® IBM Software Group © 2004 IBM Corporation Kunnskapsforvaltning eller Ustrukturert Læring? Dag Oliver, IBM Software Group Norge.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
12.Studienreise nach Finnland,
Advertisements

Fremtidens IKT-løsninger i plan og byggeprosessen en demonstrasjon.
Litt mer om PRIMTALL.
Progress Software AS.NET-strategi Bjørn Haugen Account Manager PUG møte 27.mars 2003.
R OTARYS UTDANNINGSPROGRAM FOR UNGDOMSLEDERE. ÅRETS ARRANGEMENT.
Everyone Print Kalle Snarheim.
Gold Silver Subscriber Community Cloud Accelerate Cloud Essentials Microsoft Partner Network.
• De første månedene: – lesere • Fra november 2012: fra besøk pr måned.
Google Confidential and Proprietary 1 1 Hva kan Google fortelle deg om kundene dine? Siri G. Børsum Industry Leader Google Norway Hva kan Google fortelle.
MPN Oppdatering • Small Business Competency • Partner Marketing Center • Lisens kurs for partnere • Webinarserie Olav Raaen - Office 365 Med lanseringen.
TURNING VISIONS INTO REALITY TURNING VISIONS INTO REALITY FORSYNER VI SAMFUNNET MED DEN KOMPETANSEN VI TRENGER?
Microsoft Norge Ole Torsvik. Project Gotham Racing 4 Trailer.
IBM Global Services JavaOne 2007 Ole André Scheie IBM GBS.
Régis Laurent Director of Operations, Global Knowledge Competencies include: Gold Learning Silver System Management Touch, flip and fold Håvard Haukeberg.
Bruk av MS Project 2003 Server til Målrettet prosjekt styring Ulrika Johansson, Project Manager -DNV IT Solution.
COAST GROUP 2013 Reliable – Profitable Growth Coast Structure (Family) Coast Seafood Sales / Marketing Coast USA Import / Wholesale Coast Australia.
Web Client Software Factory Inge StubdalLevel 300 Avanade.
Produktive utviklere – Presenter gevær! Truls Jørgensen og Jan-Erik Carlsen Capgemini Norge.
Fra ARKTRANS til et Europeisk rammeverk for intermodal transport “Common Framework” 1.
Effektiv Visualisering av kvantitativ Informasjon Med Microsoft Reporting Services.
Bransjeseminar om grunnfondsbevis
Presentasjon Fylkesbiblioteket i Akershus. Spørreundersøkelse blant bibliotekansatte i Akershus. 1.
Hvordan lykkes med eLæring?
Nytte og relevans av IT-studiene: Nyansattes erfaringer 30. november 2012 Tormod Fjeldberg.
Kvalitetssikring av analyser til forskningsbruk
Virtual Societies as a Platform for Life Long Learning: Using Second Life in 3D Design Judith Molka-Danielsen Molde University.
Hjertelig Velkommen!. Interreg IV C Helping regions share solutions.
En leders økonomiske hverdag
| Microsoft Norge. Softgrid fra A til Å Lau Sørensen - Commaxx
Hva har Karl Marx, Henry Ford og Smidig til felles?
SAP Best Practices Forhåndsdefinert, bransjespesifikk og generell kunnskap Tilgjengelighet for SAPs kunder og partnere.
Nina Sindre, Internasjonal koordinator, NTNU
Asylinstituttet Direktør Ida Børresen, UDI 2. april 2011.
GRØNNALGER BRUNALGER RØDALGER
WHY WE’RE STRENGTHENING ROTARY. OBJECTIVES  Clarify what Rotary stands for, how it’s different and why people should care  Elevate awareness and understanding.
JavaOne oppsumering tobias k torrissen
Figur 1 Behov. Figur 2 Behov Figur 3 Prioritering/ressursinnsats.
Figur 1 Behov. Figur 2 Behov Figur 3 Behov Figur 4 Behov.
Figur 1 Behov. Figur 2 Behov Figur 3 Prioritering/ressursinnsats.
Presentasjon av JCI Norway
RM – Online Thon Hotels Director of Revenue Management - Jorunn Svidal
Workshop 5: Mobilt Ole Kristian Måge Marit Dalseg.
C O M M E N T O R A / S Commentor A/S – Hørkær 24 – 2730 Herlev - Tel : (+45) Fax : (+45) Team System VSS user guide to TFVC.
1 After EVISOFT in 2011 ?? Cooperating researchers for 15 years: Tore Dybå (SINTEF), Dag Sjøberg (UiO), Reidar Conradi (NTNU)
To accompany Quantitative Analysis for Management, 8e by Render/Stair/Hanna 15-1 © 2003 by Prentice Hall, Inc. Upper Saddle River, NJ Kapittel 15.
To accompany Quantitative Analysis for Management, 8e by Render/Stair/Hanna 1© 2003 by Prentice Hall, Inc. Upper Saddle River, NJ Kapittel 9 Transport.
Telecom and Informatics Oblig og verktøy
Introduksjon til øvingstimer
Hvorfor IKT? 1.Samfunn og kultur 2.Kommunikasjon og globalisering 3.Kunnskap og læring.
Bachelorprosjekt 11E SERVERDRIFT OG KLIENTHÅNDTERING MED SYSTEM CENTER 2012 R2 VIRTUAL MACHINE MANAGER, SYSTEM CENTER 2012 R2 CONFIGURATION MANAGER OG.
R OTARYS UTDANNINGSPROGRAM FOR UNGDOMSLEDERE. TEMA.
Konkurrenceevne og globalisering 10. Makroøkonomi Teori og beskrivelse 4.udg. © Limedesign
Design og operasjon av nettverksbaserte virksomheter DND Meetup, 11. sept Frank Lillehagen.
Neste års PETS og Distriktskonferanse:
Håndholdte terminaler og utnyttelse av mobil teknologi Nils Petter Johnsen Product Market Manager Telenor Norge.
Inflation og produktion 11. Makroøkonomi Teori og beskrivelse 4.udg. © Limedesign
Polio – Historie og status
 A fjord is a small bit of water between two mountains or cliffs and they are very famous in Norway.
Project Vindskip™ Project Vindskip™ on Seminars. Project Vindskip™ presented for the first time at NorShipping 2013.
1 SKAL DU HJELPE KFUK-KFUM NÅR VI SLUTTER?. 2 VI FIKK SÅ MYE GLEDE I KFUK-KFUM I Y’S MEN FORTSATTE DET.
PETS – Oppdal april 2010 HOVEDMENY  Hjem  Opplæring  Mål  Mål og status  Websider 2280  Smart på web  Tips  Sosial medier  Demo webwiz.
Telenors satsing på fri programvare Paul Skrede - GoOpen 2009.
Befolkning og arbejdsmarked 7. Mikroøkonomi Teori og beskrivelse © Limedesign
Produktion og udbud 4. Mikroøkonomi Teori og beskrivelse © Limedesign
Operational Insights. Hva er Operational Insights? Del av Azure Portalen Software as a service (SaaS) Bruker kraften i Azure HDInsight (Big data processing.
Programmering av mobile enheter nr.027
Horisont 2020 Hamar, 20. januar REDIGERES I TOPP-/BUNNTEKST.
Team X-lence Hva står vi for?.
Fra valg til læring.
Utskrift av presentasjonen:

® IBM Software Group © 2004 IBM Corporation Kunnskapsforvaltning eller Ustrukturert Læring? Dag Oliver, IBM Software Group Norge

IBM Software Group 2 Agenda  IBM nummer 1 i Training Magazine IBM nummer 1 i Training Magazine  Varierte metoder for læring Varierte metoder for læring  Et eksempel fra HMS Et eksempel fra HMS  On Demand Workplace On Demand Workplace  IBM Community Tools (ICT) IBM Community Tools (ICT)  Hvor går vi videre? Hvor går vi videre?

IBM Software Group 3 IBM nummer 1 i "2004 Training Top 100"  Role of the  32,000 IBM executives and managers  Utvikling $85 millioner  Netto resultat på $200 millioner –Nye inntekter –Direkte og inndirekte besparelser.  Flere initiativer  Global Campus  Utrulling av Siebel  PBC Personal Business Commitments

IBM Software Group 4

5 Varierte metoder for læring Ansikt-til-AnsiktSammarbeid InteraksjonInformasjon  Fleksibel arbeidsstyrke  Leverandør opplæring  Service optimalisering  Opplæring i nærmiljøet

IBM Software Group 6 Et bredt spekter av måter å lære på Målbar læreverdi Mail og Kalender Learning Management System Live Virtual Classroom Web Konferanser Team Workspaces Portal og Intranet Knowledge Management IM/Chat Uformell læring Strukturert læring

IBM Software Group 7 Roller – en dyd av nødvendighet Roller vil være basis for forretningsprosesser og administrasjon Roller vil gi mulighet til å finne den rette… Roller styrer tilgangen til de nødvendige verktøy Roller vil definere egenskapene og kunnskapene den ansatte trenger for å utføre sin jobb

IBM Software Group 8 Læringen blir en del av jobben som skal gjøres Hoved Applikasjon

IBM Software Group 9 Fra... Støtte Applikasjon

IBM Software Group 10 ”Learning by Doing” Relaterte Applikasjoner

IBM Software Group 11 Til... Ekspertise Informasjon Læring Verktøy

IBM Software Group 12 ”Learning while doing” Informasjon Læring Eksperter Verktøy Støtte Applikasjon Relaterte Applikasjoner Hoved Applikasjon

IBM Software Group 13

IBM Software Group 14 e learning

IBM Software Group 15

IBM Software Group 16 IBM Community Tools (ICT)

IBM Software Group 17

IBM Software Group 18

IBM Software Group 19 Hvor går vi videre? Start

IBM Software Group 20 Tusen takk