Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Håndtering av kunde ønsker

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Håndtering av kunde ønsker"— Utskrift av presentasjonen:

1 Håndtering av kunde ønsker
Datasystemer for blodbank og laboratorium

2 Håndtering av kundeønsker
Hvordan kan LabCrafts brukere best påvirke LabCrafts utvikling. Datasystemer for blodbank og laboratorium

3 Håndtering av kundeønsker
Tidligere system var designet for at kundene skulle ha en mulighet til å komme med ønsker. Dette er nå ivaretatt av LabCraft Helpdesk . Datasystemer for blodbank og laboratorium

4 Hittil var det slik I dag sendes det inn ønsker – vektlegges – stemmes. Manuelt system siden 2003 Blir lett en opphopning av ønsker rett før fristen går ut Tar lang tid for LabCraft å få dette inn i utviklingsplanene. Mye administrasjon for LabCraft. Enda verre med 11 nye kunder. . Datasystemer for blodbank og laboratorium

5 Utnytte nye muligheter
Vi har fått et nytt kommunikasjonsmiddel: LabCraft Helpdesk Lettere fortløpende å legge inn ønsker Innspillene fordeles over hele året. Lettere for LabCraft å sammenligne mot egne utv planer LabCrafts evne til å vurdere Letter å detektere sammenfallende ønsker. Ønskede endringer kommer fortere inn i utviklingsplanene. Datasystemer for blodbank og laboratorium

6 LabCraft Helpdesk www.labcraft.com
Datasystemer for blodbank og laboratorium

7 Vurderinger LabCraft ønsker å jobbe etter en ny modell der innspillene kommer som resultat av diskusjoner og via det nye helpdesk systemet. Slik at brukeforum kan være en tenke-tank Interne møter – Vi tror det vil være hensiktsmessig at vi på Brukerforum trekker fram visse innkomne punkter fra helpdesk henvendelsene og åpner for diskusjoner om hvordan disse best kan løses. Med 11 nye kunder ser vi også at administrasjonskostnadene blir meget store. Datasystemer for blodbank og laboratorium

8 Vurderinger Gullerot: Det blir enklere å komme med ønsker –
Litt teknisk: Når LabCraft tar inn slike henvendelser, så vil de klassifiseres som ”ønsket utvikling” og dermed kan vi lettere fortløpende vurdere den samlede mengden av slike innkomne ønsker og veie / vurdere / slå sammen disse ønskene. Ønskene vi av Kontinuerlig prosess. Lettere når labCraft får det gradvis og kontinuerlig Datasystemer for blodbank og laboratorium

9 Utviklingsprosess LabCraft har en kontinuerlig utviklingsprosess gående. Parallelt med dette vil det kunne komme henvendelser fra kundene via helpdesk som sammenfaller med dette – og som vil kunne bidra til å øke kvaliteten på det vi utvikler – siden den kommer inn tidlig i prosessen og ikke rett før brukerforum som nå. Datasystemer for blodbank og laboratorium

10 Eksempel Datasystemer for blodbank og laboratorium

11 Vurdering Tidligere har det vært en viss fare for at brukerforum punktene kan ha fått LabCraft til å løse enkelte oppgave litt mer ad hoc og impulsstyrt enn ønskelig. LabCraft ønsker i størst mulig grad å arbeide med gode helhetlige løsninger og vi har stor tro på at det nye systemet for å få inn kunde ønsker vil bidra til dette. Datasystemer for blodbank og laboratorium

12 Konklusjon LabCraft ønsker således at det nye LabCraft Helpdesk systemet brukes til å formidle kundenes ønsker fortløpende, slik at de raskere tas inn i LabCraft’s utviklingsplaner. Datasystemer for blodbank og laboratorium


Laste ned ppt "Håndtering av kunde ønsker"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google