Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Policy related questions •What is the relationship between school performance and policy variations? •How is reading literacy taught in Nordic classrooms,

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Policy related questions •What is the relationship between school performance and policy variations? •How is reading literacy taught in Nordic classrooms,"— Utskrift av presentasjonen:

1

2

3 Policy related questions •What is the relationship between school performance and policy variations? •How is reading literacy taught in Nordic classrooms, and how is this influenced by the curricula? •How can we improve mathematics teaching in Nordic classrooms? •How do teachers’ attitudes, beliefs and practices influence pupils’ learning outcomes? •What characterizes the top performing pupils, and how can we stimulate more pupils to perform at the highest levels

4 Mål og målgruppe •Utnytte det store datagrunnlaget til å gjøre felles nordiske analyser som kan –belyse likheter og forskjeller mellom de nordiske utdanningssystemene –ta lærdom av hverandre –bruke resultatene til videre utvikling av nasjonal utdanningspolitikk. •Gi grunnlag for felles nordiske initiativ både til utviklingstiltak og videre behov for forskning. •Målgruppe –utdanningsministrene og utdanningsmyndighetene både nasjonalt og regionalt i de enkelte landene.

5 Arbeidsprosessen •Arbeidet med analyserapporten har vært organisert gjennom en felles nordisk redaksjonsgruppe utnevnt av det nordiske evalueringsnettverket. •Redaksjonsgruppen: –Hallvard Thorsen – Utdanningsdirektoratet, Norge (leder) –Ragnar Olafsson – Namsmat, Island –Jouni Valijarvi – University of Jyväskylä, Finland –Elsebeth Aller – Kvalitets og Tilsynsstyrelsen, Danmark –Ann-Kristin Boström – Skolverket, Sverige –Anne-Berit Kavli - Utdanningsdirektoratet, Norge –Rolf Olsen – Universitetet i Oslo, Norge

6 Tema og forfattere •Top- and low performers Pekka Kupari, Kari Nissinen, Sari Sulkunen – University of Jyväskyle •School performance and policy variations Kajsa Yang Hansen, Jan-Eric Gustafsson & Monica Rosén - University of Gothenburg •Classroom teaching and practices Ragnar F. Ólafsson and Júlíus K. Björnsson •Strengths and Weaknesses in the Nordic Education systems Matematikk: Liv Sissel Grønmo – Universitetet i Oslo Lesing: Louise Rønberg & Jan Mejding - Aarhus University, Department of Education (DPU)


Laste ned ppt "Policy related questions •What is the relationship between school performance and policy variations? •How is reading literacy taught in Nordic classrooms,"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google