Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Acebook som strategisk verktøy Andreas Engen Willersrud, KSA Redaksjonsrådet UiT 24.03.11.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Acebook som strategisk verktøy Andreas Engen Willersrud, KSA Redaksjonsrådet UiT 24.03.11."— Utskrift av presentasjonen:

1 acebook som strategisk verktøy Andreas Engen Willersrud, KSA Redaksjonsrådet UiT

2 acebook som strategisk verktøy Hvorfor er det relevant? Hvordan kan det brukes?  Mine erfaringer Facebook som kommunikasjonskanal Tekniske muligheter Ting å være oppmerksom på når en begir seg ut på facebook.

3 acebook styrer trafikk til uit.no Vi må styre facebook

4 Eksempel – Karrieresenteret acebook.com/UiTKarriere Opprettet 6. desember følgere eller likes per 25. mars 2011 Formålet: gjøre Karrieresenteret mer kjent, og dets tilbud mer tilgjengelig for studentene. Resultat hittil:  Trafikken til uit.no/karrieresenteret har doblet seg.  Markant økning i antall henvendelser fra studenter til Karrieresenteret. Strategien bak  flytte trafikk

5

6 Kommunikasjonskanal Formålet med en facebookside bør være: ”Spre et budskap gjennom dialog med brukere” Lenke + spørsmål = trafikk og dialog Kommentere egne innlegg Kommentere / henvise til andre sider Bruke siden for å lede brukeren til spesifikke sider på uit.no

7 Styr trafikken Målet er å få trafikken inn på uit.no Øker sannsynligheten for at brukere klikker seg videre Gjør eksterne lenker til interne ”Manipuler ” uit.no  f.eks kan et arrangement fra tavla settes inn i deres kontekst ved å trikse litt med adresselinjen

8

9 Tekniske muligheter Spesialsider (tabs) Velkomstside Manipulere bilderekken Statistikk for å optimalisere bruken av siden

10 Spesialsider / Tabs Facebook lar deg lage egne faner på siden. Kan fylles med lenker, informasjon, bilder eller video. Eksempel:

11 Velkomstside Overbevis brukerne om å like siden din Er en spesialside der man presenterer siden/organisasjonen/formålet. Brukes for å lokke brukere til å trykke ”like” på siden din – og dermed abonnere på informasjon.

12

13

14 Manipulere bilderekken

15 Statistikk / ”innsikter” Har siden de rette følgerne? Når ”treffer” oppdateringene best?

16 Ting å være oppmerksom på Facebook følger ikke en arbeidsdag Tidspunkt for poster – når treffer man? Respons på henvendelser – uten dialog, ingen effekt. Besvar henvendelser Forvalt ”tillitten” – ikke spam brukerne Opprett en unik URL – og legg den i signaturfeltet!  facebook.com/UiTromso  facebook.com/UiTLarer  facebook.com/UiTkarriere Vær nøye!  Navn på side kan ikke endres etter 100 ”like”

17 Takk or oppmerksomheten!


Laste ned ppt "Acebook som strategisk verktøy Andreas Engen Willersrud, KSA Redaksjonsrådet UiT 24.03.11."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google