Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Kommunikasjonsteknikkar i Motiverande intervju

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Kommunikasjonsteknikkar i Motiverande intervju"— Utskrift av presentasjonen:

1 Kommunikasjonsteknikkar i Motiverande intervju
Inger Johanne Solheim og Mariann Iren Vigdal

2 Plan for seminaret Prochaska og DiClemente sin modell for endringsprosess Kort om ambivalens Kommunikasjonsteknikkar brukt i MI Opne og lukka spørsmål Oppsummering Refleksjonar Inger Johanne Solheim og Mariann Iren Vigdal

3 Øving: overtaling Den profesjonelle som vil skapa endring gjennom å overtala til endring Rollespel i nokre få minutt Inger Johanne Solheim og Mariann Iren Vigdal

4 Prochaska og DiClemente: endringsprosess
Føroverveiing Vedlikehald Tilbakefall Overveiing Handling Førebuing Inger Johanne Solheim og Mariann Iren Vigdal Psykologspesialist Tore Børtveit allasso.no

5 Prochaska og DiClemente: endringsprosessen
Førovervegingsfasen Manglar ei problemoppleving Lite mottakeleg for informasjon Lite innstilt på endring Dei positive konsekvensane vert opplevde som større enn dei negative. Andre menneskje opplever at åtferda fører til problem Åtferdsendring kan skje viss det blir eit ytre trykk, men denne endringa er ustabil og sannsynlegvis går personen tilbake til gammal vane når det ytre trykket opphøyrer. Mål: Utforska diskrepans Inger Johanne Solheim og Mariann Iren Vigdal

6 Prochaska og DiClemente: endringsprosessen
Overvegingsfasen Problemoppleving- personen opplever negative konsekvensar, men er usikker på kor stort problemet er. Ambivalens- Opplever at åtferda har både gode og mindre gode sider. Vurderar endring, men er usikker-» Skal eg endra meg eller ikkje ?» Skifting i åtferd og motivasjon Feller: Søkjer100 % sikkerheit Ventar på det magiske tidspunktet Søkjer etter umogelege kompromiss For tidleg handling Mål: Utforska ambivalensen Inger Johanne Solheim og Mariann Iren Vigdal

7 Prochaska og DiClemente: endringsprosessen
Førebuingsfasen Tek ei avgjerd om endring i nær framtid (innan 2 md) Lagar konkrete planar Små endringsforsøk Førestillingar om livet etter endringa Mål: Støtte opp om å ta avgjerd og planlegge framgangsmåtar for å nå målet Inger Johanne Solheim og Mariann Iren Vigdal

8 Prochaska og DiClemente: endringsprosess
Handlingsfasen Ein positiv og optimistisk fase Endringa vert no synleg for andre Stor innsats frå personen- Endring av åtferd, tankar og miljø Aktiv bruk av meistringsstrategiar Feller: For dårleg førebuing og planlegging For lite variasjon i meistringsåtferd- klamring til ein strategi For lita investering i endringane Gjera det slik som ein har gjort før, men mislukkast med. Mål: Støtte meistring Inger Johanne Solheim og Mariann Iren Vigdal

9 Prochaska og DiClemente: endringsprosess
Vedlikehaldsfasen Halda fast på endringa Vedlikehalde motivasjonen – iverksett endring er ikkje varig endring Mål: Identifisere risiko og lage kriseplaner Inger Johanne Solheim og Mariann Iren Vigdal

10 Prochaska og DiClemente: endringsprosess
Tilbakefallsfasen Hindre tilbakefall Lære av tilbakefalla Livsstilsendring Typisk forløp i tilbakefall: -Sosialt press -Tankemessige utfordringar av avgjerda -Situasjonar som er risikable for tilbakefall Mål: Tilbakefallet så kort som mogeleg i tid. Inger Johanne Solheim og Mariann Iren Vigdal

11 Ambivalens Psykologiske og åtferdsmessige konsekvensar av ambivalens
Psykisk ubehag og spenning Ustabil motivasjon og skiftande åtferd Forvirring Skuld, skam, sjølvforakt og avsky Handlingslamming Reaktanse Mariann Vigdal og Inger Johanne Solheim

12 Kommunikasjonsteknikkar
Spørsmål - Lukka spørsmål - Opne spørsmål Oppsummering/samanfatning Refleksjon - Enkel refleksjon - Kompleks refleksjon Stadfesting Mariann Vigdal og Inger Johanne Solheim

13 Kommunikasjonsteknikkar
Øving i oppsummering: To og to i lag. Forteljar snakkar om kva ho eller han har lyst til å endre på. Den andre lyttar utan å kommentere eller stille spørsmål. Etter 1,5 minutt oppsummerer lyttaren alt ho/han hugsar. Byt roller. Inger Johanne Solheim og Mariann Iren Vigdal

14 Emne: Lukka spørsmål: Opne spørsmål:
Å gjennomføra måltid som ein sosial aktivitet (Barnet leikar medan ho/han et) Negative konsekvensar ved at barn ikkje kan sitja ved matbordet Eventuelle tankar om å endra barnet si åtferd Om tiltru til å kunna klara å endra barnet si åtferd Inger Johanne Solheim og Mariann Iren Vigdal

15 Refleksjonar Mål med refleksjonar:
Set i gang ein indre og ein ytre prosess Utdjupar den andre si oppleving og forståing av seg sjølv, situasjonen sin og handlingane sine Reduserer motstand Opplever den profesjonelle som empatisk «kvittering på at bodskapen er forstått» Inger Johanne Solheim og Mariann Iren Vigdal

16 Refleksjonar Nivå 1: Gjentaking/pappegøye Nivå 2: Synonym
Nivå 3: Underliggande meining Nivå 4. Underliggande kjensle Inger Johanne Solheim og Mariann Iren Vigdal

17 Refleksjonar Enkel refleksjon:
Ein kommunikasjonsteknikk der du tek opp att ord eller reformulera noko som nyleg er sagt. Utsegn: Eg er einsam! Nivå 1: Gjentaking /”pappegøye” ..einsam.. Nivå 2: Synonym.... åleine… Refleksjonar forsterkar, stadfestar, tydeleggjer den andre sine ytringar. Du viser empati ved at du lyttar og at du får med hovudpunkta. Inger Johanne Solheim og Mariann Iren Vigdal

18 Ambivalens Øving: ”Noko som foreldre har motstridande tankar og kjensler for”. Lukka spørsmål Opne spørsmål Enkel refleksjon: gjentaking/synonym Kompleks refleksjon: underliggande meining/underliggande kjensle Oppsummering Inger Johanne Solheim og Mariann Iren Vigdal

19 Refleksjonar Komplekse refleksjonar: Å få tak i meininga..
Nivå 3: Refleksjon av underliggande meining. Du trur du veit kva meininga med utsegna er: Utsegn: Eg er einsam ”Du har ingen du kan gjera ting saman med” Inger Johanne Solheim og Mariann Iren Vigdal

20 Refleksjonar Komplekse refleksjonar:
Å få tak i ei kjensle, nøyaktig empati Nivå 4: Refleksjon av ei underliggande kjensle Du trur du veit kva kjensle som ligg bak utsegna. Stiller krav til evna di til nøyaktig empati. Utsegn: Eg er einsam «Du saknar nokon å vera saman med» «Utan andre kjenner du deg trist» Mariann Vigdal og Inger Johanne Solheim

21 Refleksjonar Øving i komplekse refleksjonar:
Å få fram meining og kjensler (samstundes) Gå sammen i par. Lag refleksjoner av underliggende meninger og følelser. Forsøk å få fram, og forsterk skjult motivasjon og mestring. «Anna er kald og våt, no blir ho forkjøla att. Vi har snakka om at ho må ha ullklede på seg når ho er ute, ho toler ikkje å fryse». Inger Johanne Solheim og Mariann Iren Vigdal

22 Dette opplever ikkje vi heime
Emne: Dette opplever ikkje vi heime Vi åt frukost heime, men no seier ho at ho er svolten igjen.. Gjentaking/ papegøye Synonym Refleksjon av underliggande meining Refleksjon av kjensler Inger Johanne Solheim og Mariann Iren Vigdal


Laste ned ppt "Kommunikasjonsteknikkar i Motiverande intervju"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google