Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertNora Svendsen Endret for 5 år siden
1
Punkt og linjer Panorama Vg2 Komediar frå Aristofanes til tv-alderen
Læreplanmål Mål for undervisningen er at elevene skal kunne gjøre rede for utviklingslinjer og noen sentrale forfatterskap i norsk og europeisk litteratur fra middelalderen til og med romantikken og denne litteraturens forhold til øvrig europeisk kulturhistorie forklare hvordan ulike forestillinger om det norske ble skapt i sentrale tekster fra 1800 til 1870 forklare hvordan litteratur og andre kunstuttrykk i og utenfor Norge har påvirket hverandre de siste århundrene drøfte fellesskap og mangfold, kulturmøter og kulturkonflikter med utgangspunkt i et bredt utvalg av norske og utenlandske samtidstekster i ulike sjangere
2
Komediar frå Aristofanes til tv-alderen Gjennomgang
Morosamt? Latter viser overlegenheit Særtrekk ved komedien To slags komediar: Satire og lystspel Lykkeleg slutt? Aristofanes: Grovheiter og idealisme Commedia dell’arte Molière Holberg Tv-komedie: Venner i New York The Simpsons Komikk er ei alvorleg sak Morosamt? Lagd for å vere morosame, endar godt Mange ulike komediar: satire, farse, crazykomedie og andre Det komiske er publikumsavhengig
3
Punkt og linjer Komediar frå Aristofanes til tv-alderen Gjennomgang
Latter viser overlegenheit Er latter eit utrykk for ei kjensle av å vere overlegen? Set oss sjølve over det vi ler av? Behov for å latterleggjere dei som ha makt Morosamt? Latter viser overlegenheit Særtrekk ved komedien To slags komediar: Satire og lystspel Lykkeleg slutt? Aristofanes: Grovheiter og idealisme Commedia dell’arte Molière Holberg Tv-komedie: Venner i New York The Simpsons Komikk er ei alvorleg sak
4
Punkt og linjer Komediar frå Aristofanes til tv-alderen Gjennomgang
Særtrekk ved komedien Komedie: gresk komos: ”lystig opptog”, og ode: ”song” Oppstod med Dionysos-festane på 500-talet f.Kr. Overdriving eit viktig grep (jf. moderne komediar) Karikaturar (overdrevne eigenskapar) Forvekslingar, intrigar, forkledningar, sniklytting, løgn, maskering, uvante avsløringar og overraskingar går igjen i komediar til alle tider Morosamt? Latter viser overlegenheit Særtrekk ved komedien To slags komediar: Satire og lystspel Lykkeleg slutt? Aristofanes: Grovheiter og idealisme Commedia dell’arte Molière Holberg Tv-komedie: Venner i New York The Simpsons Komikk er ei alvorleg sak
5
Punkt og linjer Komediar frå Aristofanes til tv-alderen Gjennomgang
Særtrekk ved komedien forts. Ofte eit problem eller ein konflikt som må løysast, og ofte kvardagslige situasjonar (jf. Seinfeld) Mye brukt grunnstruktur i komedier: Stabil situasjon uro eller fare trugar situasjonen forviklingar fører til komiske episodar svart punkt løysing situasjonen blir på nytt stabil Morosamt? Latter viser overlegenheit Særtrekk ved komedien To slags komediar: Satire og lystspel Lykkeleg slutt? Aristofanes: Grovheiter og idealisme Commedia dell’arte Molière Holberg Tv-komedie: Venner i New York The Simpsons Komikk er ei alvorleg sak
6
Punkt og linjer Komediar frå Aristofanes til tv-alderen Gjennomgang
To slags komediar: Satire og lystspel Satirisk komedie: Kritiserer noko ved å latterleggjere det Læringsaspekt : tilskodaren skal tenkje seg om/lære noko Lystspel Også kalt rein komedie Vil vekkje latter utan baktankar I dag: Sjangrane blir blanda Eks: South Park: satirisk komedie, men og mykje harmlaust tøys Morosamt? Latter viser overlegenheit Særtrekk ved komedien To slags komediar: Satire og lystspel Lykkeleg slutt? Aristofanes: Grovheiter og idealisme Commedia dell’arte Molière Holberg Tv-komedie: Venner i New York The Simpsons Komikk er ei alvorleg sak
7
Punkt og linjer Komediar frå Aristofanes til tv-alderen Gjennomgang
Lykkeleg slutt? Ofte slik at det gode vinn i komediar, men ikkje alltid godt med hovudpersonen Jf. Mr. Bean Holbergs Erasmus Montanus Svart komedie: Humor av alvorlege emne, som drap, vald, krig, frykt, terror, sjukdom osv. Endar ikkje alltid godt Mykje ironi Morosamt? Latter viser overlegenheit Særtrekk ved komedien To slags komediar: Satire og lystspel Lykkeleg slutt? Aristofanes: Grovheiter og idealisme Commedia dell’arte Molière Holberg Tv-komedie: Venner i New York The Simpsons Komikk er ei alvorleg sak
8
Punkt og linjer Komediar frå Aristofanes til tv-alderen Gjennomgang
Aristofanes: Grovheiter og idealisme Aristofanes ( f.Kr.), den største greske komedieforfattaren Førebilete for mange heilt fram til i dag Lausslept og grov, kritiserer kva som helst ”Underbukeshumor”: kroppslydar, snakk om avføring, namn på kjønnsorgan og seksuelle aktivitetar Delvis sensurert heilt fram til 1960-åra Emna aktuelle også i dag Morosamt? Latter viser overlegenheit Særtrekk ved komedien To slags komediar: Satire og lystspel Lykkeleg slutt? Aristofanes: Grovheiter og idealisme Commedia dell’arte Molière Holberg Tv-komedie: Venner i New York The Simpsons Komikk er ei alvorleg sak
9
Punkt og linjer Komediar frå Aristofanes til tv-alderen Gjennomgang
Commedia dell’arte Teaterform populær i Europa mellom og 1700-talet Har prega seinare komedieskaparar Eit omreisande gjøglarteater, truppar på 8-10 menn og kvinner Ikkje ferdig manus, mykje improvisasjon Skodespelarane spesialiserte seg ofte på ein type rollefigur. Kjende figurar: Columbine, Harlekin, Isabella, il. Capitano, Pantelone (omtalt side 177) Stemmebruk og kroppsspråk viktig + improviserte vitsar og påfunn Morosamt? Latter viser overlegenheit Særtrekk ved komedien To slags komediar: Satire og lystspel Lykkeleg slutt? Aristofanes: Grovheiter og idealisme Commedia dell’arte Molière Holberg Tv-komedie: Venner i New York The Simpsons Komikk er ei alvorleg sak
10
Punkt og linjer Komediar frå Aristofanes til tv-alderen Gjennomgang
Molière ( ) Jean Baptiste Poquelin Molière ein av dei viktigaste komedieskaparane Påverka både av commedia dell’arte og Aristofanes Skrev på vers, ikkje improvisasjon, men til dels satiriske Streng sensur i heimlandet på 1600-talet, kritikken måtte skjulast Alvorlege ting som trugar hovudpersonen i komediane, men slutten er alltid lykkeleg Morosamt? Latter viser overlegenheit Særtrekk ved komedien To slags komediar: Satire og lystspel Lykkeleg slutt? Aristofanes: Grovheiter og idealisme Commedia dell’arte Molière Holberg Tv-komedie: Venner i New York The Simpsons Komikk er ei alvorleg sak
11
Punkt og linjer Komediar frå Aristofanes til tv-alderen Gjennomgang
Ludvig Holberg ( ) Meir lågkomisk enn Molière, meir direkte skildring av fyll, grov språkbruk, slåsting og anna Jeppe på Bjerget og Erasmuns Montanus mest kjend, blir stadig spela på scenere i heile verda Framleis aktuell tematikk Morosamt? Latter viser overlegenheit Særtrekk ved komedien To slags komediar: Satire og lystspel Lykkeleg slutt? Aristofanes: Grovheiter og idealisme Commedia dell’arte Molière Holberg Tv-komedie: Venner i New York The Simpsons Komikk er ei alvorleg sak
12
Punkt og linjer Komediar frå Aristofanes til tv-alderen Gjennomgang
Tv-komedie: Venner i New York Tv-komediar skil seg litt frå teaterstykka – fleire episodar og anna – men og mye likt Eksempel: Seinfeld og Friends Ofte avslutta episodar Situasjonskomediar Inga moralisering i serien Morosamt? Latter viser overlegenheit Særtrekk ved komedien To slags komediar: Satire og lystspel Lykkeleg slutt? Aristofanes: Grovheiter og idealisme Commedia dell’arte Molière Holberg Tv-komedie: Venner i New York The Simpsons Komikk er ei alvorleg sak
13
Punkt og linjer Komediar frå Aristofanes til tv-alderen Gjennomgang
The Simpsons Situasjonskomedie med avslutta episodar, starta i 1989, eventyrleg populær Satirisk framstilling av ein gjennomsnittleg amerikansk familie i den fiktive byen Springfield Også svart humor (”Itchy and Scratchy Show”) ”Alle” amerikanske kjendisar har vore med i serien: Ei stor ære å bli parodiert Morosamt? Latter viser overlegenheit Særtrekk ved komedien To slags komediar: Satire og lystspel Lykkeleg slutt? Aristofanes: Grovheiter og idealisme Commedia dell’arte Molière Holberg Tv-komedie: Venner i New York The Simpsons Komikk er ei alvorleg sak
14
Punkt og linjer Komediar frå Aristofanes til tv-alderen Gjennomgang
Komikk er ei alvorleg sak Ofte alvor bak god humor Humor kan òg vere farleg, f.eks. i undertrykkjande regime Latter kan og vere krenkande og respektlaus Latter er eit farleg våpen – vanskeleg å forsvare seg mot latteren Men òg livgivande – ”latter forlengjer livet!” Morosamt? Latter viser overlegenheit Særtrekk ved komedien To slags komediar: Satire og lystspel Lykkeleg slutt? Aristofanes: Grovheiter og idealisme Commedia dell’arte Molière Holberg Tv-komedie: Venner i New York The Simpsons Komikk er ei alvorleg sak
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.