WebLåner Det 4. ALEPH brukermøte David Massey, Bibliotekenes IT- Senter AS.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
SuperOffice - Visma Global ERP link - Tilbud/Ordre SuperOffice - Visma Global integrasjonen består av 3 produkter. ERP link SuperOffice - Visma Global.
Advertisements

Versjon 16 Innkjøp og Tidsskrift. Start Innkjøpsmodulen •Modullinjen er flyttet nederst til høyre.
Brukerscenarier og testkriterier for Felles lånekort Av Øystein Reiersen, prosjektleder.
Opprett enkelt nyhetsbrev Oppgave: Opprette et enkelt selvstendig nyhetsbrev uten link til undersider. All tekst som skal presenteres skal ligge på samme.
Prosjekt Felles lånekort Av Øystein Reiersen, prosjektleder.
Prosjekt Felles lånekort Presentasjon på Bibliofils brukermøte torsdag 26. mai 2005 Av Øystein Reiersen, prosjektleder.
Velkommen til en presentasjon av Avvikssystemet Input Process
BokSurf Admin. Åpne hyller nå!. 5. ALEPH Brukermøte Bibliotekenes hus Fredag 19. august 2005 David Massey, Bibliotekenes IT-senter AS.
E-tjenester hos Stavanger bibliotek. Alephweb •Oversikt over hjemlån, fjernlån, reserveringer og gebyrer •Fornye lån •Favorittsøk •Endre adresse •Endre.
Demo Transport Invoice Verification(TIV) TakeCargo v.3.5.
Velkommen ALEPH brukermøte 2. og 3. desember. Hvem er vi alle sammen? 25 representanter fra bibliotekene  19 bibliotek 8 representanter fra Bibits 
Intelle Service Kontrakt
Versjon 16 Nye klienter. Fra 10 til 4 ALEPH modulsammenslåing.
Intelle Synkronisering SuperOffice CRM Microsoft Dynamics AX Alle versjoner av SuperOffice og AX ”en endring utføres kun en gang, alle systemer som trenger.
Begrenset redigering “Klubbjournalister” For web ansvarlig klubb.
RYFYLKEBIBLIOTEKET • Samarbeid organisert i Ryfylke IKS • Felles tekniske løsninger • Samarbeid om arrangement • MM3 + BS Weblån • E-bøker fra desember.
Felles lånekort – praktiske opplysninger Av Øystein Reiersen, prosjektleder.
Prosjekt Felles lånekort Presentasjon til ALEPH’s brukermøte 2. desember 2004 Av Øystein Reiersen, prosjektleder.
SMS-tjenester i ALEPH ALEPH Brukermøte 17. Oktober 2003 Svein I. Halvorsen.
Versjon 16 Katalog og Eksemplar. Start Katalogmodulen •Modullinjen er flyttet nederst til høyre.
Spørsmål og svar 1. november 2007 ALEPH Plus Team.
Skriv ett eller flere søkeord:
Databasehåndtering med MySQL
Mars 2014 BOLIGLÅNSKUNDENE OG UTNYTTELSE AV KONKURRANSEN.
IT for Medisinsk sekretær Kai Hagali. Hva er fletting  Koble en database(Tabell) til ett dokument  En eller flere mottakere  Annet bruk en dokument.
Vigo Driftsorganisasjon Trude Riple
Lånekassen Rapportering til Lånekassen Fagskoler Februar 2011 v/ Gretha Sakshaug og Siv Frost.
1 Brukerveiledning for Klubben onlines medlemsarkiv – en enkel innføring.
Komme i gang med BIBSYS På bibliotekets hjemmeside bruker vi denne linken til BIBSYS.
Komme i gang med BIBSYS På bibliotekets hjemmeside bruker vi denne linken til BIBSYS.
Versjon 16 Det 4. ALEPH brukermøte David Massey, Bibliotekenes IT- senter AS.
Nyhetsliste ALEPH brukermøte 17. oktober 2003 David Massey.
Websøk 2003 ALEPH Brukermøte 17. Oktober 2003 Svein I. Halvorsen.
’Boken kommer’-modulen ALEPH Brukermøte 17. Oktober 2003 Svein I. Halvorsen.
WebUtlån ALEPH brukermøte 17. oktober 2003 David Massey.
ALEPH brukermøte 2007 Status fra ALEPH Plus Team.
Versjon 16 Utlån. 5 hovedfunksjoner Utlån = F5 Innlevering = F6 Låner = F7 Eksemplar = F8 Søk = F9.
RSS David Massey ALEPH brukermøte Hva er RSS? RSS is a family of Web feed formats used to publish frequently updated content. An RSS document, which.
Hvorfor bruke Fjernlån? David Massey ALEPH brukermøte 2007.
Statistikk i ALEPH - nye muligheter og nye statistikker
Integrasjon Microsoft CRM Microsoft AX ”en endring utføres kun en gang, alle systemer som trenger denne endringen blir oppdatert” ”opprettes en ny kunde,
Intelle Synkronisering SuperOffice CRM Visma Business Alle versjoner av SuperOffice og Visma Business ”en endring utføres kun en gang, alle systemer som.
Intelle Synkronisering SuperOffice CRM Visma Global Alle versjoner av SuperOffice og Visma Global ”en endring utføres kun en gang, alle systemer som trenger.
SuperOffice CRM Visma Business
storoppgave OPPGAVE3: bibliotekdatabase
Visma Scenario/SuperOffice kontakt/kunde og prosjekt/anlegg integrasjon Denne presentasjonen vil vise noen skjermdumper og kort info om hvordan integrasjonen.
Side 1 © Senter for statlig økonomistyring© Senter for statlig økonomistyring |Selvbetjening og arbeidsflyt Tillegg for ledere.
Andre funksjoner. Her kommer en beskrivelse av søkefunksjoner, knapper og annen funksjonalitet. 2.
Booking av flyreiser med avtalekode på www. norwegian
Brukermøte 2007 Stavanger Forum. Brukermøte 2007 Stavanger Forum Trond Søraas IT - manager.
Microsoft CRM Visma Business
Detta er en automatisk lønnsforhandling. Vær vennlig å svare på de neste spørsmålene. Dine svar vil danne grunnlag for til neste lønnsjustering. Neste>>
BasWare PM bestillingssystem - selvstudiemateriell:
Logg deg inn på portalen som du pleier. Velg deretter Bibliotek i venstre kolonne.
Kort brukerveiledning Arkiv plug-in Februar 2015
1 BasWare PM bestillingssystem - selvstudiemateriell: 1.Opprette anmodning/bestilling (denne presentasjon) 2.Godkjenne bestilling (egen presentasjon) 3.Utføre.
Logo/kommunenavnMeny Søk i våre sider Søk etter bøker, filmer, musikk m.m. Mine lån Forny dine lån Bestille materiale Se hva du har lånt Logg inn Åpningstider.
1 Veiledning for bestilling av lisenser fra Crayon (Hovedsakelig Adobe og Microsoft programvare) UiBs elektroniske bestillingssystem – BaswarePM Oppdatert.
Brukerundersøkelse Det flerspråklige bibliotek. Om undersøkelsen Undersøkelsen er gjennomført på web i perioden 19. oktober – 8. november Sendt ut til.
Registrering av testresultater fra mobiltelefon
Registrering av testresultater Trinnene i prosessen Logg deg inn på Admin-sidene Opprett en ny test Legg til testresultater Registrer.
Otra Web-Shop - Quick Guide
Kort innføring i Trio Web
Installatør oppretter ny melding!
Forberedelser før overgang til MM3
Lynguide for leder-rollen
Utgiftsrefusjoner Høgskolen i Østfold
50 tidsbesparende hurtigtaster i Outlook
Lynguide for leder-rollen
Utskrift av presentasjonen:

WebLåner Det 4. ALEPH brukermøte David Massey, Bibliotekenes IT- Senter AS

Web-basert modul: 1.Søk og hent låneren fra enten ALEPH eller Felles lånerregister. 2.Opprett nye lånere. 3.Slett felleslånere. Batch jobber: 1.Hent oppdaterte låneropplysninger fra Felles lånerregister. 2.Send oppdateringer til Felles lånerregister.

ALEPH?Flnr?Kommentar JaNei 1) Vil ikke være felles. Kun ENDRE i ALEPH JaNei 2) Vil være felles. ENDRE i ALEPH. NY i Flnr. NeiJa 3) NY i ALEPH. ENDRE i Flnr. Nei 4) Vil være felles. NY i ALEPH. NY i Flnr. Nei 5)Vil ikke være felles. Kun NY i ALEPH. Ja 6) Samme lånekort. ENDRE i både ALEPH og Flnr. Ja 7) Ulike lånekort. ENDRE i både ALEPH og Flnr. Erstatt ALEPH strekkoden med Flnr lånenummer.

Helt ny låner opprettes som felles låner. Eksisterende låner vil bytte ut lokal lånekort med felles lånekort. Låner som er en låner fra et annet bibliotek møte opp med sitt felles lånekort. Vanligste situasjoner?

Helt ny låner opprettes som felles låner

1.Velg Ny 2.Fyll ut feltene – husk følgende felt: * Låneren vil være felles * Bruk felles lånernummer * Fyll ut fødselsnummer 3.Send ny låner til ALEPH og Felles lånerregister.

Eksisterende lokal låner vil bytte ut sitt lokale lånekort med en felles lånekort

1.Søk / Hent låneren fra ALEPH enten med strekkode eller etternavn + fødselsdato. 2.Endre strekkode til felles lånernummer. 3.Legg inn fødselsnummer. 4.Send data til ALEPH og Felles lånerregister.

Låner som er låner i et annet bibliotek møter opp med sitt felles lånekort

1.Søk / Hent fra Felles lånerregister ved hjelp av felles lånernummer eller fødselsnummer. 2.Rediger låneren. 3.Lagre i ALEPH