Slik lykkes dere med verving i lokalforeningene NORGES JEGER- OG FISKERFORBUND.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
12.Studienreise nach Finnland,
Advertisements

Hvordan vinne på auksjonene? Ingen fasit, men mange gode triks.
Litt mer om PRIMTALL.
Medlemsverving og medlemspleie 2012
INTEGRERINGSBAROMETERET Holdninger til integrering og mangfold GRAFIKKRAPPORT.
Aktiv I Oslo.no Nettstedet for folk i Oslo og Akershus.
Teknologi for et bedre samfunn 1 Asbjørn Følstad, SINTEF Det Digitale Trøndelag (DDT) Brukervennlig digitalisering av offentlig sektor.
Bridgetinget 5. juni 2010 Rekruttering og opplæring •Medlemsstatus •Et spill for framtiden •Vær en bridgevenn – verv en bridgevenn •Kretsens rolle i kampanjen.
Møre og Romsdal. 2 Ligger det et bedehus eller et kristelig forsamlingshus (ikke kirke) i nærheten av der du bor? (n=502) i prosent.
Verveaksjon mars starter verveaksjonen i morgenrushet på Oslo S • Øke medlemstallet med 1% årlig • 8. – 24. mars ekstra innsats • Filmsnutter.
NRKs Profilundersøkelse NRK Analyse. Om undersøkelsen • NRK Analyse har siden 1995 gjennomført en undersøkelse av profilen eller omdømmet til NRK.
Naturvernforbundetskolen: Hvordan drive et lokallag Tema på foredraget: Lokallag; medlemmer, sak, økonomi og administrativt Tid: ca 30 min For mer info.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Tollvesenet Tollvesenet Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
Fôr til oppdrettstorsk – bruk av vegetabilsk feitt Odd Leknes Forskningsdagene 2007 Alta.
Fra forelesningene om involveringspedagogikk Et utviklingsarbeid Philip Dammen Manuset er under arbeid.
Drammen kommune, 7. trinn Opplevd mobbing Ikke i det heletatt2-3 ggr/mnd eller mer Er du blitt mobbet på skolen de siste månedene? Elever% % Drammen 7.
Kapittel 14 Simulering.
Foreløpige tall pr Randi Sæther
Verving Fagforbundet Buskerud
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Fastlege Fastlege Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Skolefritidsordning Skolefritidsordning Innbyggerundersøkelsen.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Den norske kirke Den norske kirke Innbyggerundersøkelsen.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Sykehjem Sykehjem Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Helsestasjon Helsestasjon Innbyggerundersøkelsen 2013.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Statens vegvesen Statens vegvesen Innbyggerundersøkelsen.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Hjemmehjelp Hjemmehjelp Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Universitet Universitet Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Høgskole Høgskole Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Skatteetaten Skatteetaten Innbyggerundersøkelsen 2013.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Legevakt Legevakt Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Lånekassen Lånekassen Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Omsorgsbolig Omsorgsbolig Innbyggerundersøkelsen 2013.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Politiet Politiet Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
NBF – ♥ for rekruttering Marianne, 32, samboer Oppvokst i Mo i Rana, bosatt på Vestlandet de 10 siste årene, bor på Sørlandet og har kontor på Ullevål.
♥♥ Verv en bridgevenn ♥♥ Stor kampanje til høsten – vi løfter i flokk Alle verver én Trivelig å verve noen vi kjenner - sjansen øker for at de nye vil.
Kulturundersøkelsen i Sandnes Sandnes kommune 2004.
Diabeteskonferansen 2010 Vekst og verving. Vekst i alt vi gjør Det er ikke målet som er veien, men veien som går til målet. 2 Vi ønsker en medlemsmasse.
Vekst og Verving.
Eiendomsmeglerbransjens boligprisstatistikk Juni 2010 Norges Eiendomsmeglerforbund og Eiendomsmeglerforetakenes Forening ECON Poyry og FINN.
Eiendomsmeglerbransjens boligprisstatistikk Februar 2011 Norges Eiendomsmeglerforbund og Eiendomsmeglerforetakenes Forening ECON Poyry og FINN.
Fra forelesningene om involveringspedagogikk Et utviklingsarbeid Philip Dammen Manuset er under arbeid.
NM i prototyping - Yggdrasil 2014
Bankenes sikringsfond Revisjonskontoret
Virksomhetsrapport Oktober Innhold 1. Oppsummering 2. Hovedmål 3. Pasient 5. Aktivitet 4. Bemanning 6. Økonomi 7. Klinikker 2.
JAKT- OG FISKEGLEDE TIL ALLE - FOR ALLTID. NJFFs posisjon Norges Jeger- og Fiskerforbund er den eneste lands- dekkende interesseorganisasjonen for jegere.
To accompany Quantitative Analysis for Management, 8e by Render/Stair/Hanna 15-1 © 2003 by Prentice Hall, Inc. Upper Saddle River, NJ Kapittel 15.
JAKT- OG FISKEGLEDE TIL ALLE - FOR ALLTID. Barn og unge Vi har tredoblet antallet barne- og ungdomsmedlemmer på 10 år! –1999 – b/u-medlemmer –2008.
Natur-og miljøbarometeret 2008 En undersøkelse utført av TNS Gallup Dette er det åttende Natur- og Miljøbarometeret Undersøkelsens fremste mål er å kartlegge.
Elevundersøkelsen ( ) UtvalgGjennomføringInviterteBesvarteSvarprosentPrikketData oppdatert 7. trinnVår , Symbolet (-) betyr.
Kjønn?Spørsmål 1: SvaralternativAntall% 1. Kvinne Mann7875 Antall svar:104 Snitt:1.75.
NJFF-Nordland Arbeid opp mot barn og unge Carine Romness NJFFs ungdomskonf
1 Organisasjonsstruktur Hvordan er NJFF bygget opp? Hvordan får foreningen innflytelse? Hvor kan du og foreningen få hjelp?
Sentrale vekstsatsinger 2013 NORGES JEGER- OG FISKERFORBUND.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Barnehage Barnehage Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
Norwegian Ministry of Fisheries Beslutning om opprettelse av en ny gruppe I for torsk, hyse og sei for kystflåten nord for 62°N Trondheim, 1. november.
 Udgangspunkt Hovedkonto 0-6 Fratrukket -Forsyning -Tjenestemands- pension forsyning -Overførsler -Forsyning -Tjenestemands-
©TNS 2014 Ferieplaner i sommeren ©TNS 2014 Contents 2 1 Ferieplaner sommeren Reisemål og ferieform 08 3 Besøkte steder og attraksjoner.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Folkebibliotek Folkebibliotek Innbyggerundersøkelsen 2013.
Ny publiseringsløsning. Ny NJFF-portal Husker dere denne?
* medlemmer * 580 lokalforeninger * Om lag 70 ansatte * Fylkessekretærer i alle fylkene * Jakt og fiske til alle – for alltid!
Slik lykkes dere med verving i lokalforeningene NORGES JEGER- OG FISKERFORBUND.
Idrettens kvinner og kvinners idrett: fakta og visjoner Ørnulf Seippel Institutt for samfunnsforskning Munthesgt. 31, 0260 Oslo, Norge
Utfordringer Foreldre som ressurs Tanker rundt: Engasjement Rekruttering Deltagelse.
Dagligbankundersøkelsen Fakta Dagligbankundersøkelsen intervju Befolkning 15 år + TNS Gallup Forfatter Bente Pettersen Roar Thorvaldsen.
UNGDOMSARBEID I NJFF MØRE & ROMSDAL. STATUS Møre og Romsdal 38 lokalforeninger pr medlemmer barne- og ungdomsmedlemmer.
Slik lykkes dere med verving i lokalforeningene
FORENINGS- FORDELER I NJFF
Velkommen Kongsvinger 14. mars 2018
NJFF = aktivitet Jegerprøvekurs Introfiske Fiskesommer Introjakter
Slik lykkes dere med verving i lokalforeningene
Utskrift av presentasjonen:

Slik lykkes dere med verving i lokalforeningene NORGES JEGER- OG FISKERFORBUND

Medlemstall

Fylkesoversikt, FylkeslagAnt. Bet medl.pr Ant. Bet medl.pr Antall diff%vis endring ØSTFOLD ,91 % AKERSHUS ,46 % OSLO ,34 % HEDMARK ,75 % OPPLAND ,74 % BUSKERUD ,69 % VESTFOLD ,65 % TELEMARK ,04 % AUST-AGDER ,87 % VEST-AGDER ,51 % ROGALAND ,53 % HORDALAND ,81 % SOGN OG FJORDANE ,17 % MØRE OG ROMSDAL ,42 % SØR-TRØNDELAG ,32 % NORD-TRØNDELAG ,68 % NORDLAND ,88 % TROMS ,07 % FINNMARK ,86 % Direktemedlemmer Utland ,76 % SUM ,89 %

 For organisasjonen  Større påvirkningskraft  Bedre økonomi  Flere kan være med å bidra  For deg  Flere jeger- og fiskervenner  Vervepremier Hvorfor verve?

 68 vervepremier i vervesortimentet  22 nyheter  Kjente kvalitetsleverandører  I tillegg «Verv en venn – kampanje»  Ny vervepremie lanseres hver måned. Vervepremier

Verv 2

Verv 4

Verv 6

 Synliggjør aktivitetene:  Bruk lokale medier  Nettsider  Aktivitetskalender  Bli Med - pakka  Lokale medlemfordeler  Bruk prisdifferanse! Hvordan verve?

 Markedsmateriell for foreningene, bestående av:  Foreningsbrosjyre, 1000 stk  Aktivitetskalender, stk  Roll-up, 1 stk  Banner, 1 stk  I tillegg Jakt & Fiske og ulike typer vervemateriell  Verdi kr. NJFF sponser med kr  Bestilles enkelt via Bli med - pakka

 Skytebaner  Fiskesommer  Jegerprøvekurs  Andre kurs i regi av jeger- og fiskerforeningen  Messer og tilsvarende arrangementer Hvilke vervearenaer?

Nyttig å vite * Halvårsmedlemskap fra 1. juli * Barn gir like mange vervepoeng som voksne * Sidemedlemskap gir ikke vervepoeng * Du har dine egne vervesider på

 Barne- og ungdomsmedlemskapet skal få et forbedret innhold i 2013  Innmelding via mobil er under utvikling  Rekrutteringskonkurranse i NJFF blant lokalforeningene og fylkeslagene  Fiskesommer øker fra 100 – 150 arrangementer Nyttig å vite

 Alle lokalforeninger deltar  I hvert fylke kåres to vinnere ved årsslutt:  Størst økning i antall medlemmer  Størst økning i prosent  Premiene kommer fra G – Max og har en verdi på kr 2500 kr Rekrutteringskonkurranse

 Øker antall arrangementer fra 100 til 150  Øker stimuleringsmidler fra til kr pr arrangement  Større fokus på rekruttering under arrangementene  Informasjon til foreningene kommer i løpet av måneden Fiskesommer

 Sammenhengende vekst i 14 år på rad  God kontakt inn mot journalistene i lokalavisa  Fiskesommer og skytebanen er de viktigste vervearenaene  Tar med barnehagene på tur = godt omdømme. Eksempelforening 1 Leikanger JFL

 640 av byen 2200 innbyggere er medlem  Over 80 nye vervinger i 2012  Et godt skytebanetilbud og godt sosialt miljø  9 hytter til utlåns for medlemmer  Vervepremiene benyttes til utlodning på foreningens årsfest Eksempelforening 2 Longyearbyen JFL

 Aktiviteter  Nettsider  Mediebruk  Medlemsfordeler  Ta gjerne kontakt med NJFF!! Nøkkelen til suksess