Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Informasjonsmøte BACHELORSTUDENTER HØSTEN 2012. Studieadministrasjon Studiekonsulenter på Fysisk institutt: –Christine Sundtveten, rom V137 –Katrine Langvad,

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Informasjonsmøte BACHELORSTUDENTER HØSTEN 2012. Studieadministrasjon Studiekonsulenter på Fysisk institutt: –Christine Sundtveten, rom V137 –Katrine Langvad,"— Utskrift av presentasjonen:

1 Informasjonsmøte BACHELORSTUDENTER HØSTEN 2012

2 Studieadministrasjon Studiekonsulenter på Fysisk institutt: –Christine Sundtveten, rom V137 –Katrine Langvad, rom V138 Vi har stort sett døren åpen. Spørsmål kan også sendes til

3 Programsidene

4 MNLAB0010 Innføring i Helse, miljø og sikkerhet (HMS) Mål: Sikre at undervisning og forskning foregår i trygge omgivelser og at våre studenter har et forsvarlig arbeidsmiljø. Obligatoriske emner: –MNLAB0010A - Innføring i Helse, miljø og sikkerhet (HMS). –MNLAB0010B - Innføring i Helse, miljø og sikkerhet (HMS) – laboratoriesikkerhet.

5 Omfang: Emnene er på til sammen 5 timer. Tid for undervisning: – fredag 10:15-12:00 HMS-system ved UiO SL 101 Sophus LieSL – fredag 14:15-15:00 Laboratoriearbeid SL 101 Sophus LieSL – mandag 08:15-09:00 Førstehjelp SL 101 Sophus LieSL – mandag 09:15-10:00 Brannsikkerhet SL 101 Sophus LieSL Sensur: Bestått ved registrert oppmøte på alle deler av undervisningen. Emnene er obligatoriske i programmet og studenter som ikke har bestått vil ikke få godkjent bachelorgraden.

6 Viktige datoer Bekrefte plan i studentweb: 16.august –Hjelp til registrering tirsdag 14.august kl 11:00 Siste frist for å søke emner med ledige plasser, registrere deg og betale semesteravgift: 1.september Første forelesning: –MENA1000: Mandag 20. august kl i Lille fysiske aud. Vest Obs! Husk obligatorisk oppmøte på 1.forelesning, gruppetime og lab. –MAT1100: Mandag 20. august kl i Sophus Lies aud. –MAT-INF 1100: Tirsdag 21. august kl 10:15 i Sophus Lies aud.

7 Pålogging studentweb I år er det ny selvbetjeninsløsning for brukernavn og passord: ansatte/arbeidsstotte/sta/studiestart/selvbetjening.htmlhttp://www.uio.no/for- ansatte/arbeidsstotte/sta/studiestart/selvbetjening.html IT-helpdesk i Kristian Ottesens hus MN-studieinfo i Vilhelm Bjerknes´ hus -utvidet åpningstid kl – 15.00

8 Studiekort får du på SiOsenteret (Kristian Ottesens hus, Blindern) For å få studiekort må du ha: Norsk fødselsnummer Betalt semesteravgift til SiO ved UiO for høsten 2012 Registrert deg i StudentWeb for høsten 2012 Du må ta med til SiOsenteret: Gyldig legitimasjon; pass, norsk bankkort eller norsk førerkort Semesterkort for høsten 2012 (blir tilsendt i posten etter at du har registret deg i StudentWeb)

9 Tilbud til studentene ved UiO Boliger gjennom Studentsamskipnaden Idrett Karrieresenteret Barnehage Kantiner Bokhandel på campus

10 ForVei –et tilbud om en personlig, forberedende veiledningssamtale –Nye studenter ved MN-fakultetet kan avtale veiledning i vårsemesteret (2. semester) –Tema for samtalen er livet som student ved UiO

11 Studenthelsetjeneste Fastlegetjeneste Øyeblikkelig hjelp – tlf Tannlege Fysioterapi Psykolog Kurs : ta ordet, stressmestring, eksamensmestring

12 Bruk av e-post Viktig: Husk å sjekke UiO-mailen din jevnlig Veldig mye informasjon blir sendt til studentene via e-post


Laste ned ppt "Informasjonsmøte BACHELORSTUDENTER HØSTEN 2012. Studieadministrasjon Studiekonsulenter på Fysisk institutt: –Christine Sundtveten, rom V137 –Katrine Langvad,"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google