Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
1
Billettautomat med felle
2
Forbedret automat
3
Klasse og operasjon i aktiviteten
Klassen er Billettluke Operasjonen er pengerTilbake() Skilletegnet er dobbelt kolon
4
Signaler Signalet kan utløse en transisjon
Signaler kan kobles til join (samling) Signaler kan merkes med joinSpec mellom krøllparenteser Dette forutsetter koding av transisjonene Spesifikasjonen kan skrives i OCL, et programmeringsspråk eller i naturlig språk
5
Objektbaner Objektbaner spesifiserer aktører
Slike aktører kan være et objekt, en systemdel eller et levende vesen
6
Subaktiviteter En aktivitet kan romme flere andre aktiviteter, eller subaktiviteter Et diagram kan ikke vise alt på en gang Rakesymbolet viser til subaktivitetene
7
Subaktiviteter med parametre
Et rakesymbol kan vise til dette diagrammet Parametre kan vises med objektsymboler En subaktivitet som denne kan vises med både inn- og utparametre
8
Argumenter og parametre
Argumenter og parametre kan vises på ulike måter
9
Arrays og collections Arrays og collections kan vises med et tilsvarende symbol
10
Parametre som utløser instanser
Vi kan vise at hvert parameter i en collection utløser en instans av en subaktivitet
11
Flow final Strukturen i subaktiviteten kan presiseres ytterligere
Vi kan for eksempel vise flow final
12
Aktiviteter og kode Et diagram kan tilsvare en operasjon i programkoden
13
Aktivitet - programkode
14
Avanserte signaler Signaler kan sendes etter en viss tid
Dette kan føre til en transisjon til neste aktivitet
15
Kombinasjon av signaler
Avanserte signaler kan kombineres Eksterne signaler kan også modelleres
16
Flyt og konnektorer Komplisert flyt kan forenkles med signaler og konnektorer
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.