Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

“Databank for læringsressurser”

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "“Databank for læringsressurser”"— Utskrift av presentasjonen:

1 “Databank for læringsressurser”
mina.bibsys.no Thorleif og Simon bruker ca 5 min på intro 5 min settes av til Sprøsmål 5 min til LOR intro 5 min på Mina GUI 10 min til LOR arkitektur Totalt 30 min

2 Databank for læringsressruser
Oppstart etter initiativ fra NTNU Arbeidet med pilot i ca 1 år Etablert arbeidsgruppe, første møte 4. sept. Tekniske behov Innholdsproduksjon Brukstilfeller (i undervisning, dvs LMS e.l.) Databank for læringsressurs 2,5 min Brukstillfeller 2,5 min

3 Databank for læringsressruser
Leveranseplan Januar:Begrenset produksjonsløsning for NTNU Påske: Etablert klar oppfattning om “framtiden” Sommer: Evt. invitasjon til deltakelse i konsortie Etablering av konsortie Styringsgruppe blir valgt blandt deltakerene primær funksjon er å fastsette leveranseplan og budsjett BIBSYS er sekreteriat for konsortiet Databank for læringsressurs 2,5 min Brukstillfeller 2,5 min

4 Fugleperspektiv på arkitekturen
Sluttbruker FEIDE Mina CSS/XSLT XML Databank for lærings- ressurser FS Produsent Gjennfinning Totalt 10 min på arkitektur --- Sluttbruker i Mina er ein kvar som har ein FEIDE-ID. * Databanken samler og indekserer alt innhold fra ulike produsenter, slik at gjenfinning kan bli enkelt og effektivt * All komunikasjon med Databanken skjer vha XML - den har ikkje noko GUI (geensesnitt), kun innhold. * Mina er primært XML-transformasjon med eit CSS på toppen, vi legger opp til at andre skal endre på dette sjølv. For å kunne tilpasse Mina til bruk i sine eksisterende GUI. Sjå i URLen når du går inn på mina.bibsys.no. Vi har primært to utfordringer * eCampus tilbyr mange produksjonsverktøy, kvar med sine svakheiter (styrkene er skeldent problemer). Dermed blir der ein implementasjon for kvar produsent, enten høsting av data eller fanging av data - alt etter kva produsenten tilbyr av integrasjonsmuligheiter. * For at vi skal kunne tilby “relevant” innhold til sluttbruker, så trenger vi å hente datagrunnlag for å bestemme relevans. I dag går vi til FS og henter ut fagkoder basert på FEIDE-identitet. Dette medfører ulike utfordringer: - ein person kan ha fleire FEIDE-identiteter - kvar institusjon har sin FS instans - det krever mange brukernavn/passord/server-adresser å holde styr på - er fagpåmelding i FS ein god måte å avgjere kva som er relevant innhold? eCampus- verktøy

5 Informasjonsarkitektur
handle hdl:123456/123 Metadata post Metadata fra produsent Metadata fra produsent- verktøy handle hdl:123456/ 124 Innholds- objekt - Vi har ein metadatapost, som består av informasjon fra både opphavsystem og med evt. berikelser som produsent måtte gjer - Kvar metadatapost kan ha 0 til mange Innholdsobjekter - Ein metadatapost kan vere ein “Playlist”, som berre peiker på andre metadataposter/innholdsobjekter - Kvar metadatapost har ein handle, som eksterne system kan nytte for å persistent peike på metadataene - Databanken vil svare på ein slik “peiking” ved å liste metadataene og handleane til innholdsobjekta - Alle innholdselementene har ein direkte peiker, ved å følge denne vil brukeren bli “pressentert” innholdet - streaming av vide/audio - åpning av evt dokumenter (som lokal maskin måtte gjennkjenne) - nedlasting av anna materiale --- Ein handle er ein DOI - for dei som måtte kjenne den PIDen (Persistent ID) - rettare sakt er alle DOI ein Handle, men det er ein anna historie... Metadata fra andre kjelder? vil gi tilgang til “innholdsobjekt”

6 Arkitektur i databanken
OAI-PMH Nasjonal Biblioteket oria.no Mina IMS-LTI Learning Management Systems Apache Solr Publisher Orginal post Orginal post Metadata post Offentlig Dette er ein lett forenklet og dermed stilisert framstilling av arkitekturen. Vi har produsenter i bunnen, Mina på toppen og “Databanken” i midten, mellom dei grønne streka. * Forleseren har tilgang til 2 portlets - “Min Side” gir oversikt over kva som er lagret i databanken under hans navn - “Registrering” gir muligheit til å laste opp innhold og editere alt lagret innhold” Det er “Harvester” som primært skal identifisere at nytt innhold eksisterer - “Registerings-portletten” er kun for materiale som ikkje er produsert i eit “støttet” eCampus-verktøy. --- * Der er 3 ulike repressentasjoner av metadataene - orginal post er slik Databanken fikk objektet beskrevet av produsent systemet Vist produsent-systemet tilbyr funksjonalitet som gjer at databanken kan høste inn dataene på eit seinare tidspunkt, så vil vi ikkje ta vare på orginal posten i databanken. Da ser vi på produksjonsystemet sin repressentasjon av dataene som ein distribuert orginal post. - Metadata-post er slik databanken beskriver objektet, DC+++ (dSpace-systemet er brukt til å arkivere desse metadataene) - Offentlig post er slik objektet blir pressentert til omverdnen, pre-prosessert for pressentasjon til sluttbruker med søke-faseter m.m. * Vi deler “Databanken” i ein privat del og ein publisert del - alle objekter som skal bli publisert MÅ ha ein lisens - egenerklæring fra produsent om at dette objektet kan publiseres - alle objekter kan lagres i databanken, men dei må oppfylle minimumskrav om metadata før dei kan bli publisert (Ingen grunn til å publisere materiale, som ingen kan søke opp!) - Under den blå linjen sikkrer vi backup av læringsobjektene, over linjen ligger målsetning om å dele læringsobjekter * Vi støtter OAI-PMH slik at det er mulig å høste arkivet - alt som blir publisert, er pliktavleveringsmateriale; dvs. Nasjonalbiblioteket har krav på ein kopi - det ordner vi at dei får - oria.no er den nye Søke-tjenesten til BIBSYS; den vil også kunne tilby eit sluttbrukergrensesnitt mot desse dataene - evt. andre system som ønsker/trenger desse dataene kan også nytte denne tilgangen via OAI * Vi har identifisert LMSet til institusjonen som det primære bruksområdet for innhold fra databanken, FORUTEN såklart Mina! Vi har valgt å nytte IMS-LTI standarden for å bygge plugins for LMSa. I dag støtter verken Its Learning eller Fronter denne standarden - men begge sei dei vil gjer det. Vi bruker Canvas for å teste ut vår implementasjon, det er det systemet Krokan nyttar for å gjennomføre MOOC-kurset ved NTNU. Normalizer “Min Side” & “Registering” Harvester Forelesere Produsenter

7 Brukstilfeller Vi har startet med 3 primær “use-cases”, alle som “LTI-plugins” for bruk i til dømes LMS Learning Tools Interoperability, sjå 1. use-case:Lenke til innhold i Databanken søke opp innhold, uten å forlate LMS GUI velge læringsobjekt ha ein lenke i LMS til eksternt læringsobjekt Databank for læringsressurs 2,5 min Brukstillfeller 2,5 min

8 Brukstilfeller 2. use-case:Vise innhold fra Databanken
søke opp og “importere” til dømes eit bilde kunne visuelt utforme ein side i LMS, med eit eksternt læringsobjekt (desktop-publishing) 3. use-case: Overstyre LMS-upload funksjon Når ein foreleser laster opp eit læringsobjektet i LMS, så blir Databanken oppdatert samtidig Alternativt at Databanken får læringsobjektet og LMS’et kun får ein lenke til objektet i Databanken Databank for læringsressurs 2,5 min Brukstillfeller 2,5 min

9 mina.bibsys.no Gir tilgang til materiale produsert med eCampus-verktøy, tilpasset kvar enkelt person, vha FEIDE og FS-informasjon Primært innhold som er relevant jamfør kursinformasjon fra FS materiale produsert ved egen institusjon Sekundært innhold som er åpent publisert Mina trenger FS-tilgang ved kvar enkelt institusjon for å ‘personifisere’ utvalget 5 min

10 Spørsmål? Tjenesten under utvikling: http://mina.bibsys.no
- følg gjerne med på utviklingen - bidra gjerne med tilbakemeldinger til 5 min Det ligger utskrift av arkitekturen her framme, for dei som bryr seg om slikt…


Laste ned ppt "“Databank for læringsressurser”"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google