Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Organisert fritid, uorganisert fritid og mediebruk

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Organisert fritid, uorganisert fritid og mediebruk"— Utskrift av presentasjonen:

1 Organisert fritid, uorganisert fritid og mediebruk
Fritid VGS Organisert fritid, uorganisert fritid og mediebruk

2 Ungdata-undersøkelsen i Levanger 2012
FAKTA OM UNDERSØKELSEN: Tidspunkt: Uke 43 – 45 Klassetrinn: 8. – 10. klasse + VG1 – VG3 Antall: 644 (US) / 683 (VGS) Svarprosent: 88 (US) / 79 (VGS) Nøkkeltall (videregående skole) 2

3 FRITID DEFINISJONER: Aktiv i fritidsorganisasjon: Ute om kvelden:
Andel som har vært med på totalt fem eller flere aktiviteter i følgende fritidsorganisasjoner sist måned: Idrettslag, motorklubb, fritidshus/ ungdomshus, religiøs forening, korps, kor, orkester, kulturskole/musikkskole og annen organisasjon, lag eller forening. Ute om kvelden: Andel som svarer at de minst to ganger siste uke har «brukt størstedelen av kvelden ute sammen med venner/kamerater». Shopping: Andel som svarer at de minst to ganger siste uke har «ruslet rundt for å se eller handle i butikker». Lønna ekstrajobb: Andel som svarer at de minst én gang siste uke har «hatt lønna ekstrajobb». Dataspill: Andel som svarer «to timer eller mer» på spørsmålet: Tenk på en vanlig gjennomsnitts-dag. Hvor lang tid bruker du på å spille dataspill/TV-spill? Lest bok: Andel som svarer «minst én» på spørsmålet: Hvor mange bøker har du lest den siste måneden (ikke skolebøker)?

4 Fritid – organisert: Er du, eller har du tidligere vært med i noen organisasjoner, klubber, lag eller foreninger – etter at du fylte 10 år?

5 Fritid – organisert: Er du, eller har du tidligere vært med i noen organisasjoner, klubber, lag eller foreninger – etter at du fylte 10 år?

6 Fritid – organisert: Andel som har vært med på aktiviteter, møter eller øvinger i ulike foreninger minst én gang sist måned

7 Fritid – organisert: Andel som har vært med på aktiviteter, møter eller øvinger i ulike foreninger minst én gang sist måned

8 Fritid – hjemmeorientert:
Andel som har utført ulike handlinger eller aktiviteter minst én gang sist uke

9 Fritid – hjemmeorientert:
Andel som har utført ulike handlinger eller aktiviteter minst én gang sist uke

10 Fritid – venneorientert:
Andel som har utført ulike handlinger eller aktiviteter minst én gang sist uke

11 Fritid – venneorientert:
Andel som har utført ulike handlinger eller aktiviteter minst én gang sist uke

12 Fritid – uteorientert:
Andel som har utført ulike handlinger eller aktiviteter minst én gang sist uke

13 Fritid – uteorientert:
Andel som har utført ulike handlinger eller aktiviteter minst én gang sist uke

14 Fritid – diverse: Andel som har utført ulike handlinger eller aktiviteter minst én gang sist uke

15 Fritid – diverse: Andel som har utført ulike handlinger eller aktiviteter minst én gang sist uke

16 Medier – høykonsumenter:
Andel som bruker to timer eller mer på ulike medier en gjennomsnittsdag

17 Medier – høykonsumenter:
Andel som bruker to timer eller mer på ulike medier en gjennomsnittsdag

18 Medier – lavkonsumenter:
Andel som bruker mindre enn 30 minutter på ulike medier en gjennomsnittsdag

19 Medier – lavkonsumenter:
Andel som bruker mindre enn 30 minutter på ulike medier en gjennomsnittsdag

20 Medier – boklesing: Hvor mange bøker har du lest den siste måneden (ikke skolebøker)? 3 bøker eller mer: 3-4 bøker+5 bøker eller mer.

21 Medier – boklesing: Hvor mange bøker har du lest den siste måneden (ikke skolebøker)? 3 bøker eller mer: 3-4 bøker+5 bøker eller mer.


Laste ned ppt "Organisert fritid, uorganisert fritid og mediebruk"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google