Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Obligasjonsrett våren 2009

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Obligasjonsrett våren 2009"— Utskrift av presentasjonen:

1 Obligasjonsrett våren 2009
Forbrukarspørsmål i obligasjonsretten v/Kåre Lilleholt

2 Forbrukaren Rolla som avtakar (sluttbrukar) av varer og tenester
(Andre roller: næringsdrivande, student, veljar, skattebetalar, osv.)

3 Forbrukarlovgjeving Reglar om forbrukaren som kontraktspart
Andre reglar i obligasjonsretten (forseinkingsrentelova) Reglar om tryggleik m.m. produktkontroll, produktansvar, mattilsyn, osv.)

4 Forbrukarorgan og tvisteløysing
Forbrukarrådet ”forvaltningsorgan med særskilte fullmakter” (vedtektene § 3) Forbrukarombodet har oppgåver særleg etter marknadsføringslova Forbrukartvistutvalet (handverkartenester og kjøp)

5 Føremålet med reglar om forbrukarkontraktar
Verne part med ufullstendig informasjon opplysningsplikt, angrerett Verne svakare avtalepart ufråvikelege reglar urimelege vilkår Tillit til marknaden

6 Framveksten av forbrukarlovgjevinga
Sosial vernelovgjeving arbeidarvern, husleige, prisregulering Forbrukarreglar i kjøpslova frå 1974 Nyare forbrukarlovgjeving dels EU-inspirert dels nasjonale reglar

7 Regulering av marknadsføring
Offentlegrettsleg lovgjeving Marknadsføringslova 1972 Arbeidet med ny marknadsføringslov lov nr. 2/2009 Direktiv 2005/29 om urimeleg handelspraksis

8 Informasjonsplikt før avtale
Reglar utan kontraktsrettslege verknader ehandelslova Reglar med kontraktsrettslege verknader angrerettlova, tidspartlova, forsikringsavtalelova, finansavtalelova, kredittkjøpslova, eigedomsmeklingslova

9 Standardvilkår Kontroll med standardvilkår etter marknadsføringslova
Direktiv 93/13 Avtalelova §§ 36 og 37

10 Kontraktslover med forbrukarreglar
Tradisjonelle vernelover husleigelov, arbeidsmiljølov, kredittkjøpslov, forsikringsavtalelov Særlege forbrukarlover forbrukarkjøpslova, handverkartenestelova, bustadoppføringslova, pakkereiselova Blanda avhendingslova, finansavtalelova

11 Verkeområdet Forbrukar og næringsdrivande (”b2c”) Forbrukaren
fysisk person som ikkje hovudsakleg handlar som ledd i næringsverksemd

12 Regeltypar Fråvikelege bakgrunnsreglar
Bakgrunnsreglar som ikkje kan fråvikast til skade for forbrukaren Partane kan avtale kva som skal ytast Ufråvikelege reglar om mishaldsverknader


Laste ned ppt "Obligasjonsrett våren 2009"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google