Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
1
Eksempel på problemformulering
Beslutningsproblem: Hvordan skal vi øke kundetilfredsheten? Undersøkelsesproblem: Hva påvirker kundetilfredsheten (variabler) Hvordan påvirker de forskjellige variablene kundetilfredsheten (sammenhenger) 2/22/2019 Ragnhild Silkoset og Pål Silseth Doktorgradsstipendiat
2
Løsningsforslag - Caseoppgave 1
Beslutningsproblem: Valg av reklamekampanje for lanseringen av LIGHT Standardkampanjen til KGF Utvikle en egen kampanje for det norske markedet. Undersøkelsesproblem: Hvilke variabler påvirker/danner ”effekten” av en slik reklamekampanje. => Hvilket alternativ vil ha størst effekt? Hva slags konsekvenser (for Freia) vil de to alternativene medføre? (Fordeler og ulemper) 2/22/2019 Ragnhild Silkoset og Pål Silseth Doktorgradsstipendiat
3
Undersøkelsesproblem
Kostnader for hvert alternativ Hensyn til Freia som brand Hvilken kampanje ”treffer” målgruppen best Kulturelle aspekt Verdier, holdninger, preferanser Posisjonering i forhold til konkurrenter Passer den ”standardiserte” reklamen med det image Freia ønsker å bygge for ”Light” Hvilken kampanje vil være beste egnet for å oppnå ”action” i AIDA-modellen. 2/22/2019 Ragnhild Silkoset og Pål Silseth Doktorgradsstipendiat
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.