Vienna - tilpasning Hennings opplegg ♠ ♥ ♦ ♣. Åpning: 1 ♣ negativt svar Krav for en runde. Ingen 5-kortsfarge utenom eventuelt ♣. Minst 13 hp Svarhånd1.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Bakgrunn Noen eksempler er avanserte for deltakere som starter på null. Derfor bør man for bruke tavle / flipover eller enda bedre: Gi deltakerne kort.
Advertisements

Jobbsøking.
Kapittel 12 Påkast / Turneringsbridge. Eksempel ♠ Dkn8 ♥ 432 ♦ KD109 ♣ Dkn6 ♠ K107 ♥ 1098 ♦ Ekn ♣ EK1097 ♠ 543 ♥ EKDkn ♦ 543 ♣ 543 ♠ E962 ♥ 765 ♦ 8762.
Veien mot arbeidslivet Jobbsøking
Her kan du lese om: Hvor finner du de ledige jobbene?
VELKOMMEN TIL KURS VK 2 ”Spill Bridge2”.
VELKOMMEN TIL KURS VK 1 ”Spill Bridge 2”. NYTT OPPLÆRINGSMATERIELL  BOKPAKKE SOM INNEHOLDER CD OG KORTSTOKKER.
VELKOMMEN TIL KURS VK 1 ”Spill Bridge 2”. Spill bridge 2 Kapittel 3 Repetisjon av åpners andre melding.
Kapittel 2 Delkontrakt, utgang og slem. Fra sist (1) • NS spiller mot ØV • To deler • Meldedel bestemmer • hva som bli trumf og hvor mange stikk som skal.
Slemteknikk Noen tips og råd...
VELKOMMEN TIL BRIDGEKURS!
Lynkurs: Lær bridge på 1-2-3!
KAP 1: INTRODUKSJON  ╔ N ╗ V Ø ╚ S ╝  Nord (N) spiller med syd (S) og vest (V) spiller med øst (Ø). N og S er makkere, og spiller på parti mot Ø og V.
Tredje og fjerde farge Kapittel 7. Svarhåndens andre melding Etter åpners andre melding kan ofte svarhånden – Bestemme sluttkontrakten – Invitere til.
Åpners andre melding Kapittel 6. Tidligere Har sett at svarhånda ofte kan melde sluttkontrakten direkte. Eksempel 1 NT – 3 NT 1 hj – 4 hj I andre tilfelle.
Innmeldinger Kapittel 8. Nord, ingen Eksempel ♠ D9 ♥ EK7632 ♦ 86 ♣ ED2 ♠ 62 ♥ Dkn108 ♦ kn4 ♣ ♠ kn743 ♥ 94 ♦ KD732 ♣ K8 ♠ EK1085 ♥ 5 ♦ E1095 ♣ kn109.
Opplysende dobling Kapittel 9. Dobling Oftest brukt når vi tror motparten går bet(er) Får da flere poeng. Udoblet teller 50 poeng for hver bet utenfor.
Kapittel 10 Sterke åpningshender – kunstige meldinger.
Svar på åpning i 1 i farge Kapittel 5. Makker åpner med en majorfarge Med 4 korts trumfstøtte (eksempel med 1 hj) – 0 – 5 htp → pass – 6 – 9 htp → enkel.
Gode eller dårlige kort Kapittel 3. Fra sist Melder i stigende rekkefølge fra 1kl (ru – hj – sp) til 7NT Kontrakten er bestemt når de 3 neste spillerne.
Kapittel 11 Svake åpningshender. Sperremeldinger Kan åpne noen ganger med mindre enn 12 hp Forutsetning – Bra farge på minst 6 kort Hensikt – Gi makker.
Meldingene etter 1NT-åpning Kapittel 4. Fra sist (1) Åpning – Minst 12 hp – 15 – 17 og balansert hånd → 1NT – Ellers Lengste farge Høyeste farge av 2.
Tredje og fjerde farge Kapittel 7. Svarhåndens andre melding Etter åpners andre melding kan ofte svarhånden – Bestemme sluttkontrakten – Invitere til.
Spill bridge 2 KAPITTEL 2 Repetisjon av svarhåndens første melding Mer om Finesser.
Svar på oppl. dobling V N Ø S 1 ru dobl p ?
SPILL BRIDGE 1 KAPITTEL 3 OG 4 SANDEFJORD BRIDGEKLUBB 21. OKTOBER 2014.
Kapittel 5: Svar på åpning i 1 i farge SPILL BRIDGE 1 kapittel 5 og 6 SANDEFJORD BRIDGEKLUBB 28. OKTOBER 2014.
UTSPILL MOT TRUMFKONTRAKT I mange tilfeller bruker en samme regler for utspill mot trumf som mot NT-kontrakt. 1. Det høyeste kortet i en sekvens. K D Kn.
UTSPILL MOT NT-KONTRAKT
VELKOMMEN TIL BRIDGEKURS! SANDEFJORD BRIDGEKLUBB 14. OKTOBER 2014.
DUKKE – IKKE TA STIKK VED FØRSTE ANLEDNING  6 3  E 10 7 Kn 4 2 E  E D Kn 2  K 5  D  E Kn 5 3 DUKKE – IKKE TA STIKK VED FØRSTE ANLEDNING.
SPILL BRIDGE 1 kapittel 7 og 8 SANDEFJORD BRIDGEKLUBB 4. NOVEMBER 2014.
FJERDE FARGE Når en av makkerne melder den fjerde fargen, viser ikke det i utgangspunktet lengde i fargen men ber makker vise hånden sin bedre. Eksempel:SN.
Øvingsoppgaver for meldinger Per Nordland. Øvingsoppgave meldinger 1 GiverVestSoneAlle VestNordØstSyd 11 1 GiverVestSoneAlle VestNordØstSyd 11 1 Pass.
SPILL BRIDGE 1 kapittel 9 og 10 SANDEFJORD BRIDGEKLUBB 11. NOVEMBER 2014.
SPILL BRIDGE 1 kapittel 11 og 12 SANDEFJORD BRIDGEKLUBB 18. NOVEMBER 2014.
Norsk Bridgeforbund Velkommen til bridgekurs Spill bridge 3.
Spill bridge 3 Kapittel 2 Kortvurdering. Balansert hånd krever normalt 12 honnørpoeng (hp) for åpning med 1 i farge Åpning 1 i farge med bare hp.
Meldingene M1 Per Nordland Meldingsforløpsperioden starter og avsluttes (M2)  §17 A Meldingsforløpsperioden på et spill starter for en side når én av.
Spill bridge 3 Kapittel 4 Åpners andre melding. Kortfargevisning – en konvensjon Etter meldingsforløpet 1  2  eller 1 2 – Meld av kortfarge (singelton,
Spill bridge 3 Kapittel 8 Spilleføring i grand – tempo og teknikk.
Spill bridge 3 Kapittel 3 Stenbergs 2NT. Du sitter med ♠ kn 7 5 ♥ K D kn 9 8 ♦ E 8 ♣ E D kn og åpner med 1 ♥. Makker støtter til 4 ♥. Har vi slem (12.
Spill bridge 3 Kapittel 6 «Fjerde farge». Hva er «fjerde farge»? Melding i den siste ledige fargen Oftest svarers andre melding når åpner har vist to.
Praktisk bridge Spill 21.
Praktisk bridge Spill 4.
Spill bridge 3 Kapittel 5 Svarers andre melding.
Praktisk bridge Spill 2.
Praktisk bridge Spill 6.
Praktisk bridge Spill 7.
Nord/Ingen Vest Nord Øst Syd 1NT 1
Praktisk bridge Spill 8.
Praktisk bridge Spill 13.
Praktisk bridge Spill 3.
Praktisk bridge Spill 23.
Praktisk bridge Spill 11.
Praktisk bridge Spill 5.
Spill bridge 3 Kapittel 10 Oppsummering.
Praktisk bridge Spill 10.
Landslagssamling LetoHallen
Mer om innmeldinger Kapittel 8.
Utspill, påspill og styrkekast
Bridgekurs Xx skole Dato, 2018.
Mer om sterke åpningshender
Åpningshåndas andre melding
Honnørpoeng Spill med trumf Lektion 2.
Praktisk bridge Spill 19.
SAMM Systematisk Arbeid Med Motivasjon i barneskole
Spill Bridge 2 Kapittel 6: Unntak fra meldereglene.
Praktisk bridge Spill 14.
SAMM Systematisk Arbeid Med Motivasjon i barneskole
Utskrift av presentasjonen:

Vienna - tilpasning Hennings opplegg ♠ ♥ ♦ ♣

Åpning: 1 ♣ negativt svar Krav for en runde. Ingen 5-kortsfarge utenom eventuelt ♣. Minst 13 hp Svarhånd1 ♦ - inntil 6 hp (Pass ved dobling?) Åpners 2. melding Major 4-kortsfarge, ♥ først, ellers 1 nt. Svarhånds 2. meld. Pass med 3-kortsstøtte, eller egen 5-kortsfarge eller grand. ♠ ♥ ♦ ♣

Åpning: 1 ♣ positivt svar Krav for en runde. Ingen 5-kortsfarge utenom eventuelt ♣. Minst 13 hp Svarhånd6 + hp. Meld firkorts major eller femkorts minor. 2 NT uten meldbar farge. Åpners 2. melding Melder egen beste farge, evt støtter makker. Kan melde pass eller 1 NT. Svarhånds 2. meld. Melder sekundærfarge, gjentar egen eller støtter makkers farge. Kan også melde pass eller NT. ♠ ♥ ♦ ♣

Åpning: 1 ♣ sterkt svar Krav for en runde. Ingen 5-kortsfarge utenom eventuelt ♣. Minst 13 hp Svarhånd1 NT. Egen åpning. Krav til utgang. Åpners 2. melding 2 ♣ med minimumsåpning. 2 NT uten firkorts major. Minor viser meldbar fem- kortsfarge. Svarhånds 2. meld. Fortsett til utgang. ♠ ♥ ♦ ♣

Åpning: 1 i farge Viser åpning med femkortsfarge Svarhånd1 i farge, svak med meldbar farge. Åpners 2. melding Eventuelt sekundærfarge. Svarhånds 2. meld. Eventuelt sekundærfarge.

Åpning: 1 i farge Viser åpning med femkortsfarge Svarhånd1 NT. Ikke tilpasning til åpners farge. Ber om eventuell sekundærfarge. Åpners 2. melding Melder sekundærfarge, gjentar åningfarge eller melder pass. Svarhånds 2. meld. Pass.

Åpning: 1 i farge Viser åpning med femkortsfarge SvarhåndHopp i farge med egen åpning og meldbar farge. 4 kort min. Krav til utgang. Åpners 2. meldingEventuell sekundærfarge. Svarhånds 2. meld.Eventuell sekundærfarge.

Åpning: 1 i farge Viser åpning med femkortsfarge Svarhånd2 NT med egen åpning men uten melbar farge. Krav til utgang Åpners 2. melding Svarhånds 2. meld.

Åpning: 1 i farge Viser åpning med femkortsfarge Svarhånd3 NT viser nær 20 hp. Slemsøk. Åpners 2. melding 4 ♣ Blackwood? Utgangsmelding “Hopp og stopp”? Svarhånds 2. meld. ♠ ♥ ♦ ♣

Åpning: Dobling av motparten hp. Ingen femkortsfarge. (Åpning?) Krav for en runde SvarhåndAvslag laveste overmelding i farge. Ellers svar som på 1 ♣. Åpners 2. melding Se 1 ♣ - meldinger. Svarhånds 2. meld. Se 1 ♣ - meldinger.

Åpning: 1 grand - negativt svar hp, mer ved jevn fordeling. Krav for en runde. Lavere krav ved god fordeling. Svarhånd2♣ med under 6 hp. Åpners 2. melding 2 ♦ spør etter firkorts major Svarhånds 2. meld. 2 ♠/♥ med 2 firkorts major.♥ meldes først. Med to femkorts major meldes ♠ først. Ved min femkorts ♦ meldes 2♦/♣. 2 NT negativ. ♠ ♥ ♦ ♣

Åpning: 1 grand - positivt svar hp, mer ved jevn fordeling. Krav for en runde. Lavere krav ved god fordeling. Svarhånd2♦ mer enn 6 HP og viser firekorts major eller femkorts minor Åpners 2. melding Beste farge. Svarhånds 2. meld. Viser sin firekorts major eller femkorts minor. ♠ ♥ ♦ ♣

Åpning: 1 grand - positivt svar hp, mer ved jevn fordeling. Krav for en runde. Lavere krav ved god fordeling. Svarhånd2NT med over 6 hp. Ingen firkorts major eller femkorts minor Åpners 2. melding Svarhånds 2. meld. ♠ ♥ ♦ ♣

Åpning: 1 grand - positivt svar hp, mer ved jevn fordeling. Krav for en runde. Lavere krav ved god fordeling. SvarhåndMer enn 6 hp. 2♠/♥ med minst fem kort. 2 ♦/♣med med minst sekskotsfarge. Åpners 2. melding Svarhånds 2. meld. ♠ ♥ ♦ ♣

Åpning: 1 grand/annenhånd melder hp, mer ved jevn fordeling. Krav for en runde. Lavere krav ved god fordeling. SvarhåndDobler. Viser mer enn 6 hp. Ellers som om makker hadde meldt 2♦. Åpners 2. melding Svarhånds 2. meld. ♠ ♥ ♦ ♣

Åpning: 1 grand/annenhånd dobler hp, mer ved jevn fordeling. Krav for en runde. Lavere krav ved god fordeling. SvarhåndRedobler. Viser mer enn 6 hp. Ellers pass. Åpners 2. melding Svarhånds 2. meld. ♠ ♥ ♦ ♣

Åpning: 2 i farge. Forhindring. Viser 6-kortsfarge. Ca 10 hp (16 vp). SvarhåndPass hvis ikke sterk hånd. Ny farge bare hvis den er sterk. Kan ikke regne med at makker melder mer. Åpners 2. melding Normalt pass hvis ikke motparten melder. Svarhånds 2. meld. Vurder hvor mange doblete beter som vil gi positivt spill.

Åpning: 3 i farge. Forhindring. Syvkortsfarge og ca 10 poeng. SvarhåndPass hvis ikke sterk hånd. Ny farge bare hvis den er sterk. Kan ikke regne med at åpner melder mer. Åpners 2. melding Normalt pass hvis ikke motparten melder. Svarhånds 2. meld. Vurder hvor mange doblete beter som vil gi positivt spill.

Åpning: Svarhånd Åpners 2. melding Svarhånds 2. meld.

Åpning: Svarhånd Åpners 2. melding Svarhånds 2. meld.

Åpning: Svarhånd Åpners 2. melding Svarhånds 2. meld.