Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Høgskolen i Oslo - GM -04 1 Vær metodisk  Definer og forstå problemet  Spesifiser hva du har av hardware  Lag en prototyp av brukersnittet  Design.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Høgskolen i Oslo - GM -04 1 Vær metodisk  Definer og forstå problemet  Spesifiser hva du har av hardware  Lag en prototyp av brukersnittet  Design."— Utskrift av presentasjonen:

1 Høgskolen i Oslo - GM -04 1 Vær metodisk  Definer og forstå problemet  Spesifiser hva du har av hardware  Lag en prototyp av brukersnittet  Design programmet  Skriv – test og debug programmet  Skriv dokumentasjon

2 Høgskolen i Oslo - GM -04 2 Definer og forstå problemet  Sett deg inn i fagfeltet  Diskuter med eier og bruker  Finn ut ønsker og behov til brukeren  Definer en ordliste  Bruk tid på å forstå problemet  Lag en liste over funksjonelle krav

3 Høgskolen i Oslo - GM -04 3 Definer og forstå problemet. forts…  Karakteriser alle signal.  Hva er de grunnleggende operasjoner  Er det kritiske funksjons parametre?  Hvilke display og kontrollenheter må være med?  Hva slags signalbehandling er nødvendig?  Hvilken lagring av info er nødvendig?  Hvor mye er virkelig nødvendig? (must have)

4 Høgskolen i Oslo - GM -04 4 Definer og forstå problemet. forts…  Tegn et contextdiagram  Definer den I/O du trenger  Sensor og aktuator typer  Antall kanaler karakterisert ved type  Signalkarakteristikk – Spenning, strøm, frekvens..  Frekvens

5 Høgskolen i Oslo - GM -04 5 Spesifiser IO  Hva slags Hardware skal du bruke?  Hva slags drivere?  Skal du bruke flere prosessorer?  Er det nødvendig med kommunikasjon?  Lag en liste over IO.

6 Høgskolen i Oslo - GM -04 6 Prototyp av brukergrensesnittet  Skal det være skjermbasert?  Knapper og display?  Hva slags kontrollere?  Hva slags kurver?  Prøv å lage et enkelt snitt.

7 Høgskolen i Oslo - GM -04 7 Design  Splitt og hersk.  Bryt opp programmet slik at bitene henger sammen, med minst mulig interaksjon mellom bitene. (Modularisering)  Er det nødvendig med parallelle prosesser  OO-teknikk eller strukturerte metoder  Top-down eller bottom-up teknikk?  Tenk debugging også på dette nivå.

8 Høgskolen i Oslo - GM -04 8 Design. Forts…  Struktur?  Signalering mellom moduler?  Client server?  Peer to peer?  Trengs det køer?  Trenger du tilstandsmaskiner?  Bruk standard metoder for å beskrive programmet ditt.

9 Høgskolen i Oslo - GM -04 9 Definer og forstå problemet. forts…  Standard metoder:  Tilstandsdiagram  SDL-diagram  CRC-kort  OO-metodikk  Flytdiagram

10 Høgskolen i Oslo - GM -04 10 Skriv programmet og debug  Dersom du ikke kan debugging har du ingen mulighet for å kunne få et feilfritt program.  Lær deg de mulighetene som systemet har.  Legg inn muligheter for feilsjekk.  ICE – (In circuit emulator)  Utskrift – lampetester  Logg

11 Høgskolen i Oslo - GM -04 11 Dokumentasjon og testing  Pass på at dokumentasjonen er i overenstemmelse med programmet. (konsistens mellom modellene)  Du kan bare teste ting som utføres, så lag et skall tidlig slik at du kan teste komponenetene etter hvert.


Laste ned ppt "Høgskolen i Oslo - GM -04 1 Vær metodisk  Definer og forstå problemet  Spesifiser hva du har av hardware  Lag en prototyp av brukersnittet  Design."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google