Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

MILJØTILTAK OG KOSTNADER I FERJEDRIFTA I MØRE OG ROMSDAL FYLKE

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "MILJØTILTAK OG KOSTNADER I FERJEDRIFTA I MØRE OG ROMSDAL FYLKE"— Utskrift av presentasjonen:

1 MILJØTILTAK OG KOSTNADER I FERJEDRIFTA I MØRE OG ROMSDAL FYLKE
Severe air pollution in the Geiranger fjord – a world heritage site. MILJØTILTAK OG KOSTNADER I FERJEDRIFTA I MØRE OG ROMSDAL FYLKE Frank Sve, Samferdselsutvalet, Møre og Romsdal fylkeskommune

2 DISPOSISJON Hurtigbåtar i Møre og Romsdal fylke
Fylkesvegferjer i Møre og Romsdal fylke Miljøtiltak og kostnader i nye anbod i ferjedrifta Molde ferjekai, 1955

3 MØRE OG ROMSDAL FYLKESKOMMUNE HAR ANSVAR FOR FIRE HURTIGBÅTSAMBAND
Hareid – Valderøya – Ålesund Langevåg – Ålesund Ålesund – Valderøya – Nordøyane Molde – Vestnes Vi har saman med Trøndelag fylkeskommune, også ansvar for «Kystekspressen»: Kristiansund – Trondheim Hurtigbåtsambandet Hareid – Ålesund. Fotograf: Arild Fuglseth

4 HURTIGBÅTKONTRAKTANE I MØRE OG ROMSDAL
Kontrakten for dei fire hurtigbåt-sambanda i Møre og Romsdal fylke: Åtte års kontrakt frå til og med , med opsjon for 2 år til (1+1 år) Nyare båtar med tradisjonell framdriftsteknologi (diesel-motorar). Utsleppa skal tilfredsstille Tier II-kravet i MARPOL Annex VI (krav til blant anna svovel-innhald i drivstoff og mengde NOx i eksosen) Boreal er operatør for desse hurtigbåt-sambanda

5 MØRE OG ROMSDAL FYLKESKOMMUNE HAR ANSVAR FOR 20 FERJESAMBAND
Nye ferjekontraktar frå 2019, fordelt på seks anbodspakker: Sulapakken Nordmørspakken Romsdalspakken Indre Sunnmøre Andre pakker Sandvika ferjekai. Fotograf: Kai Bedringås

6 MILJØKRAV I FERJEANBODA
Eksempel, Sulapakken: To ferjesamband og 5 nye ferjer (3 på Hareid-Sulesund og 2 på Sykkylven – Magerholm) 10 års drift frå Strenge minstekrav til energibehov (GJ) og utslepp (CO2 og NOx) Miljøpoeng for ytterligere reduksjonar i energibehov og utslepp ned til gitte grenser: Sulapakken: Tildelingskriterier. Frå anbodsdokumentet

7 KOSTNADER KNYTT TIL MILJØKRAV I FERJEANBODA
Sulapakken: Kontraktsverdi (investering og 10 års drift): ca. 2,6 milliarder kroner Strenge miljøkrav inneber nye ferjer til ca. 1 milliard kroner Miljøkrava (batteria, ladeplugg, automatisk fortøying, nettoppgradering osv.) gir ein netto meirkostnad (vi har tatt omsyn til støtte frå Enova og NOx-fondet) på ca. 4 prosent av kontraktsverdi for Sulapakken - altså vel 100 millionar kroner Ombygging og tilpassing av kaianlegg for miljøferjer på ca. 184 MNOK i tillegg (inkludert ombygging av Sulesund ferjekai for 140 MNOK)

8 NY TEKNOLOGI GIR MYKJE LÅGARE UTSLEPP
Sulapakken: Før tiltak og med utvida rutetilbod - utslepp ca.: tonn CO2 per år* Etter tiltak og med utvida rutetilbod – utslepp ca.: 1 900 tonn CO2 per år** Ein reduksjon i utslepp på nesten 90 prosent for denne ferjepakken! *Kjelde: DNV GL: Kartlegging av energibehov og infrastruktursituasjon for fergesamband i Møre og Romsdal, **Kjelde: frå inngått kontrakt

9 KONKLUSJONAR OG ANBEFALINGAR
Ny miljøteknologi gir mykje lågare utslepp Bra for miljøet – men ikkje for lommeboka! Fortset med miljøtiltak som gir store utsleppsreduksjonar, men kven skal betale? The shipping market is competetive, cost-oriented and international and cannot solve the environmental problems alone Need for governmental regulations in many areas

10 TAKK FOR AT DU LYTTA TIL MEG!
Kontakt:


Laste ned ppt "MILJØTILTAK OG KOSTNADER I FERJEDRIFTA I MØRE OG ROMSDAL FYLKE"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google