Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertTonje Helle Endret for 7 år siden
1
Kunnskapsnettverk Bruker og driftstøtte
2
kunnskapsnettverk VVirksomheter er opptatt av kunnskap og vil gjerne fremstå som kunnskapsbedrifter eller kunnskapsorganisasjoner som hele tiden utvikler seg.
3
DDu har sikkert hørt eller lest at vi lever i et ”informasjonssamfunn”. Men kunnskap er mer enn informasjon. Kunnskap innebærer at du også vet hvordan du skal bruke tilgjengelig informasjon i praksis.
4
Informasjon blir bare kunnskap i hendene på noen som vet hva de skal gjøre med den Peter Drucker Forfatteren og økonomen ” ”
5
DDen vanligste formen for kunnskapsutvikling i virksomheter er å organisere kurs for de ansatte. Det er i tråd med tradisjonell tankegang om hvordan vi lærer, men dette er ikke alltid den beste måten å utvikle kunnskap på.
6
DDet er gjort mange undersøkelser om læring på arbeidsplassen som konkluderer med at de beste måtene å lære på er åå utføre oppgaver selvstendig åå utføre oppgaver sammen med kollegaer åå snakke sammen og diskutere med kollegaer 1.Auditiv læring 2.Visuell læring 3.Taktil læring
7
kunnskapsnettverk DDet betyr ikke at kurs ikke har noen betydning. Men i en virksomhet skjer mye av den viktigste kunnskapsutviklingen gjennom arbeid med praktiske oppgaver, sosiale relasjoner, kunnskapsnettverk og i situasjoner hvor det er mulig å samarbeide med kollegaer og observere hvordan kunnskapen brukes.
8
Kunnskapsnettverk LLæring og kunnskapsutvikling er kontinuerlige prosesser i alle bransjer og virksomheter, spesielt innenfor IKT. Den teknologiske utviklingen går fort, og som IKT-servicemedarbeider må du regne med å bruke en god del tid på å holde deg oppdatert. Det er derfor lurt å sette din egen læring og kunnskapsutvikling i system.
9
Quiz kunnskapsorganisasjoner
10
Quiz kunnskapsorganisasjoner
11
Quiz
16
lærestil lærestiltest lærestiltest
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.