Overordnet om HTML- undervisningen IT20 oktober 2004.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
System i sysakene Få skoesken inn i datamaskinen.
Advertisements

Thomas Thomassen 18. November.2004 Du går videre i presentasjonen ved å trykke tasten Page Down. Du avslutter presentasjonen ved å trykke Esc-tasten.
Samling 3, HiØ 27. og 28. jan Fagspesifikk del Etterutdanningskurs for lærere Tysk på barnetrinnet.
Velkommen til kurs i Noch Einmal 1 – 3
Larvik Og Omegn MS Foreningen sin PC opplæring høsten 2005 Dette undervisningsmaterielle er laget av Ole Andreas Hvatum oktober 2005.
Hvordan lage spill i power point?
Universell utforming og Tilgjengelighet på nett Haakon Aspelund Deltasenteret.
GNU Science A Bergartenes kretsløp.
Rammer/Frames HTML II IT og læring IT20 4. november 2004.
Forskningsrapporten: Sjekkliste før innlevering (empirisk rapport)
Høgskolen i Oslo Webprogrammering Introduksjon til Java-scripting.
UU av powerpoint, pdf og nettsider
Høgskolen i Oslo Nettbasert samarbeidslæring i 2.studieår Felles forfatterskap på nettet ved hjelp av Task 2.0 En kort innføring laget av Sissel Eeg-Larsen.
Hvordan skrive en effektiv kravspesifikasjon gsfc. nasa
In 102 – Innføring i informasjonsbehandling Tekstbehandling forelesning V2005 Ola Bø.
Kapittel 11 Rekursjon Å tenke rekursivt Rekursjon er ein programmeringsteknikk der ein metode kallar seg sjølv for å fullføre ei oppgåve For å kunne.
1 Multimedia Kirsten Ribu Hio Webpublisering LO130A
Bruk av PHP. Nyttige funksjoner Tidsfunksjoner –Time(), date(), checkdate(), mktime() Tabellfunksjoner –Navigasjon current(), key(), next(), prev(), end(),
Orientering om In104 Aslak Tveito Institutt for Informatikk Universitetet i Oslo
Elektroniske filformater til brukerne. Bruksområder Info-hefter Skjemaer Tabeller …
Skape et klasserom der en diskuterer tekst og skriving
Flash og ActionScript - eksempler og oppgaver
Livet etter Frontpage og Access Tom Heine Nätt. Agenda Frontpage Hvorfor bytte? Krav til et webutviklingsverktøy Alternative webutviklingsverktøy Dreamweaver.
Digitale dokumenter Nils Pharo. Digitale dokumenter engelskspråklig kurs tverrfaglig del av sivilbibliotekarstudiet.
1 Arrayer og form(ularer) (Kapittel 4). 2 Mål  Forstå assosiative og superglobale arrays  Kunne behandle webformularer (forms)  Kjenne forskjellen.
Høgskolen i Oslo Webprogrammering Ajax og PHP. I dag l Hvordan få en bedre brukeropplevelse via Ajax- script l Gjennomgang av kode l Oppgaveløsning på.
HTML – 3. økt HiO IT20 Onsdag
Tekstformatering og lister HTML IT 20 oktober 2004.
Hyperlenker HTML IT20 oktobrt Egen serverFremmed server Intern kobling Lokal kobling Ekstern kobling.
Innledning om HTML IT20 oktober Bakgrunn Konseptet WWW ble født i 1983 i CERN, Geneve Opphavsmann: Tim Berners-Lee, MIT Spre informasjon uavhengig.
Dynamiske nettsider PHP Del 2 – Kontrollstrukturer.
HTML – 2. økt HiO IT20 Torsdag Plan Repetisjon/spørsmål fra Grafikk – farger – bildekart Tabeller Rammer Oppgaver.
Kort om XML Språket om språket. XML: Eksempel Hans Tømmerholt.
En pust i bakken Om å stoppe opp og kjenne på hvordan det er å ta vare på seg selv.
Evaluering ”Studentene har talt, men hva har de sagt?”
Hvorfor lære HTML og PHP
Høgskolen i Oslo Nettbasert samarbeidslæring Deltid studieår Felles forfatterskap på nettet ved hjelp av Task 2.0 En kort innføring laget av Sissel.
Tankekart og læringstrategi
Forelesning 1 – WMP - Introduksjon/HTML - Tom Heine Nätt.
Web-grensesnitt Øyvind A. Bratne - April 2004.
Systemutvikling, organisasjonsutvikling og regelverksutvikling Dag Wiese Schartum, AFIN.
Utvikling av et web-basert bestillingssystem for bøker og en tilhørende database for uthenting av statistikk. I tillegg et nytt CSS-basert design for bibliotekets.
Konventionel tekstformatering: Her har vi en overskrift fulgt af normal tekst Deskriptiv tekstformatering: Her har vi en overskrift fulgt af normal tekst.
XML og JDOM Helge Furuseth XML  XML = Extensible Markup Language Basert på SGML – Standard Generalized Markup Language  HTML =
Høgskolen i Oslo Oslomodellen: IKT integrert i allmennlærerutdanninga IKT’s rolle i lærerutdanningen, og spesifikt om IKT-faget Studiebesøk fra Göteborg.
Praksis for GLU 5-10, 2010 Camilla Wiig, HIVE. Agenda Individuelt arbeid med skjema for vurdering av praksisopplæringen 2. studieår Oppsummering Informasjon.
IHR-studier Workshop februar 2011 Vettre Hotel.
Se side 8-9. Kapittel 1: HTML5 og CSS Hyper Text Markup Language 1990-årene: Tim Berners-Lee ville strukturere tekster og lage klikkbare henvisninger på.
Sett inn arbeidsgruppelogo i lysbildemalen Sett inn arbeidsgruppenavn i lysbildemalen Prosjekter Dokumenter Arbeidsgruppe Koblinger Hva er nytt Hjemmeside.
6. des “Trussel- og risikoanalyse av IKT- systemer med mobile brukere” Prosjekt - TTM4705, ITEM, NTNU Sept. – Nov John H. Embretsen
Velkommen til foreldremøte 7/ rød. Klasse 3 rød 22 elever, 13 jenter og 9 gutter Sosialt miljø: En godt sammensveiset gjeng Inkluderende klassemiljø.
IS-208 Dynamic Web Page Development. Utvikle et web sted Studiehandboka IS-208 Læringsmål: Lære og forstå hvordan et web-sted kan være dynamisk, hvordan.
Kartlegging av skolens praksis. I hvor stor grad mener du at lese- og skriveopplæringen ved din skole kjennetegnes av at lærerne: 1. … motiverer og engasjerer.
Ungdomstrinn i utvikling Om den nasjonale satsingen og arbeidet ved vår skole.
Velkommen til Fagnettverk
Campus-funksjonalitet i FS
<arbeidsgruppenavn>
Velkommen! [Firmanavn].
* 07/16/96 Personalopplæring Skriv inn emnet her. *
Velkommen til foreldremøte for 8. – 10. trinn Torsdag 31/8.
Til elevane Helsesøster på Nesflaten skule Høsten 2016
Tittel Innholdsoverskrift 3 Oppsummering Undertittel
Titteloppsett Undertittel.
Tekstseminar Hvor ble det av leken?.
Ulike perspektiv på læring
Tittel Innholdsoverskrift 3 Oppsummering Undertittel
Titteloppsett Undertittel.
Tittel Innholdsoverskrift 3 Oppsummering Undertittel
Tittel Innholdsoverskrift 3 Oppsummering Undertittel
Utskrift av presentasjonen:

Overordnet om HTML- undervisningen IT20 oktober 2004

Mål for html-undervisningen Gi en innføring i HTML og de vanligste HTML-kodene Hensikt: –Å kunne lese og forstå HTML-koder –Kunne skrive HTML-koder –Grunnlag for PHP-undervisning

Plan for undervisningen Dag 1, torsdag 28. oktober –innledende om HTML –strukturen i et HTML-dokument –tekstformatering –lister –hyperkoblinger –om XML –oppgaver

Plan for undervisningen forts. Dag 2, torsdag 4. november –Grafikk og lyd –Tabeller –Rammer Dag 3, torsdag 11. november –Skjemaer –Oppsummering