Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

IT-Workshop IT-Workshop Rotary Distrikt 2310 Distriktstrening v/ DICO Per H Thrane-Nielsen (Oslo RK) Høvik skole, Lier 16.04.2016.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "IT-Workshop IT-Workshop Rotary Distrikt 2310 Distriktstrening v/ DICO Per H Thrane-Nielsen (Oslo RK) Høvik skole, Lier 16.04.2016."— Utskrift av presentasjonen:

1 IT-Workshop IT-Workshop Rotary Distrikt 2310 Distriktstrening v/ DICO Per H Thrane-Nielsen (Oslo RK) Høvik skole, Lier

2 Per H Thrane-Nielsen Utdannelse / Jobb  Bachelor: IT, Fysikk, Kjemi / MBA  Har designet web-løsninger for flere bedrifter / organisasjoner inkl. ANSA  IT-sjef / Konsulent i et par mindre selskap  IT-sjef i PSI / Consafe Logistics  Server / SharePoint Administrator i PGS Privat  Gift, småbarnsfar, hus og hage Rotary  Oslo RK (6 år)  Fadder: Claus Dahl  Har sittet i IT-komiteen og jobbet/strevd mye med WebComputing  Kom inn som DICO under Marianne  Kampsaker: Brukervennlighet / Enhetlig løsning / Samarbeid

3 Agenda 1.Hva skjer fremover 2.Opplæring / Support 3.E-post 4.Nytt Medlemsnett 5.Web-sider 6.Enhetlig pålogging 7.Annet

4 1. Hva skjer fremover

5 Medlemsnett:  Nytt Medlemsnett på luften  Nytt Medlemsnett full drift  Distriktet arrangerer hands-on opplæringsseminar første halvdel av juni 2016 E-post:  DICO resetter passord og fjerner forwarding sommer 2016  Nytt passord sendes CICO når dette utføres Single sign-on:  Høsten 2016 får medlemmer tilgang til alt de skal se ved pålogging via klubbens sider – inklusive web-redigering, medlemsnett, e-post, klubb/komite-arkiv

6 2. Opplæring / Support

7   Feil / opprettelse av web-side:  Andre IT-spørsmål:  Distriktets IT-seminar

8 3. E-post

9  All e-post korrespondanse vi har som følge av de verv vi har i Rotary, bør utføres fra adresse grunnet merkevarebygging.  E-post addressene forblir uendret fra år til år uavhengig av personer.  Ved gode rutiner for vedlikehold av innboksene e-post bli et viktig arkiv som sikrer kontinuitet og forenkler kompetanseoverføring.  E-post generelt er et viktig tilleggsverktøy for kommunikasjon med medlemmer som er uavhengig av tilstedeværelse.

10 3. E-post  Forwarding (videresending) frarådes grunnet følgende: Samme e-post blir distribuert til flere uten at man vet hvem som tar tak i saken. E-post man selv sender får som avsender, hvilket er viktig for merkevarebygging og e-post konto blir ikke vedlikeholdt og mister fullstendig sin arkivfunksjon.  President, sekretær og CICO bør alle legge kontoen som en ytterligere konto på PC og mobil og innarbeide felles e-post rutiner for oppfølging.  I tillegg til info på finnes nødvendig info om bruk og oppsett av e-post i eget PDF- dokument utarbeidet av DICO.

11 3. E-post  Passord for alle addresser vil endres av DICO i løpet av sommeren og alle forwarding-adresser fjernes som et tiltak for å få bukt med flere e-post problemer. Nytt passord vil sendes CICO registrert i Medlemsnett.  Om forwarding absolutt ikke kan unngås kan CICO oppdatere dette.

12 3. E-post: Problemer & ansvar Ansvaret til leverandøren:  Sørge for god oppetid og backup  Minimere spam som slipper igjennom  Forebygge / fjerne svartelisting Vårt ansvar:  Jevnlig vedlikehold av innboksene  Forhindre uautorisert aksess

13 3. E-post: Bruk av Webmail

14

15

16

17

18

19 3. E-post: Bruk av Outlook

20

21

22 4. Nytt Medlemsnett

23 4. Medlemsnett vs My Rotary  Medlemsnett er en del av en IT-plattform utarbeidet for klubber og distrikt  Medlemsnett laster opp alle endringer til Rotary International, men Rotary International synkroniserer ikke all informasjon mot Medlemsnett  My Rotary er en flott portal for enkeltmedlemmer levert av Rotary International

24 4. Nytt Medlemsnett  Dagens løsning er utdatert både hva gjelder hardware og plattform.  Nytt Medlemsnett er “navet” til den nye plattformen som inneholder websider / e-post / arkiv og erstatter dagens innlogging mot alle disse.  Det vil helt sikkert være ting som må endres underveis, men den nye løsningen vil erstatte dagens løsning

25 4. Nytt Medlemsnett

26

27 4. Nytt Medlemsnett: Profil

28 4. Nytt Medlemsnett: Land

29 4. Nytt Medlemsnett: Distrikt

30 4. Nytt Medlemsnett: Distrikt - Klubber

31 4. Nytt Medlemsnett: Distrikt - Endre

32 4. Nytt Medlemsnett: Distrikt - Vis

33 4. Nytt Medlemsnett: Klubb

34 4. Nytt Medlemsnett: Klubb - Endre

35

36

37

38 4. Nytt Medlemsnett: Medlemmer

39 4. Nytt Medlemsnett: Medlemmer - Vis

40 4. Nytt Medlemsnett: Medlemmer - Endre

41 5. Web-sider

42 Web-sider  En av våre viktigste markedsføringskanal  Skal tiltrekke nye medlemmer  Minimer mengden informasjon  Husk jevnlige oppdateringer  Tenk igjennom før man legger ut kontaktinfo Intranet  Delen av web-løsningen som kun er tilgjengelig for medlemmer  Her kan man gjerne ha mye mer informasjon tilgjengelig  Med lansering av nytt medlemsnett som håndterer aksesser blir dette en mye viktigere kanal for medlemskommunikasjon Sammenlikn gjerne med hvorledes ser utwww.rotary.org

43 5. Web-sider

44 6. Enhetlig pålogging

45  Fra høsten 2016 tar Nytt Medlemsnett over hva gjelder autentisering og aksesskontroll for web, e-post og arkiv.  Man trenger aldri mer å benytte noe annet enn sin egen bruker-konto får å få tilgang til alle IT-tjenester via innlogging på klubbens hjemmeside.  Man trenger imidlertid fortsatt passord til klubbens e-post adresse når man skal legge til denne på PC eller mobil.

46 7. Annet


Laste ned ppt "IT-Workshop IT-Workshop Rotary Distrikt 2310 Distriktstrening v/ DICO Per H Thrane-Nielsen (Oslo RK) Høvik skole, Lier 16.04.2016."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google