Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Mona Høvset landskonferansen 2015

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Mona Høvset landskonferansen 2015"— Utskrift av presentasjonen:

1 Mona Høvset landskonferansen 2015
Valgkamp 2015 Mona Høvset landskonferansen 2015

2 46 ordførere og varaordførere 6 fylkes-varaordførere
653 kommunestyre- representanter KrF gjorde det best i 2011 og tidligere, der vi enten var i posisjon med en populær og troverdig ordfører eller markerte KrF som et godt alternativ til sittende. Det understreker viktigheten av å bruke tiden frem til våren 2015 på gode nominasjonsprosesser, bygging av gode frontkandidater og understøtte lokal politikkutvikling. Partiets nasjonale eierskap og troverdighet på saksområder er med på å bygge opp under merkevaren KrF, men de lokale kandidatene skal velges på den politiske varen de har tenkt å levere. Det er et betydelig potensial for å bygge KrF som et relevant alternativ flere steder enn i dag. Lokalvalget kan være en "døråpner" for nye velgere som ikke har stemt på partiet tidligere. Mål: Beste lokalvalg i dette århundret Minst 325 lister (314 i 2011) 40 % kvinnelige folkevalgte (2011: 36 %)

3 Omdømmeundersøkelse IPSOS MMI 2013
20 % menn og 29 % kvinner mener KrF gjør et meget eller ganske godt inntrykk Personer 60 + Husstandsinntekt under Fra Midt-Norge/Vestlandet Lavere grad fra universitet eller høyskole/grunnskole AP – 57 / 68 H 55 / 59 Frp – 26 / 23 18-24 år Over kr over Under Fra Oslo Vestlandet Vestlandet Videregående Lavere grad Videregående SV – 14 / 23 MDG 19 / 33 SP 19 / 25 V 28 / 29 Over kr Over Midt-Norge Oslo Midt-Norge / Nord-Norge Oslo Høyere grad Høyere grad Grunnskole Høyere grad

4 31. mars kl 12.00

5 X X X Vi trenger unge kvinner på lista.
Jeg har spurt 10 stykker, men det er ingen som vil! Så nå spør jeg deg. Vi trenger unge kvinner på lista. X Du har en kompetanse og et engasjement som virkelig trengs, og vi synes du hadde vært en flott kandidat for KrF. Vil du stå på lista for KrF? Nei? Men hva med kona di, da?

6 Valgkamp handler om mennesker

7 I møte med mennesker Alle vil bli hørt og sett Den andre i sentrum
Bry deg Kompliment Hode – Hjerte - Hender Wrong: "We recently saved ABC a million dollars. To learn more about our products, don't hesitate to contact me." Right: "I recently worked with ABC to save them a million dollars. If you're interested, I can tell you how they did that."

8

9 Hva brukes Facebook og Twitter til?
Svært ofte eller ofte

10 Hva deler vi? Under 10 % deler innhold fra norske medier på Facebook
42 % klikker aldri anbefal på norske nettsteder. 72 % deler fordi innholdet er morsomt/underholdende 50 % fordi det er saker som angår mitt fag/yrke 49 % fordi det er saker venner er opptatt av 32 % fordi det er en måte å vise at jeg bryr meg 19% fordi jeg viser at jeg følger med 3 % anne Hva deler vi? Under 10 % deler innhold fra norske medier på Facebook 42 % klikker aldri anbefal på norske nettsteder. 72 % deler fordi innholdet er morsomt/underholdende 50 % fordi det er saker som angår mitt fag/yrke 49 % fordi det er saker venner er opptatt av 32 % fordi det er en måte å vise at jeg bryr meg 19% fordi jeg viser at jeg følger med 3 % annet

11 Andelen som bruker Facebook og Twitter samtidig som de ser på TV og hører og radio

12 Sammen vinner vi valget
Spille på og hverandre Spille hverandre gode Unngå strekk i laget Unngå selvmål

13 Kappes om å hedre hverandre!


Laste ned ppt "Mona Høvset landskonferansen 2015"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google