BIND SETNINGENE RIKTIG SAMMEN OG MED LOGISK INNHOLD Kapittel 5 oppgave h.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Om et øyeblikk kommer Du inn i en magisk verden!
Advertisements

Unntakstilstanden oktober 1942
Lage og sende MMS 1b Lage MMS MMS er en type melding på mobiltelefon.
FRIHET Galaterne 5,1 ”Til frihet har Kristus frigjort oss. Stå derfor fast, og la dere ikke igjen legge under trelldommens åk.”
Fra Ord til liv November 2009 “Det er lettere for en kamel å gå gjennom et nåløye enn for en rik å komme inn i Guds rike” (Mt 19,24).
Truls Håland Eide Mitt eget liv.
Hvordan lage spill i power point?
2009 Finanspolitiske rådets rapport noen kommentarer Steinar Holden Økonomisk institutt, UiO 12. mai 2009.
Torsdag den tjuetredje januar •Hjemmelekser til i morgen •Kapittel 1 i Folk og røvere i Kardemomme by •10 nye ord med betydninger (definisjoner) og egen.
Kapittel 30 Fag og rutiner på skolen.
Arbeidsløs.
Bind setningene riktig sammen og med logisk innhold Kapittel 9 oppgave h.
O PPGAVE 38 Side 165 – 169. FN S KLIMAPANEL MENER DET ER MER ENN 90 % SIKKERT AT KLIMAENDRINGENE ER MENNESKESKAPT. N OEN MENER FORSKNINGEN TAR FEIL. likevel:
• (så): • Han følte seg ensom, så han gikk på kino. • (derfor): • Han følte seg ensom. Derfor gikk han på kino. • (siden): • Siden han følte seg ensom,
44 Hector om skikk og bruk I Norge
Bind setningene riktig sammen og med logisk innhold Kapittel 8 oppgave h.
”TALL-LINJEN” Positive og negative tall
SETT INN RIKTIG FORM AV SUBSTANTIVENE, MED ARTIKKEL HVIS NØDVENDIG Kapittel 10 oppgave a.
Kapittel 5 oppgave g Sett inn å sette (seg,) å sitte, å legge (seg), å
DRAMMEN Les og svar på oppgaver
Hvordan spre budskapet gjennom PR?
LEDDSETNINGER Vedlejší věty.
Oppgave 42 Finn feilene i setningene, og gi forslag til riktige setninger. Her finnes det selvsagt mange muligheter og ikke én fasit.
FORTSETT SETNINGENE. 1. Hun har et hus For fire måneder siden
Skriv om slik at setningene betyr omtrent det samme
Kapittel 4 oppgave h Bind setningene riktig sammen og med logisk innhold.
Kapittel 4 oppgave c. Sett inn substantivene som svarer til
Hypotetiske setninger. Lag setninger slik eksemplene viser. 
Bind setningene riktig sammen og med logisk innhold. 
Sett inn nok på riktig plass.
Kapittel 19 Hva er klokka? Vet du hvor mye klokka er? Har du klokke?
Prøv å sette setningene riktig sammen. Du finner oppgaven på www
Sett inn riktig form av det refleksive pronomenet eller eiendomspronomenet Kapittel 10 oppgave c.
Kapittel 37 Hectors ønske om arbeid i Norge.
Kursmøte 3 Kursmøte 3 Konjunksjoner.
Ser du feilen i denne setningen?
ADVERB Han går inn. hvor=sted Tor skriver pent. hvordan=måte
Johanne Molnes Harkjerr
Språk åpner dører - Om hva jeg fant bak en ny dør.
Kapittel 6 oppgave k Skriv om slik at setningene betyr omtrent det samme.
Alle andelshavere i PBB er medlem av Trondheim Bilkollektiv! Og det er GRATIS!
Prosjektsamarbeid eDialog24 og Telehuset. Telenor Telehuset AS 100% eid av Telenor i eget AS Mer enn 10 års erfaring i markedet Markedsleder på SMB og.
De 222 mest brukte ordene i det norske språket..
Dagligbankundersøkelsen Fakta Dagligbankundersøkelsen intervju Befolkning 15 år + TNS Gallup Ansvarlig for grafene Bente Pettersen Roar.
”Følg meg! - i riktig tempo”. ”Stjernen er blitt borte. Hvis du anstrenger deg og kniper øynene sammen, får du naturligvis øye på dem. Men byens mange.
Dagligbankundersøkelsen Fakta Dagligbankundersøkelsen intervju Befolkning 15 år + TNS Gallup Forfatter Bente Pettersen Roar Thorvaldsen.
22. Mars  Hva er formålet med lesingen?  Lesing i alle fag.
Arbeidsløs En arbeidsløs søker stilling som toalettvasker hos Microsoft.
 Gratis råd og veiledningstjeneste  
Kapittel 2 oppgave i Kjenner disse personene ansvarsfølelse?
Kapittel 2 oppgave h Bind setningene riktig sammen og med logisk innhold.
Tekstlingvistikk Astrid Granly
FAKTURABEHANDLING FAKTURAMOTTAK FOR VÆRNESREGION.
Tekstlingvistikk Astrid Granly
Fattigdommen ingen ser
Kapittel 6 Kveldsmat hos familien Dalilah.
Kapittel 5 oppgave i Sett inn preposisjoner eller adverb som passer.
Nye Sinus 2P Bilde inn. Ny eksamensordning der eksamen i 2P ikke omfatter stoffet i 1P Har mye bedre tid i kurset, og kan gå grundigere inn på hvert tema.
Medlemskap, lisens og forsikring i NLF
Gjør-det-selv-mødrene
Setningsanalyse og tekstsammenbindere
Frem.
Kapittel 7 oppgave b b. Sett inn riktig form av substantivene og adjektivene, med artikkel hvis nødvendig.
Læringsmål beregne sentrale poster i et lønnsbilag
Fra plan til gjennomføring – utfordringer i hverdagen
Emilios jobb som assistent
Kapittel 4 oppgave e. Sett inn riktig form av adjektivene.
Sett inn visst på riktig plass.
Kapittel 6 oppgave i Bind setningene riktig sammen og med logisk innhold.
Bind setningene riktig sammen og med logisk innhold. 
Utskrift av presentasjonen:

BIND SETNINGENE RIKTIG SAMMEN OG MED LOGISK INNHOLD Kapittel 5 oppgave h

Den ubehagelige mannen i banken i dag. Jeg vil ikke gå dit. (hvis) Jeg vil ikke gå dit hvis den ubehagelige mannen jobber i banken i dag. Hvis den ubehagelige mannen jobber i banken i dag, vil jeg ikke gå dit. (så): Den ubehagelige mannen jobber i banken i dag, så jeg vil ikke gå dit. (derfor): Den ubehagelige mannen jobber i banken i dag. Derfor vil jeg ikke gå dit. (for): Jeg vil ikke gå dit, for den ubehagelige mannen jobber i banken i dag.

Telefonen fungerer ikke. Vi har ikke betalt regningen. (for): Telefonen fungerer ikke, for vi har ikke betalt regningen. (så): Vi har ikke betalt regningen, så telefonen fungerer ikke. (siden): Telefonen fungerer ikke siden vi ikke har betalt regningen. Siden vi ikke har betalt regningen, fungerer ikke telefonen / fungerer telefonen ikke. (derfor): Vi har ikke betalt regningen. Derfor fungerer telefonen ikke. / Derfor fungerer ikke telefonen. (på grunn av at): Telefonen fungerer ikke på grunn av at vi ikke har betalt regningen. På grunn av at vi ikke har betalt regningen, fungerer ikke telefonen / fungerer telefonen ikke.

Det er innført portforbud i byen. Mange av innbyggerne går ofte ut. (selv om): Mange av innbyggerne går ofte ut, selv om det er innført portforbud i byen. Selv om det er innført portforbud i byen, går mange av innbyggerne ofte ut. (likevel): Det er innført portforbud i byen. Likevel går mange av innbyggerne ofte ut. (til tross for at): Mange av innbyggerne går ofte ut, til tross for at det er innført portforbud i byen. Til tross for at det er innført portforbud i byen, går mange av innbyggerne ofte ut. (men): Det er innført portforbud i byen, men mange av innbyggerne går ofte ut.