IPECS IP systemer IP telefoni er dagens standard for effektiv kommunikasjon og gir en unik fleksibilitet. For bedrifter med flere avdelinger har det aldri.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
vi presenterer SLIDEPLAYER.NO
Advertisements

Generisk nettstruktur inklusive CT-iq Offentlig Nett (ON) Bedriftsinternt Nett (BiN) CTI(opsjon)CT-iq Bedrifts LAN IN lev. LAN InnringerINleverandør(IN)Mobiloperatør(MO)
Velkommen til en sjekk av alkoholvanene dine!
Outlook, Mobile løsninger – status Agenda: 1.Abonnement for mobile løsninger 2.Mobiltelefoner som er testet og er ferdig konfigurert 3.Outlook integrasjon.
D4422 IP telefon.
Enkel brukerveiledning for InMail
SuperOffice - Visma Global ERP link - Tilbud/Ordre SuperOffice - Visma Global integrasjonen består av 3 produkter. ERP link SuperOffice - Visma Global.
 Oversiktlig  Samler informasjon – alt på ett brett  Brukervennlig  Integrerbart  Enklere å være medarbeider  Bedre å være kunde Det blir enklere.
GoOnline publisering Hvordan komme i gang med GoOnline. Denne presentasjonen tar deg steg for steg gjennom oppsett av nettsted med bruk av GoOnline Proffesional.
BraWeb Bestilling.
Prosjekt samordnet kommunikasjon
Prosjekt samordnet kommunikasjon
Kontoinnstillinger Slik kommer du til «Kontoinnstillinger»:
Digital Telefon Standard
NMBU 2014 Praktisk informasjon
Filer til og fra mobiltelefon
URD An Agenda-system for mobile absentee marking and group scheduling.
Slik kommer du til «Personverninnstillinger»: Logg inn på Facebook.
Trådløs telefon 7921G (side 1 av 2)‏ Normalvisning Hvilestilling Normalvisning: •Telefonnummer til den som er logget på vises •Valget Fører til Tjenester/Menyvalg.
eDialog24 Operator Nyheter og endringer i versjon Sentinel eDialog24 AS Ingvald Ystgaards vei 3A 7047 Trondheim Telefon: Faks:
Det er ikke lenger størrelsen det kommer an på!
Av oss kan du forvente service og kvalitet Morgendagens løsning i nettskyen.
Hvordan kan Telenor og din Telenor-forhandler bistå gründere og småbedrifter og gjøre hverdagen din enklere?
Introduksjon til Internett
Presentasjon av tjenesten
Uni Eiendom FDV Veien videre
Det nye mobilmarkedet John Olve Andersen
Bakgrunn Fra 1. januar 2011 blir bank- og finansnæringen pålagt å ta opptak av alle telefonsamtaler. Pålegget kommer etter en endring av verdipapirforskriften.
Mobile portalløsninger (Internet Online Platform)
BraWeb Bestilling. Bravida tilbyr nå BraWeb Bestilling.Dette er et web-basert system for arbeidsbestilling. Systemet er interaktivt og dynamisk, og gir.
VI VET HVA DU TRENGER I MORGEN.
Strategi -og system workshop HiL Tor Holmen, Gunnar Bøe HiL,
Trådløs telefon 7921G Nye Menyer
Samler informasjon – alt på ett brett Brukervennlig Integrerbart
Kommunikasjon med full fleksibilitet IP systemet du har råd til.
D4425 IP telefon.
Systemintegrasjon og strategi bak valgene hos UiA
Oppsumering Avayasamling 9. og 10 februar 2011 Roald Torbergsen
Uninett telefonisystemer. © 2010 Avaya Inc. All rights reserved. Dagens løsning  Uninett sfærens telefoniløsninger fra Avaya er per i dag preget av mange.
Samordnet kommunikasjon (UC) i HiNT Vårt valg basert på: Brukerbehov Totalkost (Langsiktig) Krystallkula – Hvordan utvikler verden seg…. Strategi: Ønsker.
Microsoft ® Lync ™ 2010 Opplæring for responsgruppeprogram.
PARLAY/OSA Referanser: Referanser Foredraget er i all hovedsak basert på to artikler. Disse kan finnes på:
Uni Micro AS Uni Micro AS Etablert i 1986 Hovedkontor i Modalen kommune Avdelingskontor i Haugesund, Bergen og Oslo Over 50 ansatte.
Velkommen til WorkShop Trio Enterprise Attendant for sentralbord
D4223 Systemtelefon.
eDialog24 Operator Nyheter og endringer i versjon
Selskap og Produkter Kontor i Stockholm, Oslo og København
SharePoint Server 2007 Office Communications Server 2007 Exchange Server 2007 Windows Server 2003 Office 2007 Hovedprosjekt 17E Installasjon, konfigurasjon.
TotalView Integrert PC Sentralbord System oversikt Sentralbord modul Klient modul Anropsflyt Exchange synkronisering Tilkobling.
Strategiweekend Vatnar Ungdomssenter Fredag 4. – 5. april 2008 Hjelpemidler for å få til en effektiv kommunikasjon.
ProffNett Total Mobilen med hussentral funksjonalitet.
Webinar – eWorker og eMeetings
Fra IP telefoni til IT telefoni…
Hurtigreferanse for © 2013 Microsoft Corporation. Med enerett. Startskjermen i Lync Startskjermen i Lync inneholder fliser i huben til venstre, som du.
Hva er gevinsten av dette?
Komme i gang med Windows Store-appen Lync Lync 2013.
Notes ved UiO Steinar Skogheim. Steinar Skogheim, USIT Målet med dette kurset Målet er å gi en oversikt over hvordan Notes generelt fungerer og brukes.
Oppgavestiller: Stein Meisingseth ved Aitel. OPPGAVE: Sette opp og konfigurere en testlab med Live Communications Server Sette opp og konfigurere en testlab.
Moscito2 Guro, Tone, Mari og Elna. Om prosjektet Tilstedeværelsesinformasjon i organisasjoner Tilstedeværelsesinformasjon i organisasjoner - systemer.
JADE-LEAP AmbieSense er et EU støttet forskningsprosjekt. I dette prosjektet prøver man å integrere nye typer teknologi for bruk på mobile enheter I den.
SLIK FUNGERER: TEKSTTELEFONENTJENESTEN 149 OG NØDTELEFONEN 1412
Enghouse Interactive - Kjetil Bakkeskaug
Trafikantens mobile sanntidssystem Presentasjon INF5261.
Norsk distributør og kompetansesenter innovaphone versjon 10: Samordnet kommunikasjon Unified Communication.
PRO ISP PRO ISP PRODUKTER Produktveileder Bruker veilederen under for å finne frem til de produktene du behøver. Ta kontakt med.
Bedriftenes teleleverandør BUSINESS CLASS TELECOM.
Per-Christian Døhl Oslo, Telefonitjenester i SSB - Dialogkonferanse.
Powered by: SMS Tjenester for Mobilt Bedriftsnett.
Ketil Melhus Datatjenesten AS
...et helt nytt konsept for deg som bruker telefoni
Utskrift av presentasjonen:

iPECS IP systemer IP telefoni er dagens standard for effektiv kommunikasjon og gir en unik fleksibilitet. For bedrifter med flere avdelinger har det aldri vært enklere å se økonomi i en felles løsning. Med iPECS dekkes kunder fra ca. 5 til 1000 ansatte. Systemet leveres med mange unike tjenester som standard Ett sentralbord for hele organisasjonen (inn/ utland) Opptattmarkering og statusoversikt over kolleger Gratis trafikk mellom avdelingene Mobil Extension hvor mobiltelefonen integreres i systemet Geografisk og personlig samtaleruting Avansert Callsenter med nummer i køen Callsenter agent er uavhengig av lokasjon PC telefon med video og dokument deling Voicemail med nummer i køen, innspilling av samtaler og tale til e-post Web-interface for innstillinger og programmering av apparatet

IP telefoner/ Mobiler/ Softphones Typisk iPECS oppsett iPECS systemet er delt opp i dedikerte IP moduler som tilpasses bedriftens behov, samt gir en unik fleksibilitet da de kan tilknyttes uavhengig av lokasjon. En typisk installasjon vil bestå av Hovedserver Telefonlinjer (ISDN eller SIP) Analog internlinjer for telefaks, trådløs tlf, dørtelefon etc Dataswitch for tilkobling av moduler og apparater Klienter (brukere): IP apparater, PC telefoner, Mobiltelefoner, Applikasjoner IP server Tlf. linjer Analog IP telefoner/ Mobiler/ Softphones

IP apparat - LIP-8000 serien IP apparatene er meget brukervennlige og har et elegant design. Apparatene utmerker seg med HD lyd med full dupleks høyttalende telefon og calling Bakgrunnsbelyst grafisk display Samtalelogg på 100 samtaler Dataswitch for tilkobling av PC etter telefonen Aktive displayknapper samt navigasjonstast Sentralbordkonsoll med 12 eller 48 taster tilgjengelig EHS - Elektronisk rør-løfter funksjon for hodesett Bluetooth hodesett mulighet (individuelle forskjeller mellom modellene) Office LIP-8024D Video LIP-8050V Professional LIP-8040L Basic LIP-8012D Economy LIP-8008D Entry LIP-8004D

PC og Web telefon Med PC telefon har du full frihet enten du er på kontoret eller er på farten. Dette er utmerket for den aktive medarbeider og gir de samme funksjoner som et vanlig telefonapparat. PC telefon har tilsvarende funksjoner som et IP apparat og kan leveres med video og dokument deling. Web telefonen har basis funksjonalitet og krever ingen installasjon av programvare. PC Telefon Web telefon

PC sentralbord Effektiv samtalehåndtering sikrer at samtaler betjenes på en profesjonell måte. Et PC basert sentralbord gir en bedre oversikt samt kan knytte seg opp mot kalendersystemer, kontaktdatabaser og mobilnett slik at samtaler betjenes raskt og effektivt. Ez Attendant LG-Ericssons egen utviklede PC sentralbord. Passer meget godt for mindre kunder som ikke skal ha f. eks kalender integrering. Gir full status-oversikt over alle internnummer som kan deles opp i avdelinger. PC bordet Integreres direkte og får dermed tilgang til mange tjenester i telefonsystemet som f. eks dag og nattstilling, sette fravær, programmere kortnummer og sette vekking. Miralix OfficeOperator PC sentralbordet fra danske Miralix passer for større kunder som også ønsker kalender integrering. Nytt er integrering mot Telenor sitt mobilnett som også gir opptatt status for mobile brukere. I tillegg får ansatte Miralix PhoneMonitor som viser kollegers status.

Mobil Extension Telenett Mobilen integreres i telefonsystemet Det er enkelt å sette over samtale fra mobilen, kun * og kollegas internnummer. Samtalen opptattmarkeres slik at sentralbordet og kollegaer ser at du sitter opptatt. Med ”Styrt nummervisning” fra Telenor vises innringers telefonnummer på mobilen. Mobilen kan motta samtaler fra ACD grupper (ikke Ringegruppe). Mobilen kan ringe ut via kontoret sine telefonlinjer og få nummervisning fra kontortelefonen Dette gir da vanlig telefontakst f. eks til utlandet. Tjenesten kan skrus av og på fra mobilen, kontorapparatet, web-side eller følge dag og nattstilling på sentralbordet. Telenett

Sentralbord eller Callsenter Nummer i køen Innringer får opplyst hvilket nummer man er i køen Med den innebygde talemodulen i iPECS systemet kan innringer få beskjed om hvilket nummer de er i køen. Sentralbord eller Callsenter Velkommen Du er nr. X i køen

Talepost og Voicemail Talepost og automatiske talesvar iPECS systemet har innebygd talefunksjonalitet med uvanlig mange muligheter. Talepost kan avlaste sentralbord og ansatte, samt hjelpe dine kunder med raskere svar og mindre venting. Eksempler Velkommen til LG-Ericsson, det er for øyeblikket stor trafikk, vennligst vent på svar Du er nummer 3 køen og rykker fremover Våre åpningstider er.. Ring vakttelefon.. Se våre websider.. Den du ringer er i møte og tilbake klokken 14:00 Tast 1 hvis du vil at vi skal ringe deg tilbake Standard innebygd ventemusikk (Schönen Blauen Donau) Avspilling av reklame budskap, f. eks ”Ukens tilbud” Automatisk sentralbord, tast 1, 2 etc. Innspilling av samtaler med videresending av samtale til e-post Automatisk alarm og callingbeskjeder - Ledige agenter må melde seg inn, det er stor trafikk på gruppen - Brannalarm er aktivert, alle må forlate bygget, følg rømningsveier, ikke bruk heis - Skolen har mottatt en trussel og alle elever må forlate skoleområde

Innspilling SMTP navn@firma.no Voicemail videresender talebeskjeder som e-post iPECS systemet kan settes til å spille inn alle samtaler på et apparat, enten manuelt eller automatisk, eller når din personlig talepostkasse mottar beskjed så kan disse meldingene sendes deg som en e-post vedlegg. SMTP navn@firma.no

Utlandet +33 (Frankrike) Geografisk samtaleruting Samtaleruting. Samtaler kan rutes basert på innkommende nummer. Med iPECS system kan avdelinger være på forskjellige lokasjoner og samtaler kan rutes til nærmeste geografisk avdeling basert på innringers nummer. Andre muligheter er utenlandsnummer som ruter samtale til språkyndig person eller avdeling i utlandet. Bergen Telefon 55 22 33 44 Oslo Telefon 22 38 94 00 Mobil 92 77 48 50 Bonjour Utlandet +33 (Frankrike)

Automatisk samtale fordeling ACD grupper (Automatic Call Distribution) ACD grupper benyttes i alle installasjoner, enten det er ett sentralbord med velkomstmelding, gruppe av apparater eller større Callsenter med mange agenter. iPECS systemet vil fordele samtalene til brukeren basert på flere parametere. Kunde (innringer) Opplest nummer i køen Velkomst beskjed og repetert kø beskjed Reklame budskap og/ eller vente musikk Legge igjen beskjed og bli ringt opp Tast seg til annen gruppe eller sentralbord Prioriterte nummer Agent Antall samtaler i kø vises i display på apparat Medlem av flere grupper Manuell eller automatisk utmelding Geografisk ruting av samtale til f. eks lokal avdeling Ruting av utenlandsnummer til språkkyndig agent

SIP Extension Mobiltelefon Trådløse telefoner Konferansetelefon SIP Extension – > SIP internlinje IP telefoni beveger seg mot standarden SIP (Session Initiation Protocol). Dette er standarden for en mengde telefoner fremover som mobiltelefoner, trådløse telefoner og IP apparater, PC applikasjoner etc. Mobiltelefon Trådløse telefoner Konferansetelefon Dørtelefon PC applikasjoner Standardapparat Telenett

Telefonmøte/ Konferanserom I iPECS systemet kan man gjennomfør telefonmøter og telefonkonferanser. Dette gir store besparelser for de som i dag bruker eksterne leverandører. Konferanserom 9 Konferanserom Inntil 32 deltagere i 1 Konferanserom. Direkte innvalg til Konferanserom. Passordbeskyttet (valgfritt). Telefonmøte kan innspilles Krever tillegg av Konferansemodul

Konferanseoppringning Konferanseoppringer Med konferanseoppringeren bestemmer du når telefonmøtet skal etableres. iPECS systemet ringer opp ønskede nummer og viktige telefonmøter etableres raskt. Både eksterne og interne nummer kan ringes opp. Felles beskjeder og viktig informasjon kan gis til grupper av ansatte. Ansatte i en vakt og alarmberedskap kan raskt etablere et telefonmøte. Felles informasjon til f. eks salgsavdeling eller administrasjon. En konferansepadde kan med denne funksjonen ringe opp mange deltagere. Krever tillegg av Konferansemodul

Unifiede Communication UC Unified Communication handler om å integrere systemer slik at e-post, mobil og telefon ikke er separate enheter, men enheter som snakker sammen. Dette hjelper mennesker å kommunisere og det blir lettere å få tak i personer, beslutninger går raskere, kunden blir mer fornøyd og effektiviteten blir bedre. Med IP telefoni kan avdelinger i inn og utland bli underlagt ett system. Med felles sentralbord, fri trafikk og fraværsstatus knyttes ansatte tetter sammen og kommunikasjon går raskere.

iPECS data-switcher Dataswitchene er utviklet i samarbeid med Nortel og benytter siste teknologi med protokoller for WLAN, QoS prioritering og sikkerhet. Sammen med iPECS systemet og IP apparatene er det automatisk prioritering for IP telefoni. 2 av modellene har blitt test mot langt dyrere switcher fra Cisco og HP og kommer best ut med pris/ funksjon. Spesielt PoE fremheves hvor kun iPECS switchene støtter PoE Class 2, 3 og 4 Dataswitchene støter også iPECS Network management slik at de kontinuerlig kan overvåkes PoE PoE Class 2 – 24 porter kan benytte PoE med inntil 7 watt. PoE Class 3 – 12 porter kan benytte PoE med inntil 15,4 watt. PoE+ Class 4 – 6 porter kan benytte PoE+ med inntil 30 watt (utviklet for blant annet PTZ (Pan, Tilt, Zoom).

iPECS neste versjon Microsoft OCS integrering Tilfører iPECS tjenester til MS OCS, samt tilkobling av OCS til det offentlige telenett. Med Dual Forking oppdateres både OCS og iPECS klienter automatisk (sender beskjed begge veier) Bruker kan enten ha en OCS klient, iPECS klient eller begge deler.

iPECS med Skype integrering. Gratis telefontrafikk med Skype til Skype iPECS neste versjon iPECS med Skype integrering. Gratis telefontrafikk med Skype til Skype Svært lave takster med Skype Out over hele verden Med Skype In konto kan telefoner og mobiler fra utlandet ring dere med lokaltakst Ringe billig til hele verden med Skype Mobil og telefon fra ca. 13 øre pr minutt (Forskjell pr land. Pre-pay/ $ 6.5)

IP iPECS neste versjon Hotel integrering iPECS hotell software med hotell funksjoner som: - Debitering - Vekking - Skittent / Rengjort rom - Sperring av telefon og rom til rom kommunikasjon - Babby Calling Direkte integrering med Fidelio/ Opera Front Desk LIP-8000 iPECS LIK p5 Hotel Version Receptionist Ez Attendant PMS IP Staff mobility WLAN Phone IP DECT PDA Phontage Workforce productivity UCS client

iPECS neste versjon Samtale innspilling Kost effektiv integrert samtale innspilling som også kan spille inn Mobile Extension samtaler Alle typer telefoner kan overvåkes og innspilles Innspilling av avdelinger, hjemmekontor og folk på reise Opp til 32 deltagere i konferansesamtaler kan spilles inn. Kryptering av samtaler Web administrasjon

LG-Ericsson kunder