09.00 – 10.00Registrering & kaffe 10.00 – 10.10Velkommen! 10.10 – 11.15Evaluering av kontrollutvalg og sekretariat. 11.15 – 11.30Pause og utsjekking 11.30.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Velkommen Til ALEPH brukermøte Hotell og 11. mars 2011.
Advertisements

Utprøving av kursopplegg Bergen, 28. og 29. januar 2013
Ventilasjons og Blikkenslagerbedriftenes Landsforbund og VBL Hordaland VBLs Fagtreff.
Ventilasjons og Blikkenslagerbedriftenes Landsforbund og VBL Hordaland VBLs Fagtreff.
HVA MED MEG? Dato: Sted: Filadelfia,Arendal Kl:
Velkommen til BM Wulfsberg Cup
Scandic Bergen City Hotel
mai Havneforeningens Lederprogram Barcelona Foto: Joachim S. Müller.
Fredagsforum Februar Forretningsmuligheter i sentral- og øst Europa Møte med: Eksportsatsing Trøndelag, Næringsforeningen i Trondheim og Innovasjon Norge.
Hvorfor nasjonal vervekamspanje av blodgivere?
Instruktør I-kurs i Basisopplæring Renhold 2009
Velkommen som konfirmant i Asker kirke!!
Til alle lag og foreninger i Hedmark Gymnastikk- og turnkrets Kongsvinger, 2.mars 2013 Invitasjon til årets Barnekretsturnstevne, juni Kongsvinger.
Løpstur til Barcelona oktober 2011 INVITASJON FRIIDRETTSGRUPPEN HAUGESUND.
Velkommen!. Program tirsdag 0900 Frammøte og registrering 1115 Velkommen v/Øystein Falch 1130 Nye trusler på Internett v/ Tom Heine Nätt 1215 Lunsj 1315.
Velkommen til TV -konferanse Vrådal og 19. mai 2009.
•Velkommen til Praha! •På neste side vil du finne den praktiske in- formasjonen som du trenger for å bli med. •Vi treffes i Praha for faglig.
Program : Møtested: Gildehallen, Aass Bryggeri Kl : Ankomst/registrering/kaffe Kl : Høstmøtet åpnes v/ Grethe Hartviksen.
Program for partnerskapskonferanse Thon Hotel Nordlys, Bodø juni 2009.
Fagdag for arkivtjenesten ved UiO Torsdag 19. juni 2014 kl – «Offentlighet og innsyn» - hvor står UiO? Gjennomgang av praksis og ansvarsfordeling.
Utviklingshemmede menneskers levekår - og rettsikkerhet Bodø 28. – 29. okt
ØSTENSJØ ROTARY KLUBB inviterer til RYLA – 13. april 2008 Sørmarka Kurs og Konferansesenter, Enebakkveien Siggerud Tittel på seminaret:
Barnelederkonferanse på Bibelskolen i Grimstad februar 2007 ”Kirken i møte med det lekende, ropende og estetiske barnet” Flere spennende foredrag.
Opplysninger: Deltakelse: Kurset er åpent for alle prester, kateketer og menighetspedagoger i Nidaros. Biskopen forutsetter at det skal særskilte grunner.
Daglig leder nettverk Samling 1, 2014.
Fylkesnettverk for karriereveiledning i Nord-Trøndelag Namsos, april 2013.
Universell Utforming – pilotkommunesatsingen Velkommen til samling 5, Ullensaker april 2008.
Høgskolen i Østfold Personalseminar for IT-drift og Avdeling for IT Mandag 8. og tirsdag 9.mai 2006 Mühlbocks Hotell, Ed, Sverige.
SEMINAR NDT NIVÅ 3 PERSONELL Påmelding gjøres på
Velkommen til Konferanse om verving av blodgivere i Bergen 3. – 4
Familien i rehabiliteringsfeltet. Konferanse 22. – 23. mai 2008 Auditoriet, Sunnaas Sykehus HF Familien i Rehabiliteringsfeltet. Hovedmålgruppe for konferansen.
Rotary Youth Leadership Awards Lederseminar for ungdom fra 18/19 til 24 år. Distrikt – 21. mars 2010 Tyriheim ved Sundvollen Arrangør: KOLSÅS.
Arrangør: Hunn/Gjøvik Rotary Klubb
UL stølen og dansebutikken swing it I samarbeid med first hotel marin.
Nordlandsløftet Samling nr Velkommen til februar 2014
Side 1 Olympiatoppen Nord-Norge, og Universitetet i Tromsø inviterer til nytt trenerseminar. STED: Universitetet i Tromsø. MH bygget. Vi byr på høyaktuelle.
Barn med atopisk eksem Pårørende samling
Naturvern anno 2012 ny lov - nye verktøy - ny giv Velkommen til helgeseminar i Kristiansand mars Naturmangfoldloven – et brukerkurs Kartlegging.
Velkommen! Olweusgruppens instruktøropplæring Samling 2 5 – 7 september 2012.
VegReg konferanse Dag 2 VegReg konferanse Dag 2 Rica Hell hotell Stjørdal mai VegReg Vegforvaltning og utvikling Vegdirektoratet.
Program : Kl : Ankomst / Registrering/ Kaffe Kl – 10.05: Høstmøtet åpnes v/ Grethe Hartviksen Kl – 10.35: ”Ledende.
Program : Kl : Ankomst/registrering. KL – 12.30: Lunch Kl – 12.40: Høstmøtet åpnes v/ Grethe Hartviksen. Kl
8-11. mai 2007 SARKOM SEMINAR SKANDINAVISK I BERGEN PROGRAM.
O F S kole ritids rdningen Vikingen Vikingen Hårek Gyda.
MX TRENING.
Norsk helsearkiv - et evig liv for pasientjournalene
Velkommen til fagmøte i Stavanger mai 2010! Første firmaadresse Adresselinje 2 Adresselinje 3 Adresselinje 4 Telefon: Telefaks:
Fellessamling for Helse Vest IKT årsjubileum
Studietur Renholdsbransjen i NHO Service LISBOA Fredag 6. mai til mandag 9. mai.
Hva skal til for å få alle skolene godkjent?
Nordlandssykehuset, Bodø, Rønvik, Festsalen og via telestudio
For 10 ende gang… 25. September kunsten å møtes… velkommen til konferanse programmet starter kl dørene lukkes ved konferansestart.
Hotell Klubben Velkommen! Rådgiversamling.
Veiledertreneren
Økonomi- og innkjøpsforum
VELKOMMEN til Konferanse om norsk ingeniørutdanning Klækken, 19. og 20. oktober 2006.
Fallskjermseksjonen F/NLFs Fagseminar 2015 Velkommen til F/NLFs fagseminar Clarion Hotell Oslo Airport Gardermoen.
Velkommen til samling for Kompetansemegling! Tirsdag 7. desember 2004 i Forskningsrådet.
JUBILEUMSSEMINAR BOTRENINGSSENTERET 10 ÅR Terminus Hall.
Fagdag psykisk helsetjeneste, 12.mai 2009 Tina Skarheim, Velkommen Bakgrunn Litt om KS Dagen i dag.
Velkommen til fagmøte i Stavanger mai 2010! Første firmaadresse Adresselinje 2 Adresselinje 3 Adresselinje 4 Telefon: Telefaks:
Praktisk informasjon Deltakere FrankForsell Farstad Shipping ArnfinnMoen Farstad Shipping JarleØstringenF/T GRANIT IVGranit AS RobertBøeMøgsterfjordMøgster.
Fremtiden er elektrisk INVITASJON Regionsentral Sør inviterer driftssentralpersonell og driftsledere m.fl. til Driftsteknisk møte på Thon Hotel Opera –
Årsmøte ASVL Sør i Risør februar 2017
Choice Club Roadshow 2009.
Rus- voksen,barn og ungdom
Fagdag om evaluering innen folkehelsearbeid i kommunene Sted: Scandic Stavanger City Tid: 5. desember 2017 kl Påmeldingsfrist: 21. november.
STOREBRAND PENSJONISTFORENING ÅRSMØTE OG HYGGEAFTEN
Velkommen til nettverkssamling for barneansvarlige i PH 26
Utskrift av presentasjonen:

09.00 – 10.00Registrering & kaffe – 10.10Velkommen! – 11.15Evaluering av kontrollutvalg og sekretariat – 11.30Pause og utsjekking – 12.30Kommunereform, utfordringer for sekretariatene – 13.15Lunsj – 14.10Habilitet – Inhabilitet folkevalgte – 14.20Pause – 15.15Folkevalgtopplæring- kontrollutvalg – 15.25Pause – 15.50Veileder arkiv sekretariatene – 16.00Oppsummering av dagen Sekretariatskonferanse 12. mars 2015

Per Rune Vereide Styreleder FKT FKTs styreleder ønsker velkommen! Birte Bjørkelo Director, Deloitte AS Gjennomgang av Deloitte AS - KMD sin evaluering av kontrollutvalg og sekretariat, med hovedvekt på sekretariatsordningene. Martin Hill Oppegård Fagdirektør KMD Kommunestrukturreformen, praktiske detaljer, prosess, inndelingsloven, valg av revisjonsordning/ revisor. Fokus på utfordringer for sekretariatene Jostein Selle KS - advokatene Drøftelse av habilitet og inhabilitet med fokus på folkevalgte i kommuner og fylkeskommuner Arvid Hansen Daglig leder KonSek Presentasjon av opplegg for folkevalgtopplæring ny valgperiode. Hva har vært gjort tidligere og hva bør være fokus etter kommunevalget 2015? Roald Breistein Seniorrådjevar HFK Presentasjon av opplegg for folkevalgtopplæring ny valgperiode. Hva har vært gjort tidligere og hva bør være fokus etter kommunevalget 2015? Wencke Sissel Olsen. Nestleder FKT Introduksjon, ny veileder om arkivering for sekretariatene Hotell: Scandic Oslo City Forelesere og tema, 12. mars 2015

Tidspunkt: Oslo, 12. mars 2015 kl – (registrering fra kl ) Hotell: Scandic Oslo City, Europarådets plass Oslo Tlf: (Tidligere Rica Oslo Hotel. Like ved Oslo S) Deltakeravgift Dagskonferanse. Medlem kr Dagskonferanse. Ikke medlem kr Tilslutningsdøgn fra 11.–12. mars Kr 1.500,- Påmeldingsfrist Fredag 06. februar Bindende påmelding via FKTs hjemmeside (Påmeldingsskjema tilgjengelig fra 19. januar. Kl. 16) Evn. avbud Ved avbud etter at påmeldingsfristen har gått ut, blir det belastet et administrasjonsgebyr på kr. 500,- + FKT sine eventuelle kostnader til hotellet. Avbud siste 14 dager før konferansen gir full deltakeravgift. Praktisk informasjon Sekretariatskonferanse