EForvaltningskonferansen 2014 Hovedprosjekt Gjør det enkelt å oppfylle opplysningsplikten til NAV, SKD og SSB.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Delprosjekt juridisk Om a-ordningen
Advertisements

Fornyelse i Lånekassen Nordisk Studiestøttekonferanse 2008.
Optimaliseringsprosjektet Samhandlingsmøtet.
Arbeids- og velferdsetaten Arbeids- og velferdsdirektoratet Spesialenhetene Organisasjonskart fra NAV.
Instruktørkurs Informasjon til kursholdere 1.
Arbeids- og sosialdepartementet Norsk mal: Startside Tips engelsk mal Velg ASD mal ENGELSK under ”oppsett”. Tilpasning av regelverk for sykepenger/foreldrepenger.
SERVICEKLAGER FAKTA: En serviceklage er en klage på hvordan man opplever kontakten med NAV Statistikken over serviceklager er basert på registrerte klager.
Status Selvangivelsesperioden 2013
SAK 2: Budsjett 2016 – prognoser tjenesteeierfinansieringen
EDAG og a-ordningen Besøk Universitetet i Bergen Britt Visedo - Bluegarden 12. Mai 2014.
Erfaringer med regionalisering Skatteetaten
Utskrift av presentasjonen:

eForvaltningskonferansen 2014 Hovedprosjekt Gjør det enkelt å oppfylle opplysningsplikten til NAV, SKD og SSB

ReglerPraksisInformasjon Dagens innrapportering Innrapportering a-ordningen Fra skjema til ny integrert felles ordning

Informasjon om inntekt som grunnlag for balansering av arbeid og trygd

4

5 Datafangst Statistikk Skatt avgift Arbeid og Velferd Utfordring

Ansvarsfordeling Innkreving av forskuddstrekk og arbeidsgiveravgift Fortsetter som nå

Etatenes Fellesforvaltning skal ivareta en rekke oppgaver, hvorav flere krever tverretatlig kompetanse og samarbeid EFF Ledelse Oppgavebehandling Fag/løsnings- forvaltning Systemforvaltning Oppgavelisten er ikke uttømmende Krever tverretatlig samarbeid Identifisere Veiledning Papir Sanksjon Brukerstøtte Regelverks- utvikling Tjenester Avtaler Klager Felles- komponenter Utvikling Drift Applikasjon Grensesnitt Innsyn Skatteoppkrevere Informasjon

8