Lillehammer. + Amal Issa (25 år) Ingeniør Mobil: E-post: Utdanning Linje Jeg har gått på høgskolen.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
v/Tormod Engebu, IKAVA KDRS 13. november 2013
Advertisements

Studieforberedende utdanningsprogram
HVOR MYE TJENER EN TØMRER ?
Truls Håland Eide Mitt eget liv.
Gjennomføring i videregående opplæring høst 2013 Foto: Bjarne Eriksen.
Velkommen til Service og samferdsel VG2
Velkommen til Høgskolen i Buskerud!.  2700 studenter  220 ansatte  Over 40 godkjente studietilbud.
Karrieresenteret i Nord-Trøndelag
Velkommen til Service og samferdsel VG1
Tor Magne Johansen.
Aldri før har det vært så nærliggende å ta høyere utdanning.
På vei til ingeniør ? Eit tilpassa utdanningsløp, lokalt og for fagfolk Er det mulig ? Elisabeth og Turid.
Kristine Johansen Hamar IL - svømmegruppa
Samfunnsøkonomi timer Modul 2 bygger på modul 1
Steinar Gjerde -lærer ved Fagskolen i Gjøvik
FRA idé til virkelighet
Velg tømreryrket - bruk hodet og kroppen!
Karrieresenteret ved Universitetet i Agder
M ARI F ASTING orienteringsløper og arkitektstudent.
Karrieresenteret i Nord-Trøndelag - Partnerskap mellom NTFK, KS, NAV, LO, NHO.
Fjernundervisning eller nettstøttet læring Eksempel på gjennomføringsmodell ved Bergen teknisk fagskole Årskonferansen RFF Bodø 13 – 15 mai 2009.
Fremtidsrettet kompetanseutvikling i Statens vegvesen Bidrag til BA – bransjen Bodø Torbjørn Naimak.
Jeg heter Yasmin Meralli Jeg er invitert hit på grunn av mine erfaringer som Konsernsjef for mangfold og likestilling i et av Canadas største finanskonsern,
Rekruttering til Byggenæringen april BNLs måldokument for utdanningspolitikk Rekrutteringsbehovet er; –6600 elever i videregående skoles byggorienterte.
Ulike veier frem til et fag-/svennebrev
Frafalls-og mobilitetsundersøkelsen En undersøkelse blant bachelorstudenter ved Universitetet i Oslo Møte i Læringsmiljøutvalget 22. september 2011 Studieavdelingen/Helge.
har vi gleden av å invitere til
Lærerutdanning ved Universitetet i Agder
UiO-kandidatenes jobbmuligheter: Hva slags informasjon trenger vi for å kunne svare godt på studentenes spørsmål? Kristin Midttun Nestleder og ansvarlig.
Monika S. Luktvasslimo 12. desember 2013
Jørn Aas Håkon Schiong Gründer, en dialog. eller muligens mer riktig; to synspunkter.
Norges miljø- og biovitenskapelige universitet Møte med rådgivere Akershus 1 Master i landskapsarkitektur- 5årig Bachelor i landskapsingeniør Møte med.
Arbeidssituasjon for formann og byggeplassleder
Tor Andreas Kaasa Studieforberedende tekniske fag på Rud i 2008
Gro Maastad, studieveileder
Forkurs, TRES og Y-veien
Litt historie om Y-veien
Xx Høgskolen i Gjøvik. INNHOLD 2 1)Høgskolen i Gjøvik 2)Mål og strategier 3)Satsingsområder.
Hvordan gjøre BABED-studiet mer kjent for potensielle studenter?
1 Fagkonferanse for VA- sektoren 31. mars – 1. april Kompetanseutvikling/fagopplæring/rekruttering til VA-sektoren Svein Erik Moen, Norsk Vann BA.
s. 1 Utdanning og forskning Bodø, 21. april 2015.
Bygg- og Anleggsteknikk Liker du å arbeide med hendene? Har du lyst til å jobbe med noe interessant? Vil du ha muligheten til å kunne sette spor etter.
Kunnskap for en bedre verden Sommerjobb 2015 ? Tore Hoven Studieprogramleder bygg- og miljøteknikk.
Samarbeid REN og Høyskolen i Bergen Prosjektnavn: Fra Montør til Ingeniør Bachelorgrad i elkraftteknikk for inntil 24 studenter. Studentene er ansatte.
Karriereundersøkelse TØH Kull uteksaminert i 2003 Hovedresultater.
NHOs kompetansebarometer 2016 Regionale tall fra 3. undersøkelse om kompetansebehov blant NHOs medlemsbedrifter Pål Børing Espen Solberg Tilleggsleveranse.
Høgskolen i Buskerud og Vestfold Studentundersøkelse 1.årsstudenter 2012 Høgskolen i Buskerud.
 Velkommen som foresatt.  Velkommen som samarbeidspartner.  Stolte av skolen vår. Håper det smitter.  57 elever så langt. Et veldig levende tall…
Kapittel 35 Hans forteller om jobben som sosionom Hans ønsker å hjelpe andre mennesker.
FYLKENES INFORMASJONSTJENESTE FOR SØKERE TIL VIDEREGÅENDE OPPLÆRING Videregående opplæring i Follo Ås ungdomsskole – 14. september 2016.
SØF-rapport nr. 03/13 Karakterbruk og kvalitet i høyere utdanning av Bjarne Strøm Torberg Falch Trude Gunnes Marianne Haraldsvik SØF-prosjekt nr. 2150:
Tips og råd Til hva dere bør tenke på når dere setter samme et business case (basert på innspill fra seminar )
Videregående opplæring i Follo
Denne informasjonen gjelder for
Bedriftene i Hedmark rapporterer om mangel på arbeidskraft tilsvarende:
Norsk skole.
HMS-kort i Byggenæringen
Rådgiversamling 16. september 2016
Opplæringskontorets hjørne - Litt info. Onsdag, 23.november 2016
HORDALAND RYTTERKRETS
Orientering om søkertall
Hva handler studiet om? År 1: Ex Phil Atferd og stell Forsøksdyr
Tor Andreas Kaasa Studieforberedende tekniske fag på Rud i 2008
Fagskolen Karrierevei for yrkesfagene
Kapittel 31 Melissas utdanning og ønsker for framtiden
Kapittel 1: Hei!.
Velkommen til Service og samferdsel
Tips og triks Slide slettes!
Tips og triks Slide slettes!
Utskrift av presentasjonen:

Lillehammer

+ Amal Issa (25 år) Ingeniør Mobil: E-post: Utdanning Linje Jeg har gått på høgskolen i Gjøvik, byggingeniør, prosjektstyring og ledelse. Ferdigutdannet i Så jeg har bachelorgrad. Per i dag er jeg anleggsleder, og jobber på byggeplass og er ansvarlig for og få ferdig bygget i tide både tidsmessig og økonomisk. Jeg har flere med meg på prosjektet i administrasjonen, både prosjektleder og arbeidsleder er med.

+ Magdalena Jagiello Student Mobil: E-post: Universitet Byggingeniør Mitt navn er Magdalena Jagiello og jeg er student ved NTNU Gjøvik. Jeg går 3. året byggingeniør med konstruksjon som valglinje. Jeg er veldig fornøgd med studiene og håper at flere jenter går for teknologilinjer i fremtiden.

+ Pia Karoline Øfeldt Lærling Mobil: E-post: Yrkesfag Linje Jeg er lærling som energimontør i en liten bedrift kalt Eidefoss. Som energimontør jobber vi med å bygge og vedlikeholde el-kraftnettet. Med enklere ord sørger vi for at forbrukerne våre alltid har strøm. Dette innebærer mange forskjellige arbeidsmetoder, så vi er litt alt-mulig-menn/kvinner. Vi er skoghoggere, gravemaskinførere, kranførere, truckførere, kabelmontører og linjearbeidere. Dette passer meg utmerket da jeg elsker å være ute, og liker en utfordring!

+ Gunn Anita Eide Byggingeniør Mobil: E-post: Utdannelse Linje Etter mange år med skolegang, og noen år i arbeidslivet, fant jeg endelig ut hva jeg ville jobbe med. Jeg begynte på Universitetet i Agder og tok en Bachelor i «Byggdesign». Dette åpnet for utrolig mange forskjellige jobbmuligheter innen bygg og anlegg. I dag er jeg ansatt som prosjektingeniør hos entreprenørfirmaet Tronrud Mjøsbygg AS. Her har jeg blant annet ansvar for å følge opp HMS(Helse, miljø og sikkerhet) og KS(Kvalitetssikring) ute på anleggsplass. HMS-arbeidet består i å tilrettelegge for at de ansatte og underentreprenører skal ha en trygg arbeidsplass. Arbeidet med KS er å kontrollere at delprodukter er riktige, evt. Korrigere feil og mangler, slik at man ikke bygger videre på feil grunnlag. I tillegg skal jeg bistå anleggsleder og prosjektleder på prosjektet, etter behov. Flere av grunnene til at jeg trives med min arbeidshverdag er at jeg kan jobbe både selvstendig og samarbeide med andre kollegaer. Alle prosjektene er forskjellige og det blir derfor en varierende grad av både ansvar og utfordringer.

+ Mariann Raddum Ingeniør Mobil: E-post: Utdannelse Linje Etter fullført allmennfag, tok jeg to år på folkehøgskole hvor jeg reiste og drev med idrett. Deretter reiste jeg til Trondheim for å studere økonomi og administrasjon, spesialiserte meg i økonomisk styring, hvor jeg tok et semester i Brisbane, Australia. Etter fullført studie i Trondheim hadde jeg enda et lite ønske om å bli ingeniør, og starter derfor på byggdesign i Grimstad, UiA. Denne nye bacheloren tok jeg over to år med god hjelp fra medstudenter og ansatte ved UiA. Deretter søkte jeg jobb hos Betonmast Innlandet, og ble ansatt i mai 2016 som prosjektingeniør. Er med som ass.HMS-leder på NTNU Gjøvik sitt nye universitets bygg.

+ Line Kittelsrud Student Mobil: E-post: Fagskole Bygg Jeg startet med Grunnkurs byggfag på Gran Videregående skole på Hadeland, fortsatte med VK1 med Tømrerlinja. for så å fylle på med Almennefaglig påbygning på Hadeland Videregående. (Så tok jeg ett år på Jæren folkehøgskole - linje interiør) Fortsatte med 2 år som lærling i Multibygg as. Tidligere byggefirma i Oslo som stort sett drev med rehabilitering av fasader, men også noen eneboliger. Videre fikk jeg jobb på Hadeland i ett firma som heter entreprenør Magne Stenberg as. Startet på Fagskolen Innlandet i 2014 på bygg linja. Her er det deltids studie som går via nett og varer i 4 år. Jeg er nå halvveis og begynte på 3. året nå i september. Jeg fikk meg ny jobb i november 2015 som prosjektkoordinator i samme firma som tidligere, men med nytt navn - Entreprenørselskapet Stenberg Schulz as. Her er jeg med å regner på nye jobber, driver med hms og ks, henter inn priser og skal etter hvert være med å følge opp jobber ute på byggeplass. For å få hverdagen til å gå opp med studier, jobb og to barn har jeg måttet lære meg å bli strukturert. Det kan til tider være utfordrende, men med litt planlegging går det som regel fint.