Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Kunnskapsnettverk Bruker og driftstøtte. kunnskapsnettverk VVirksomheter er opptatt av kunnskap og vil gjerne fremstå som kunnskapsbedrifter eller kunnskapsorganisasjoner.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Kunnskapsnettverk Bruker og driftstøtte. kunnskapsnettverk VVirksomheter er opptatt av kunnskap og vil gjerne fremstå som kunnskapsbedrifter eller kunnskapsorganisasjoner."— Utskrift av presentasjonen:

1 Kunnskapsnettverk Bruker og driftstøtte

2 kunnskapsnettverk VVirksomheter er opptatt av kunnskap og vil gjerne fremstå som kunnskapsbedrifter eller kunnskapsorganisasjoner som hele tiden utvikler seg.

3 DDu har sikkert hørt eller lest at vi lever i et ”informasjonssamfunn”. Men kunnskap er mer enn informasjon. Kunnskap innebærer at du også vet hvordan du skal bruke tilgjengelig informasjon i praksis.

4 Informasjon blir bare kunnskap i hendene på noen som vet hva de skal gjøre med den Peter Drucker Forfatteren og økonomen ” ”

5 DDen vanligste formen for kunnskapsutvikling i virksomheter er å organisere kurs for de ansatte. Det er i tråd med tradisjonell tankegang om hvordan vi lærer, men dette er ikke alltid den beste måten å utvikle kunnskap på.

6 DDet er gjort mange undersøkelser om læring på arbeidsplassen som konkluderer med at de beste måtene å lære på er åå utføre oppgaver selvstendig åå utføre oppgaver sammen med kollegaer åå snakke sammen og diskutere med kollegaer 1.Auditiv læring 2.Visuell læring 3.Taktil læring

7 kunnskapsnettverk DDet betyr ikke at kurs ikke har noen betydning. Men i en virksomhet skjer mye av den viktigste kunnskapsutviklingen gjennom arbeid med praktiske oppgaver, sosiale relasjoner, kunnskapsnettverk og i situasjoner hvor det er mulig å samarbeide med kollegaer og observere hvordan kunnskapen brukes.

8 Kunnskapsnettverk LLæring og kunnskapsutvikling er kontinuerlige prosesser i alle bransjer og virksomheter, spesielt innenfor IKT. Den teknologiske utviklingen går fort, og som IKT-servicemedarbeider må du regne med å bruke en god del tid på å holde deg oppdatert. Det er derfor lurt å sette din egen læring og kunnskapsutvikling i system.

9 Quiz kunnskapsorganisasjoner

10 Quiz kunnskapsorganisasjoner

11 Quiz

12

13

14

15

16 lærestil  lærestiltest lærestiltest

17


Laste ned ppt "Kunnskapsnettverk Bruker og driftstøtte. kunnskapsnettverk VVirksomheter er opptatt av kunnskap og vil gjerne fremstå som kunnskapsbedrifter eller kunnskapsorganisasjoner."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google