Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

ØHIL fotball Foreldremøte sesongen 2019 Oppdatert mars 2019 Anbefales gjennomført før første seriekamp.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "ØHIL fotball Foreldremøte sesongen 2019 Oppdatert mars 2019 Anbefales gjennomført før første seriekamp."— Utskrift av presentasjonen:

1 ØHIL fotball Foreldremøte sesongen Oppdatert mars Anbefales gjennomført før første seriekamp

2 Agenda [tilpasses eventuelt ved behov]
ØHILs verdier ØHIL – Klubben er sjefen! Organisering av gruppen Kamp/ trening/ cuper Anlegg Sport Hva forventer klubben av oss? Butikk/ lagbestillinger/ lagdugnad/ lagkonto Temaer fra 2018 (eventuelt)

3 ØHILs verdier Gøy Alle på og rundt idrettsarenaene skal bidra til at det er gøy å drive idrett. Folkeskikk Alle på og rundt idrettsarenaene oppfører seg ordentlig; det skal være hyggelig å spille med og mot oss. Til å stole på Vi gjør det vi sier vi skal gjøre, på alle nivåer (utøvere, trenere, ledere, foreldre). Raushet Vi skal være positive og tilrettelegge for aktivitet for alle (jfr. vår misjon, visjon og øvrige verdier).

4 ØHILs administrasjon/ sportslig ledelse
Navn Rolle «Fotball»oppgaver ØHIL sentralt Sverre Nordby Daglig leder Anleggsutvikling Torunn Kvitli Idrettskoordinator Politiattester Arrangementer inkl alle cuper Tommy Rognstad Prosjektkoordinator Klubbutikk, lagbestillinger Hanne Harsem Klubbsekretær Medlemsregister, fakturering, lagkonto ØHIL fotball Kirsten Vanberg Administrativ leder fotball Kvalitetsklubbansvarlig, kommunikasjon foreldre og lagene, drakter, overganger Lise Janbu Eide Sportslig administrator fotball Akademi/FFO, fotballskoler, utstyr, prøvespill ØHIL/ andre klubber Bjørn Frode Strand Klubb- og trenerutvikler Herman Berg Ansvarlig kvinner (13 år – sr) Marius Sandbæk Lystad Ansvarlig barnefotball og akademi/ FFO Banedisponering Kontaktinformasjon: og

5 Klubben er sjefen! ØHIL fotball har retningslinjer for det meste
Retningslinjer og strukturer Sportslig organisering Tips, hint og veiledninger (for «drift av lag/ gruppe) Alt om klubben – A til Å Kontaktpersoner alle årganger/lag Vi er åpne om hvordan vi driver klubb, alle styrepapirer tilgjengelige på nett (fotball), klubbens styrepapirer

6 Klubben er sjefen - informasjon fra ØHIL
Husk å betale både medlemskontingent og aktivitetsavgift innen fristen Enkeltmedlemskap – kr 800 (familiemedlemskap – kr 1300) Aktivitetsavgift Besluttes av fotballstyret når treningstidoppsett er klart Avhenger av antall treninger og alder (eventuelt betalt trener) ØHIL kan på vegne av medlemmer søke Bærum kommune om fritidsstipend (dekning av medlemskontingent, aktivitetsavgift og cupdeltagelse osv Følg gjerne disse på Facebook for å få med deg nyttig informasjon Øvrevoll Hosle IL ØHIL fotball Støtt våre sponsorer og samarbeidspartnere

7 ØHIL er Kvalitetsklubb
Hva betyr det ? Konseptet skal stimulere til god klubbutvikling som vil forsterke helheten. Godt strukturerte klubber tiltrekker seg frivillige og gir grobunn for sunn barne- og ungdomsidrett. Ved at klubben har jobbet/ jobber med struktur så blir fotballen bedre for spillere, foreldre og trenere Årlig fokus på et tema Tidligere år trafikksikkerhet, og ernæring Årets fokus er forsikring

8 Cuper ØHIL arrangerer cuper for barnefotball på disse datoene
ØHIL BDO cup april OBOS miniligaen 4. mai (for 6- og 7-åringer) ØHIL DNB cup 15.juni ØHIL jentecup 16.juni ØHIL 9er cup (12 og 13-åringer) NY! Fotballens dag 21/22.september (under planegging, nytt konsept) ØHIL Eat Move Sleep cup NY! ØHIL oppfordrer barnelag til å delta på lokale cuper eventuelt i nabokretser NB! Barnelag må søke kretsen om å spille cuper i Norden Klubben dekker cuper for kr 2500 pr påmeldte lag i seriespill i barnefotballen (kr 5000 i ungdomsfotballen)

9 Fotballskoler i regi av ØHIL
ØHIL arrangerer fotballskoler ØHIL Tine uke 26, dvs 24. tom. 28. juni ØHIL Tine uke 27, dvs. 1.tom 5.7 NY! Også for 2006 Kun på Hosle ØHIL Kiwi uke 33, dvs 13. tom 17. august Ungdomstrenere Morsomme og lærerike øvelser Konkurranser Informasjon finner du her:

10 Akademi/ Fotballfritidsordning
Mandag-torsdag kl :30 Transport fra skole til DnB Arena, Hosle FFO Mandag-torsdag fra skoleslutt til kl. 16:30 Transport fra skole til klubbhuset på Hosle Leksehjelp, mat og drikke frem til kl. 15 i klubbhuset Akademitrening kl :30 på DnB Arena, Hosle Pedagogikk og metodikk Trygge og tydelige rammer Fartsfylt og funksjonell ferdighetstrening Vaner med overføringsverdi til livet for øvrig

11 Organisering av gruppen

12 Hvem er vi? Antall trenere/ spillere Påmeldte lag
Planlagte/ planlegging av cuper Roller rundt gruppen Hva er på plass? Hvem mangler vi? Egen sosialansvarlig? Egen cupansvarlig? Organisering av kampvert/kamp-/dommeransvarlig

13 Rolle på hver årgang Navn Årgangsansvarlig Sportslig ansvarlig
Lagledere NB! OGSÅ KAMPVERT Lag 1 Lag 2 Lag 3 Trenere Hjelpetrenere Listeansvarlig Utstyrsansvarlig Kampansvarlig Dommeransvarlig Dugnadsansvarlig Økonomiansvarlig

14 Kamp/ Trening/ cuper

15 Kamp og trening Bruk Min fotball! Kamper og treninger – høna og egget For å utnytte banekapasiteten vår vil alltid vente på kampoppsettet før vi kan fordele treningstider Kampverter på alle kamper Fair Play møter i alle kamper Bruk Spond for å melde fra om oppmøte på kamp/ trening La oss sammen gjøre ØHIL til klubben det er hyggeligst å komme til!

16 anlegg

17 Våre anlegg Kamper Vi har aktivitet på mange anlegg - det er utfordrende ! Dårlig dekning (kunstgress) i forhold til andre klubber Alle barnekamper går på grus pga kapasitet 13-årsklassen – kunstgress/gress/grus pga kapasitet)

18 Våre anlegg Anleggsprosjekter Hosle kunstgress rehabiliteres i 2019 Eikeli kunstgress 7er lovet av kommunen i 2019 Eikeli kuntgress 9er HÅPER vi kan bygges i 2020 Hoslebanen 2021/2022 Orden/ miljø Hjelp oss å holde på anleggene! Det er toaletter tilgjengelig på Jarmyra (årgangsansvarlig informeres om kode) Vi tar miljø på alvor og følger opp kommunens rutiner for håndtering av granulat

19 Egen informasjon sendes fra barnefotballansvarlig Marius Lystad
sport

20 Hva forventer klubben av oss?

21 Oppdaterte laglister En forutsetning for Utlevering av drakter
VIKTIG! Drakten lånes ut, skal behandles pent og leveres inn til utstyrsansvarlig etter gjennomført sesong Utstyrsansvarlige og klubb er avhengige av deg som forelder, ta ansvar og lever innen frist! Utlevering av annet utstyr Ta vare på utstyret som om det var ditt eget!

22 Dugnadsaktiviteter Vår klubb er avhengig av foreldreengasjement!
ØHIL har utrolig flinke foreldre som stiller rundt lagene og på våre arrangementer! Vårt ansvar i 2019 er definert her Nytt av året er at vi skal ha åpen kiosk på DNB arena/ Hosle kunstgress Vi vil starte en sunnere kiosk Grove vafler, grove toast, Gomorgen nøttebar Sunnere drikke, te/kaffe Is (ikke SÅ sunt, men godt i varmen) Bemannes på dugnad

23 Butikk/ lagbestillinger/ Lagdugnad/ lagkonto

24 ØHIL butikken Åpningstider Webshop – åpen 24-7
Tirsdag og torsdag 18-20 Hverdager 8.30 – 15.30 Du betaler med bankkort eller Vipps Shorts og sokker (begge deler hvite) kan kjøpes i klubbutikken Vi oppfordrer alle til å bruke hvite shortser/ strømper da det er klubbens farger Webshop – åpen 24-7 Sjappa.ohil.no Bestill - betal m/ Vipps – hent i åpningstidene

25 Lagbestillinger Rabatterte priser ved gruppebestillinger
Lik bekledning bygger team-/klubbfølelse! Kontakt for bestillinger (info.mail skal være sendt alle grupper)

26 Lagdugnad 2 nye dugnadsløsninger som letter bestilling og gjennomføring av dugnader Tommy bistår med råd og veiledning Sjekk ut Vtella.no Ohil.explendo.no Registrering/ igangsetting kun via

27 Lagkonto Hvis laget/ årgangen ønsker å organisere sosiale aktiviteter/ delta på flere cuper enn det som dekkes av klubben må det samles inn penger til dette. Kun beløp opp til kr 500 kan samles inn på privat konto Høyere beløp SKAL samles inn via klubb Rutine for lagkonto

28 Hvordan involvere foreldrene mer på foreldremøtet?
Bruk Mentimeter og still for eksempel disse spørsmålene! Hva er viktig for gruppen/ laget vårt? Svar tre ord Hva er negativt med gruppen/ laget vårt? Svar et ord Hva kan du gjøre for gruppen?

29 Vurdere om disse tas med (avhenger av om det var foreldremøte i 2018)
Temaer fra 2018

30 Hva forventer vi av spillerne
Alle møter som avtalt eller melder forfall Forfall til trening og kamp varsles iht rutiner på lag/årgang Forfall til kamp varsles minimum dagen før. Kun sykdom gis dispensasjon til kortere frist. Alle våre aktiviteter skal være gjennomsyret av verdiene Bruke tiden på trening fornuftig Vi møter tidsnok (10 min før) til treninger og er forberedt Oppmøte til alle kamper er xx min før avspark. Respektere medspillere, trenere, dommere og motstandere FAIR PLAY

31 Hva forventer vi av bidrag fra foreldre på kamp
Markere bane (liste blir satt opp) Stille som dommer på 5er og 7er og 9er Eventuelt benytte klubbdommer (liste på ohil.no – klubben dekker IKKE 5er kamper) Stille opp på kamper Kjøre til bortekamper, evt. avtale felleskjøring Unngå å legge bursdagsfeiringer på kampdager Bidra på trening eller arrangementer ved behov Kunne foreldrevettreglene OG HUSK: det er trenerne som skal coache spillerne, foreldrene skal heie

32 Foreldrevettregler Støtt opp om klubbens arbeid – gjennom foreldremøter forankres fotballens og klubbens verdisyn. Møt frem til kamper og treninger – du er viktig både for spillerne og miljøet. Gi oppmuntring til alle spillerne i med- og motgang – dette gir trygghet, trivsel og motivasjon for å bli i fotballfamilien lenge. Vi har alle ansvar for kampmiljøet – gi ros til begge lag for gode prestasjoner og Fair Play. Respekter trenerens kampledelse – konstruktiv dialog om gjennomføring tas med trener og klubb i etterkant. Respekter dommerens avgjørelser – selv om du av og til er uenig! Det er ditt barn som spiller fotball. Opptre positivt og støttende – da er du en god medspiller!

33 Beredskapsplan for ØHIL (klubbsiden A-Å)
Formål Avlaste ledere og medlemmer i en krisesituasjon Sørge for konkret og skikkelig informasjon om det som har hendt – der informasjon kan gis Sørge for at klubbens deltakelse og oppfølgning av enkeltindivid og/eller grupper skjer på en verdig og ryddig måte Følgende saker skal rapporteres direkte til beredskapsgruppen ved daglig leder Kritikkverdige forhold Seksuell trakassering og overgrep Ulykker med alvorlige personskader eller død Andre saker som kan medføre store mediaoppslag eller offentlig oppmerksomhet Melding om uventet dødsfall blant klubbens medlemmer

34 Politiattest Alle i ØHIL fotball som utfører oppgaver som innebærer et ansvars- eller tillitsforhold overfor mindreårige skal fremvise politiattest Hvem dekkes av dette (som et minimum)? Alle trenere Alle hjelpetrenere som deltar regelmessig på treningene Alle lagledere som deltar regelmessig på treninger/ kamper En rent administrativ årgangsansvarlig, dommer-/kampansvarlig trenger ikke politiattest Rutinene i ØHIL finner du på

35 Publisering av bilder og film
Vær oppmerksom på nye regler! Hvordan skal vårt lag/ gruppe praktisere dette?


Laste ned ppt "ØHIL fotball Foreldremøte sesongen 2019 Oppdatert mars 2019 Anbefales gjennomført før første seriekamp."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google