Hvordan ta ut læring etter granskede hendelser?

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Anleggsanskaffelse for konstruerte anlegg SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Advertisements

Anskaffelseskontrakt SAP Best Practices Baseline Package
Solgte varers kostmetode SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Lageroverføring uten levering SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Interaction Center-Service SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Serviceordrestyring (frittstående) SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Likviditetsstyring SAP Best Practices Baseline Package
Salgskontrakt med fast pris og ressursrelatert fakturering SAP Best Practices Baseline package SAP Best Practices.
Salgsmulighetsstyring SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Serienummerstyring SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Slank kampanjestyring SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Internt vedlikehold SAP Best Practices Baseline Package
Lean-WM SAP Best Practices Baseline Package
Lagerhåndtering: Utrangert og sperret beholdning SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Internordre for markedsføring og budsjettering av andre indirekte kostnader SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Salgskvantumsprognose SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Anleggsanskaffelse via direkte aktivering SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Ekstern anskaffelse av ressurser fra fra tredjepart SAP Best Practices Baseline package SAP Best Practices.
Periodeavslutning for prosjekter SAP Best Practices Baseline package SAP Best Practices.
Scenariooversikt – 1 Formål og fordeler: Formål Fordeler
Budsjettering av FoU-internordre SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Scenariooversikt – 1 Formål og fordeler: Formål Fordeler
Scenariooversikt – 1 Formål og fordeler: Formål Fordeler Hovedpunkt
Scenariooversikt – 1 Formål og fordeler: Formål Fordeler
Kreditorreskontro SAP Best Practices Baseline Package
Segmentrapportering SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Aktivere bilagsoppdeling SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Batchstyring SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Lead Management SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Debetnotabehandling SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Aktivitetsstyring SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Adhoc-konsulenttjenester med fastprisfakturering SAP Best Practices Baseline package SAP Best Practices.
Gratis levering SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Innkjøpstilbud SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
N ø dvendige prosesstrinn SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Faktisk internordre for FoU SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Scenariooversikt – 1 Formål og fordeler: Formål Fordeler
E-tjenester: Reklamasjons- og returbehandling SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
© 2010 KPMG AS, a Norwegian member firm of KPMG network of independent member firms affiliated with KPMG International, a Swiss cooperative. All rights.
Sett fra et survey-perspektiv
Fondsfinans Research, 20 July, 2014 Sparebanken Vest Traust, tradisjonell sparebank - Foran et veiskille?
Budsjettering av priser for innkjøpte materialer SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Kunde- og kontaktadministrasjon SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Etterbehandling (varer i arbeid) SAP Best Practices Baseline package SAP Best Practices.
Reklamasjons- og returbehandling SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Internt prosjekt SAP Best Practices Baseline package SAP Best Practices.
Økonomiske utsikter - med lavere oljepris
SAP Best Practices for CRM Nyheter. © SAP 2010 / Side 2 SAP Best Practices for Customer Relationship Management omfatter forhåndskonfigurerte forretningsscenarioer.
Salg av planlagte tjenester SAP Best Practices Baseline package SAP Best Practices.
Retur til leverandør SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Etterbehandling (lagerprodusert material) SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Returer og reklamasjoner SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Tidsregistrering SAP Best Practices Baseline package
Modell- og simuleringskalkulasjon SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Reiseadministrasjon SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
This presentation is solely for the use of Lindorff Group and companies associated with Lindorff Group. No part of it may be circulated, quoted or reproduced.
Pipeline Performance Management SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Tilbud SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Interaction Center-markedsføring SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Scenariooversikt – 1 Formål og fordeler: Formål Fordeler
Kundeordrebehandling for interessent SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Trondheim 19. juni 2015 Norges Bank og økonomiske utsikter.
Lave oljepriser kan bremse utvinningen på norsk sokkel Thina Margrethe Saltvedt, Sjefanalytiker Makro/Olje (Ph. D.) Mars
This document is prepared by Hybond AS. The information contained herein derives from various sources. Hybond AS has not verified the information and makes.
Revisjonsutvalget Temalunsj 12. februar PwC Bakgrunn EU vedtok den 16. april 2014 en ny forordning og endringer i direktivet om revisjon og revisorer.
© 2016 Rolls-Royce plc The information in this document is the property of Rolls-Royce plc and may not be copied or communicated to a third party, or used.
Brønnkontrollhendelse Troll G-4 BY1H
Endringer, læring og robusthet
Hva er det gode liv for universitetet eller høgskolen?
SAR OFFSHORE HYPOTERMI Classification: Open © Statoil ASA
Utskrift av presentasjonen:

Hvordan ta ut læring etter granskede hendelser? Konserngransking i Statoil (COA INV) Sikkerhetsforums årskonferanse 8. juni 2017 Classification: Open 2017-05-19

Samarbeid om tiltak Hovedformål med gransking er læring! Tiltakene skal hindre gjentagelse Økt involvering i utforming av tiltak gjennom tiltakssamarbeid Classification: Open © Statoil ASA 19 mai 2017

Eksempel fra tiltakssamarbeid ved gransking av kondensatlekkasje på Gudrun Classification: Open © Statoil ASA 19 mai 2017

19 mai 2017

Hvordan ta ut læring etter granskede hendelser? Jane Saure Lead Investigator Accident COA INV Statoil ASA www.statoil.com © Statoil ASA This presentation, including the contents and arrangement of the contents of each individual page or the collection of the pages, are owned by Statoil. Copyright to all material including, but not limited to, written material, photographs, drawings, images, tables and data remains the property of Statoil. All rights reserved. Any other kind of use, reproduction, translation, adaption, arrangement, any other alteration, distribution or storage of this presentation, in whole or in part, without the prior written permission of Statoil is prohibited. The information contained in this presentation may not be accurate, up to date or applicable to the circumstances of any particular case, despite our efforts. Statoil cannot accept any liability for any inaccuracies or omissions.