Figurer fra boken “Geologi: Stein, mineraler, fossiler og olje” Strukturgeologi og tektonikk Kan brukes fritt til undervisning i skoleverket (grunnskole,

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Kristiansand folkebibliotek mars 2012 Hanne Dahll-Larssøn
Advertisements

versjon 7 Innføringskurs
Idrettshall og uteanlegg Kantine
SMED8005 Communication of Science/Forskningsformidling 02. juni 2009
Oppgave 3-1 Hvilken muskel er merket med 1 i horisontalsnittet?
Skole – hjem samarbeid.
Kompetansemål i akvakultur
8 Skumlesing.
Geofag Fra himmel til jord – fra jordens indre til ytterst i atmosfæren. Geofagene er studiene av planeten Jorden; atmosfæren, hydrosfæren inkludert hav,
Med fra start! Skolestart på Eidsvoll videregående skole høsten 2013 EIDSVOLL VIDEREGÅENDE SKOLE.
for minoritetsspråklige søkere til videregående opplæring
Kapittel 9: Utdanning i Norge
Bente Søgaard Fagansvarlig utdannings- og kompetansepolitikk
Orientering om fagtilbudet ved U. Pihl videregående skole Breimyra ungdomsskole
Orientering om fagtilbudet ved U. Pihl videregående skole
Figurer fra boken “Geologi: Stein, mineraler, fossiler og olje” Sedimentære bergarter Kan brukes fritt til undervisning i skoleverket (grunnskole, vgs,
Figurer fra boken “Geologi: Stein, mineraler, fossiler og olje” Geologisk tid Kan brukes fritt til undervisning i skoleverket (grunnskole, vgs, høyskoler/universitet)
Figurer fra boken “Geologi: Stein, mineraler, fossiler og olje” Om jorden og geologisk tid: De første tre kapitlene Kan brukes fritt til undervisning.
Figurer fra boken “Geologi: Stein, mineraler, fossiler og olje” Norges geologi Kan brukes fritt til undervisning i skoleverket (grunnskole, vgs, høyskoler/universitet)
Figurer fra boken “Geologi: Stein, mineraler, fossiler og olje” Gologiske prosesser i dag Kan brukes fritt til undervisning i skoleverket (grunnskole,
Læring og utvikling Hvordan ønsker Steindal skole å legge til rette for elevaktivitet i matematikkundervisningen?
1) Publisering av masteroppgaver på UMBs/IPMs nettsider
Dysleksi Norge venn eller fiende Erfaringer fra Tip
Resultatbasert omfordeling (RBO)
© Olympiatoppen1 Helhetlig og langsiktighet i utvikling av utøvere.
Nes Arena – sentralt på Østlandet
Samarbeid fagskole høgskole
Figurer fra boken “Geologi: Stein, mineraler, fossiler og olje” Magmatiske bergarter Kan brukes fritt til undervisning i skoleverket (grunnskole, vgs,
Kjell Erik Killi Olsen Kjell Erik Olsen ble født i Trondheim i 1952.
Undervisning i forskningsetikk Mandag 20.november 2006 Hilde W. Nagell sekretariatsleder i NESH.
Kompetanseøkonomisk kretsløp Barnehage og grunnskole Videregående skole Høgskole og universitet Økonomisk vekst gir økt BNP Befolkningsvekst.
Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet Fakultet for xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Institutt for xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx.
ETABLERING AV LOKALT SN-FORUM/GRUPPE. Tekna – Teknisk-naturvitenskapelig forening Mål for første møte Bli enig om: Å sammen ta initiativ til lokal SN-forum.
Valg av matematikk og realfag
Samfunnsviterne - hvem er vi?
© Olav Torvund - SENTER FOR RETTSINFORMATIKK UNIVERSITETET I OSLO Open Access – opphavsrett, forretningsmodeller, lisenser Professor.
Naturfag.
Kongsberg norsksenter
Logg deg inn på portalen som du pleier. Velg deretter Bibliotek i venstre kolonne.
Informasjon om søknad til videregående opplæring Torsdag 13.september 2012 Nina Hågensen Venås rådgiver Mail: Informasjon.
Kulturelle skolesekken Satsingen er oppdatert og ny for sesongen Oppgaver er satt opp av fagpersoner innen skole og geologi. Den tar utgangspunkt.
TEMA MODERSMÅL , KONFERENS 2009
Kurs for ATV 3. Tittelen endres i "Topp- og Bunntekst..."s2 Landsmøte 2009: ny organisasjonsstruktur. Medfører endringer i : –Kvoteringssystemet –Medlemsinndeling.
LESEARBEID Elevene kan bruke disse kortene i selvstendig lesearbeid på skolen. Kortene er delt opp i før, under og etterarbeid. Lærer kan også bruke kortene.
Vestlandet Fjorder og fosser!.
Om lokallaget og skoleringstilbudet til arbeidsplasstillitsvalgte Skolering av nye tillitsvalgte Lokal introduksjon Utdanningsforbundet Bergen 2014.
Geir Anton Johansen Leder, TeknoVest Nasjonalt Råd for Teknologisk Utdanning Rådsmøte i Førde mai 2007 TeknoVest Utdanningsnettverk på Vestlandet.
Overskrift her Tekst, figur, bilder etc.. Staten Har et overordnet ansvar Vedtar lover Gir informasjon Fører kontroll Har tilsynsoppgaver Driver bl.a.
Buss- og Sporveisbetjeningens Forening 6-timers arbeidsdag i bytte mot 2- skifts ordning? 50% av befolkningen sier ja takk!
NLM startet arbeidet i Peru 1977 og Bolivia i I 2013 ble arbeidet i Bolivia og Peru slått sammen til én region (i NLM-samanheng), Sør-Amerika. Tett.
K APITTEL 9: U TDANNING I N ORGE Hovedpunkter. ”D EN GODE SKOLE ” – HVA ER DET ? Hva er ”den gode skole”? Hvilket innhold er det viktigst at barna lærer.
NLM har vært i Sentral-Asia siden Prosjekter innen evangelisering og bistand. Sentral-Asia er et område hvor evangelisering er forbudt og hvor kristne.
- En bærekraftig historie Erling Fossen, Oslo Metropolitan Area.
1 1 Personell Om tallene Publiseringen i mars baserer seg på færre datakilder enn publiseringen i juni (mangler LTO og PAI) –Noen områder blir.
Kilde-/litteraturliste
Van Hiele-modellen.
Polarforskning Havrett Miljø Geologi, Miljø, Klima Tektonikk
Organisering av tjenestene
Sundvolden, torsdag 7. desember 2017
Investeringsprognose
NTNUs deltakelse i Horisont og veien videre Prorektor for forskning Bjarne Foss Rektors møte med instituttlederne 21. november 2017.
1.
INTRODUKSJON EKSOGEN GEOLOGI
Kapittel 9: Utdanning i Norge
Livsstil og god helse Tekst, figur, bilder etc..
Fordypningsemnet i norsk, vg3 2017
Kjerneelementer under arbeid
Utdanningskvalitet ved Nord universitet
Introduksjon: Gjennomgang av kurs innhold og pensum
Markedskommunikation © 2009, Academica
Utskrift av presentasjonen:

Figurer fra boken “Geologi: Stein, mineraler, fossiler og olje” Strukturgeologi og tektonikk Kan brukes fritt til undervisning i skoleverket (grunnskole, vgs, høyskoler/universitet) og til personlig bruk. For komersiell bruk (kurs i oljeselskaper, videre publisering etc) kontakt forfatteren (haakon.fossen@geo.uib.no). Merk at rettighetene til noen av fotografiene tilhører andre fotografer, som navngitt i figurteksten i boken.

Profilet er hentet fra boken av Nathorst (se referanseliste i boken), og stammer fra 1800-tallet.