Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Fusjon NTNU, HiG, HiÅ, HiST Status i fusjonsarbeidet

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Fusjon NTNU, HiG, HiÅ, HiST Status i fusjonsarbeidet"— Utskrift av presentasjonen:

1 Fusjon NTNU, HiG, HiÅ, HiST Status i fusjonsarbeidet 24.03.2015

2 FUSJON FRAMDRIFT 01.01. 2016 01.01. 2017 01.01. 2018 18.03 01.08 01.08 Budsjett 2016: summen av vedtatte budsjetter Fakultetsstruktur vedtas Samlet budsjett 2017 Nye dekaner tiltrer med fullmakter Institutt- struktur vedtatt Ny inntekts- fordelings modell for budsjett 2018 Dekan- tilsettinger fullført Instituttledere tilsatt

3 Prosjektorganisasjon
Styringsgruppe Rektorene + organisasjonsdirektør NTNU Representant for arbeidstakere og studenter Referansegrupper: Lederfora Arbeidstaker- organisasjoner Arbeids/læringsmiljø- utvalg Hovedverneombud Studentting/student- parlament Student- samskipnadene Prosjektleder sekretariat Gruppe fusjonsplatform Gruppe faglig organisering Prosjektgruppe Arbeidsgrupper for faglig utvikling Arbeidsgrupper administrative forhold

4 Faglig plattform Medlemmer i gruppe oppnevnt
Dekan Einar Hjorthol, HiST (leder) Prorektor Arnulf Omdal, HiST Prorektor Kari Melby, NTNU Dekan Anne Borg, NTNU Dekan Stig Slørdahl, NTNU Prorektor Gro Kvannli Dæhlin, HiG Prorektor Webjørn Rekdalsbakken, HiÅ Student Jonathan Sørfonden, HiG Student Yngve M. Hereide, NTNU Arbeidstakerrepresentant Knut Ole Lysø, Forskerforbundet – HiST

5 Faglig plattform - status
Mandat vedtatt Første møte Frist for arbeidet

6 Faglig organisering Gruppe oppnevnt (endelig forslagsfrist 23.3.) Prorektor Berit Kjeldstad, NTNU (leder) Dekan Marit Reitan, NTNU Dekan Ingvald Strømmen, NTNU Dekan Solrun Valen, HiST Dekan Camilla Nereid, HiST Dekan Hans Petter Hildre, HiÅ Dekan Nils Kalstad Svendsen, HiG Student Maria Honerød, NTNU Student Hans Marius Martinsen, HiÅ Arbeidstakerrepresentant Kristian Steinnes, Forskerforbundet - NTNU

7 Faglig organisering: status
Mandat vedtatt Første fase fram til : Prinsipper og modeller Andre fase fram til : Forslag i flere alternativer: til høring

8 Arbeid med administrative funksjoner
Fase 1: Sikker drift, dvs. sikre at virksomhetskritiske administrative funksjoner og støttetjenester er operative og fungerer fra og med fusjonstidspunktet og fram til ny organisering iverksettes Fase 2: Utvikle framtidige systemer, rutiner og organisering av administrative funksjoner og støttetjenester slik at dette underbygger realiseringen av nye NTNU’s mandat, samfunnsoppdrag og virksomhetsprosesser Fase 3: Implementering av framtidig ny organisering

9 Generelt mandat for administrative arbeidsgrupper
Arbeidsgruppene skal for sine respektive virksomhetsområder: 1. Identifisere virksomhetskritiske funksjoner og tjenester som må være på plass og fungere fra og med , etter forslag fra arbeidsgrupper 2. Gjennomføre samlede risikovurderinger som grunnlag for prioritering av oppgaver 3. Utarbeide en tids- og milepælsplan for arbeidet 4. Vurdere systemkritiske avtaler, kontrakter e.l. som er inngått på virksomhetsområdet 5. Foreslå hvordan slike avtaler bør håndteres i fusjonsprosessen (reforhandles/videreføres/ kanselleres) 6. Foreslå løsninger vedr. hvilke systemer, prosesser og rutiner som skal gjelde fra og beskrive hvilke tiltak som er nødvendige for «Sikker drift» på gruppens ansvarsområder. 7. Kartlegge hvilke kostnader som vil påløpe for å implementere løsningene og gjennomføre tiltakene (og foreslå finansiering)

10 Prosjektorganisering: Administrative tjenester og funksjoner
Prosjektleder ------ Prosjektgruppe Gruppe Sikker drift Studie- adminstrative funksjoner Økonomi- tjenester og funksjoner IKT Lønn HR - personal-tjenester og HMS Sikkerhet og beredskap Arkiv/ dokument-forvaltning Kommunikasjon Web/info Markeds-føring Støtte-tjenester for innovasjons-virksomheten Forsknings- administrasjon tjenester og støttefunksjoner Biblioteks-tjenester Tekniske drifts-tjenester Praksis-adminiistra- sjon Kvalitets-sikring- system Student-demokrati Under-gruppe Anskaffelseog innkjøp Under-gruppe Under-gruppe Under-gruppe Under-gruppe Under-gruppe Under-gruppe Under-gruppe Under-gruppe Under-gruppe Under-gruppe Under-gruppe Under-gruppe Under-gruppe Under-gruppe Under-gruppe Under-gruppe Under-gruppe Under-gruppe Under-gruppe Under-gruppe Under-gruppe Under-gruppe Under-gruppe Under-gruppe Under-gruppe Under-gruppe

11 Arbeidsgrupper for faglig utvikling
Første forslag i Styringsgruppa – endelig behandling Tre punkter til drøfting: Hvilke grupper? Mandat? Sammensetning?

12 Første forslag til mandat:
Over lengre sikt vil det være fakulteter og institutter (eller tilsvarende) som har ansvaret for faglig utvikling spesifikt på de enkelte fagområder. Inntil ny/endret fakultetsledelse og instituttledelse er på plass, vil de faglige arbeidsgruppene kunne gi viktige innspill til ledelsen ved institusjonen(e). Det foreslås et slikt felles mandat: De faglige arbeidsgrupper skal være høringsinstans og gi bidrag til arbeidet med å utvikle faglig plattform. Hver enkelt gruppe skal deretter, når arbeidet med faglig organisering er i gang, gi innspill om faglig organisering sett ut fra spesifikke faglige utfordringer innen eget fagområde. Gruppene skal innen 2016 forberede et faglig grunnlag for arbeidet med nye mål og strategier for det sammenslåtte NTNU.

13 Første forslag til grupper
Et utgangspunkt for videre diskusjon kan være å sette opp en første liste slik: Helse og sosialfag Økonomi og ledelse Lærerutdanning Teknologi Informasjonsteknologi Estetiske fag Disiplinfag Tverrfaglighet ………………………………..


Laste ned ppt "Fusjon NTNU, HiG, HiÅ, HiST Status i fusjonsarbeidet"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google