Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
1
Passive mode
2
Kraftgang i bunnkonstruksjon i tankskip
Plate Spant/stivere Bærer Panel Skrogbjelke
3
Beregningsmodell for platefelt under jevnt fordelt last
4
Lokalkrav til platetykkelse
5
Nøyaktig spenningsberegning i plate
6
Spenninger p.g.a forhindret tverrkontraksjon
X Z Y x(z) y(z) = x(z)
7
Tillatt bøyespenning i plate
120f1 175 f1-120f2b Nøytralakse 190 f1-120f2b 140f1 130f1 Langskips avstiving Tverrskips avstiving
8
Tillatt lokal bøyespenninger ved overskudd av motstandsmoment
9
Stiverprofiler T-profil Stort motstandsmoment: Høye lokale trykk
Benyttes i bunnen og lavt nede i langskipsskott L-profil Middels motstandsmoment: Middels lokale trykk Benyttes i skipssiden og på langskipsskott Bulb- eller hollender-profil Karakteristikk mellom L og flattjern Benyttes i skipsside og på langskipsskott Flattjern Lite motstandsmoment: Lavt lokalt trykk Benyttes i dekket og høyt oppe på langskipsskott
10
Belastningsbredde for stivere
11
Enkel beregningsmodell for stiver Krav til motstandsmoment
12
Momentfaktorer
13
Tillatt bøyespenning i stiver
Max 160f1 225 f1-130f2d Nøytralakse 225 f1-100f2b- 0.7sdb 225 f1-130f2b- 0.7sdb sdb :Bærerspenning i dobbelbunn
14
Belastningsfelt for bærere
15
Prinsippskisse for kraftgang i enkeltbærer og ramme
17
Bjelkeristmodell av hele skipskonstruksjonen
18
Spenningskomponenter
Skjær bærersteg Bøyespenning bærer Aksialspenning bærer 12 Bøyespenning spant Global bøyespenning Global skjær/torsjonsp- Skjær spantsteg 11 Bøyespenning plate Bøyespenning forhindret tverrkontr.
19
Von Mises jevnføringsspenning
Forsvinner ved plan spenningstilstand
20
Containerskip- elementmodell
21
Global modell av containerskip
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.