Presentasjon lastes. Vennligst vent

Liknende presentasjoner

Presentasjon om: "Da jeg var i Skottland besøkte jeg The Royal Yacht Britannia, som hører til Dronning Elizabeth II, som er nå dronningen av Storbrittania. Hun bodde."— Utskrift av presentasjonen:

3 Da jeg var i Skottland besøkte jeg The Royal Yacht Britannia, som hører til Dronning Elizabeth II, som er nå dronningen av Storbrittania. Hun bodde på denne båten når hun skulle til andre land. Det er så mange rom det er helt utrolig! Noen av de kunne du gå inni, men andre var det glass foran, eller tau for å stoppe folk fra å ta på ting. Jeg kikket på motoren, og den var knall stor! Jeg har aldri sett en så stor båt motor før. Vaske rommet var også svært. Vaskemaskinene og tørketrommelene var de største jeg har noen gang sitt! Turen til denne båten har vært en utrolig opplevelse, og jeg håper att jeg kan komme tilbake!

4 Da jeg var i Edinburgh, besøkte jeg en til turistattraksjon - Edinburgh Castle. Det er et vakker slott som er bygget inn på toppen av Castle Rock, som er en utdødd vulkan. Edinburgh Castle var opprinnelig bygget i 1130, representerer over 800 år av skotsk historie. Det er en kirke inni slottet som heter St. Margarets Chapel. Den er den eldste bygningen i Edinburgh. Jeg fant ut da jeg var ved siden av de svære kanonene, at en av de blir fyrt av hver dag (utenom Søndager, Langfredag og Juledag) klokken 13:00. Jeg bestemte meg for se ‘Master Gunner’ fyre av kanonen. Det var mye bråk, men verdt det. Jeg kikket rundt i de gamle rommene – det var veldig interessant fordi det var mange gamle ting inni de. Jeg håper at en gang kan jeg reise tilbake og besøke dette flotte slottet igjen!

5 En annen plass som jeg besøkte på Skottland turen min var Scone Palace som er i nærheten av Perth. Det er dette slottet som alle de Skotske kongene og dronningen ble kronet i. De ble kronet på en stein som heter The Stone of Destiny, også kalt The Stone of Scone. Den ekte er i Edinburgh Castle, men ser akkurat lik ut som den falske som er på utsiden av Scone Palace (den på bildet). Det som er så kult med dette slottet er at det er mange påfugler på utsiden! Det var mange ting på innsiden. I ett rom var der en utstoppet bjørn! Det var også mange gamle bøker, bilder av kongefamilien og flotte ornamenter. Det er masse skog rundt slottet så det går an og gå i. Jeg tok meg en tur inn og synes at det var en vakker, grønn skog. Selfølgelig har jeg lyst til og reise der igjen!

6 Loch Ness er den siste plassen jeg besøkte på Skottland turen min. Den er en vakker innsjø - den største innsjøen i Skottland (etter volum)! Den er en av de mest berømte turistattraksjoner i Skottland. Jeg besøkte også slottet som hører til Loch Ness – Urquhart Castle (slottet i bildet øverst). Dette slottet var bygget rundt 2000 f.Kr., og er veldig ødelagt etter krig, men det går fortsatt an og gå rundt og se på hvor rommene var. Jeg gikk inn til The Loch Ness Exhibition Centre, og lærte masse om ‘Nessie’, monsteret som folk tror lever i Loch Ness. Jeg tror på henne, men det er mange folk som ikke gjør det. En ting som jeg lærte var om et bilde (bildet under Urquhart castle) som er tatt av Loch Ness monsteret i 1933 av Dr. Wilson. Han kalte det ‘Surgeon’s Photograph’, og det er et av de mest berømte bildene av monstre i verden. Men bildet ble avslørt som en spøk i 1994. Det var en veldig interessant tur i Loch Ness, og jeg lærte masse!

7 Jeg har hatt en kjekk tur i Skottland. Det er ett veldig historisk land! Jeg har lyst til og komme tilbake. Jeg tror min favoritt turistattraksjon var Edinburgh Castle, fordi det var et vakkert slott, og det var så mye interessant historie der! Skottland er et fantastisk land, og jeg anbefaler å komme her!

9 Når jeg var i Sveits besøkte jeg et helt utrolig flott slott som heter Chillon Slott. Det ligger ved bredden av Lake Geneva, og er et av de mest berømte slottene i Sveits. De eldste delene av slottet har ikke klare datoer, men de første skriftene fra slottet er fra 1160. Jeg gikk inn i til slottet, og der var det og veldig fint. I ett rom var det mange symboler på veggene, og det synes jeg var veldig kult. Det var også mange vinduer, og utsikten var en av de fineste jeg har sett! På en side av rommet, var det en svær betong peis med masse vedstubber liggende ved siden. Innsjøen ved siden av slottet – Lake Geneva, var veldig stor. Jeg svømte litt i den, det var litt kaldt, men det var så kjekt! Jeg vil definivt komme tilbake!

10 Zermatt er et av fjellene i Alpene. Jeg sto på ski der etter jeg hadde vært på slottet, og det var så kjekt! Solen skinnte hele dagen, så det var ikke så kaldt så det hadde normalt vært. Jeg sto på ski på bunnen av fjellet, jeg tror ikke det går an og renne på ski på toppen! Men snøen var nå, så det var lett og renne nedover. Dette var sikkert den beste ski turen jeg har noen gang hatt! Jeg falt noen ganger, og den ene gangen fikk jeg vondt i ankelen, men jeg fortsatte og renne. Jeg må komme tilbake her til og renne på ski mer. Dette fjellet er helt fantastisk!

11 Dette er den siste plassen som jeg reiser til i Sveits. Den heter Augusta Raurica, og er den best bevarte Romerske byen nord for Alpene. Denne byen er 2000 år gammel og er rett ved siden av byen Basel. Jeg synes at det var veldig kjekt her fordi det var så masse historie! Det er også veldig vakkert. Der er en dyrepark ved siden av som jeg også gikk til. De vanligste dyra der var Ullen Svin og Nera Verzasca Geiter – det var det romerne oppdrettet. Jeg telte trappene da jeg gikk til toppen, og der er ca. 24 trapper! Det ser ut som det er mye mer en det på bildet, men trappene var ganske store. Jeg hadde det veldig kjekt da jeg var der, men jeg lærte veldig masse og. Jeg kommer definivt tilbake!

12 Jeg synes at turen min til Sveits har vært vakker! Det er så masse natur her, og historie. Favoritt besøket min var sikkert Chillon Slott fordi det var det fineste, og jeg hadde det ekstra kjekt der fordi jeg fikk svømme i Lake Geneva! Jeg må komme tilbake igjen til dette vakre landet en gang!

14 Den første plassen jeg besøkte da jeg var i Tyskland var Neuschwanstein slott. Det var bygget i 19. århundre, så det er ikke så gammel. Det er også populært kalt “Tornerose slottet”, jeg kan selfølgelig se hvorfor! Det tok litt tid til og gå rundt slottet siden det er så stort, men jeg merket det nesten ikke fordi det var så interessant! Det er så mange rom, det er helt utrolig. Det var så masse detaljer på ornamentene og veggene. Slottet er veldig høyt, så jeg måtte gå opp mange trapper for og komme til den neste etasjen. Da jeg kom helt til toppen ble jeg litt redd når jeg kikket ut vinduet fordi vi var så høyt oppe! Jeg må komme tilbake her, det var helt fantastisk, og jeg tror at dette er det mest komplisert slottet av alle som jeg har besøkt på reisen min!

15 Idag gikk jeg til Dachau Konsentrasjonsleir. Jeg ELSKER å lære om Andre Verdenskrig, så denne plassen var helt perfekt. Det var litt skremmene og se piggtråden og byggningene, men det var veldig interassant! Dachau Konsentrasjonsleir er en av de mest berømte konsentrasjonsleirene. Den var den første til og åpne i Tyskland. Jeg synes det var veldig kjekt og få vite mer om hvordan jøder levde i konsentrasjonsleirer, f.eks jeg lærte at de sultet dem, og det synes jeg er så trist! Men det er helt forferdelig hvordan Nazistene behandlet dem. Dette har vært et helt fantastisk besøk, og jeg må komme tilbake!

16 Jeg har hatt det så kjekt her i Tyskland! Jeg lærte mye mer om den Andre verdenskrigen. Jeg vet ikke hvilken av besøkene jeg likte best! Begge to var helt fantastiske, og jeg må fortelle andre att de må komme her en gang. Jeg har hatt en flott tur til Tyskland, og vil komme tilbake å besøke landet igjen.

17 Jeg har hatt en glimrende tur til Skottland, Sveits og Tyskland! Jeg elsker hvordan alle landene hadde så masse historie! Mitt favoritt land var sikkert Skottland, siden det hadde så mange flotte, gamle byggninger, og så masse historie! Jeg hadde det veldig kjekt på turen min, og gleder meg til og fortelle vennene mine om det!

Laste ned ppt "Da jeg var i Skottland besøkte jeg The Royal Yacht Britannia, som hører til Dronning Elizabeth II, som er nå dronningen av Storbrittania. Hun bodde."