Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Avdeling for medier og kommunikasjon 2008 Reklame AIDASAIDAS ttention nterest esire ction atisfaction.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Avdeling for medier og kommunikasjon 2008 Reklame AIDASAIDAS ttention nterest esire ction atisfaction."— Utskrift av presentasjonen:

1 Avdeling for medier og kommunikasjon 2008 Reklame AIDASAIDAS ttention nterest esire ction atisfaction

2 Avdeling for medier og kommunikasjon 2008 Reklame Espen Skrolsvik i Ogilvy er en tekstforfatter av få ord. - Nå er vi kommet til det stadiet at folk veldig godt vet hva reklame er, så vi er over den tiden da en brukte mye tid på å forklare budskapet i reklamen.

3 Avdeling for medier og kommunikasjon 2008 Reklame Bilde, illustrasjon og symboler er viktigere enn det skrevne ord Bilde er blikkfang Skriftlig tekst er overtalelse

4 Avdeling for medier og kommunikasjon 2008 Reklame Krav til annonseteksten: Kort og presis Lett å lese Overraskende Livlig Kryptisk men målrettet Informativ Argumenter for

5 Avdeling for medier og kommunikasjon 2008 Reklame Hva slags produkter trenger mange verbale overtalelsesargumenter? Hva slags produkter trenger få verbale overtalelsesargumenter? Les kapittel 10 i Mediekommunikasjon

6 Avdeling for medier og kommunikasjon 2008 Reklame Reklameanalyse: Kontekst Denotativ beskrivelse Hva kan vi lese av annonsen? Konnotativ tolkning Vurdering Konklusjon

7 Avdeling for medier og kommunikasjon 2008 Reklame


Laste ned ppt "Avdeling for medier og kommunikasjon 2008 Reklame AIDASAIDAS ttention nterest esire ction atisfaction."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google