Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

BRUKTBILKURS Gjennomføres av CarWEB. Etableres nå i samarbeid med BilNorge.no og Norges bilbransjeforbund. Kursene støttes av Finn.no og Zett.no.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "BRUKTBILKURS Gjennomføres av CarWEB. Etableres nå i samarbeid med BilNorge.no og Norges bilbransjeforbund. Kursene støttes av Finn.no og Zett.no."— Utskrift av presentasjonen:

1 BRUKTBILKURS Gjennomføres av CarWEB. Etableres nå i samarbeid med BilNorge.no og Norges bilbransjeforbund. Kursene støttes av Finn.no og Zett.no

2 Wiggo E. Ryhjell •Siste 9 år i Bertel O. Steen A/S •15 år med annonsesalg, marketing og reklameproduksjon i media. •Salg kapitalvarer

3 Hvorfor kurs? •Vi vet at dere er bruktbilspesialister. •Vi vet at du kjenner butikken din best. •Vi skal ikke lære far å lage.... •MEN, ofte er det nyttig å se ting utenfra. •Endre fokus, prioriteringer og rutiner.

4 Vi ønsker at du skal oppnå: •Avdekke de muligheter endringene i markedet kan gi deg. •Finne praktiske endringer som kreves for å utnytte mulighetene. •Velge rutiner og verktøy som er nødvendige for å realisere muligheter og ta ut økonomisk effekt. •Gjennomføre endringer.

5 Hva vi tror om kretsløpeffekt •Tid og ressursbruk reduseres = penger •Fysisk Lager = bundet kapital – kostnader •Fysisk lager/tid = finanskostnader •Etablere ”virtuelt” lager for salg; •På vei inn biler. Flytte salgstidspunkt fram. •Samme oppskrift på leasingbiler/leiebiler/demo •Meglingsbiler. Selge fra andres lager •Skaff kunden rett bil. Finn kunden, så bilen, selg •Styringsverktøy

6 Mulig økonomisk effekt •Redusere kostnader –Kapitalbinding/tid, reduseres –Salgs/markedsføringskost pr bil, effektivisering •Øke salgsvolum –Redusere salgsprosess tid, økt omløpshastighet –Effektivisere med bedre markeds/salgsverktøy –Frigjøre kundetid/aktivt salg – øye til øye –Kapasitet for støre volum med samme bemanning. •Bedre inntjening pr bil. –Høyne kvalitet på prospekter –Bruke rett markeds-/salgskanal på hver bil –Raskere/flere kundtreff pr prospekt

7 Effekt highlights •Salgstid uten kapital kost. Ny tid.ståtid 0. •4 uker x ,- kr x 6% = 230,-/pr bil •250 biler = ,- (CarWeb = ,-) •Ståtid kan reduseres til minimum fordi: •Salgstiltak starter før bil kommer inn •Salgsmateriell og dokumenter klar før ankomst •Beslutninger for håndtering er klar før ankomst •Rutine/tiltak ved ankomst ligger klare i CarWeb •Bilen kan være solgt før ankomst

8 Kursoppbygging Bruktbiltaktik k- kjøreregler Detaljerte driftsrutiner Kan styres med CarWEB Bruktbil strategi Merke strategi Ditt veivalg Kursplattform/ innhold

9 Utgangspunkt i endring av kretsløp TakstInnkjøp Forkalkyle/ kalkyle Valg av salgskanal Tekn./ kostmetisk klargjøring Utstilling / presentasjon Garantier / kjøpsloven Ståtid / oppfølging / tiltak Salg / finansiering Annonsering / promotering Avanse / etterkalkyle Oppfølging Ettersalg Forsere salgstidspunkt Salg / finansiering

10 Kretsløp: system støtter rutiner Avanse / etterkalkyle Redusert ledetid/ståtid Brukes til aktivt salg

11 Samspill som skaper resultat Rutiner Systemer Rett bemanning Strategi

12 For å oppnå resultater •Riktig bemanning: •Rett person ift oppgaver •Kompetanse •Motivasjon •Utnytte de systemer man har: •Rett person til rett oppgaver •Kompetanse •Rutiner VIL KAN +/- -/- +/+ -/+

13 Takk for oppmerksomheten! Velkommen på kurs! Vi tar gjerne kontakt.

14 Effekter highlights •Ståtid 2 reduseres fordi: •CarWeb gjør dine biler ”Best på nett” og mest sett! •CarWeb overvåker trafikk/respons pr bil løpende •CarWeb gir måling av effekt av nye tiltak pr bil •CarWeb overvåker og varsler ståtid actionbehov •CarWeb hjelper deg å finne/selge kunde – bil •CarWeb gir nøkkeltall pr selger trafikk – salg •CarWeb er verktøyet for å megle bort biler •CarWeb bygger din forreting som merkevare, hvis du vil..


Laste ned ppt "BRUKTBILKURS Gjennomføres av CarWEB. Etableres nå i samarbeid med BilNorge.no og Norges bilbransjeforbund. Kursene støttes av Finn.no og Zett.no."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google