Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Brødrene Aa - MANCRAFT - Florø skyssbåt - Flora muncipality

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Brødrene Aa - MANCRAFT - Florø skyssbåt - Flora muncipality"— Utskrift av presentasjonen:

1 Brødrene Aa - MANCRAFT - Florø skyssbåt - Flora muncipality
Jan H2 Nygård, styreleiar GKP7H2 Grøn hydrogen og nullutslepps passasjertransport Konsept for framtida, det beste team, leiande aktørar, design ferdig, kva skal til for å realisere nullutslepps passasjertransport med grøn hydrogen? Brødrene Aa - MANCRAFT - Florø skyssbåt - Flora muncipality

2 Noreg 97 % vasskraft - eksport - overføringstap - kraftoverskot Grøn hydrogen
Noreg – 97 % av el.energi er frå vasskraft – ideelt grunnlag for nullutslepp transport. S&Fj = 3. største kraftproduserande fylke i Noreg, ca. halve energimengda går til eksport ut av fylket, store utslepp frå hurtigbåtane, dvs. S&Fj er det ideelle fylket for å produsere og bruke H2 til martim transport. Sol og Vind. Elektrolyse. Eller naturgass med karbonfangst som bl.a Statoil planlegger. Viktig å kunne utnytte innestengt kraft.

3 Hydrogenproduksjon og infrastruktur
System for produksjon og lagring av H2 er hyllevare, fleire leverandørar. Fyllestasjonar for bil er standard, 6 stasjonar i Noreg. Må godkjenne bunkringsprosedyrar for fartøy. Teknisk ingen problem.

4 Regelverk Regelverk er under utforming. Endeleg godkjenning av Sjøfartdirektoratet. Mykje blir gjort i samband med Statens Vegvesen sin utviklingskontrakt for bilferge, skal i drift Justeringar for hurtigbåt.

5 Utviklings- kontrakt Pilotrute
Trøndelag fylkeskommune er i tet , utviklingskontrakt for tre hurtigbåtsamband frå Trondheim. Teknologiløysingar ferdig til 1. juli 2019, skal danne grunnlag for utlysing av rutedrift frå 2022 eller konsortium er med på utviklingskontrakten.

6 Pris hydrogen vs. diesel
Energiinnhald i hydrogen er ca. 4 x diesel (vekt) for avgitt effekt på propell. Diesel koster ca. 5,50 kroner/liter for operatør. Hydrogen må ikkje koste meir enn 22 kr/kg for å konkurrere direkte på pris. Korleis redusere prisforskjell?

7 Prissetting nullutslepp Prissetting helse- og miljøprofil
Statlege insentiv er naudsynt: Definere pris på nullutslepp. Definere pris på betre helse- og miljøprofil for H2-drift enn dieseldrift.

8 Avgifts- fritak - hamn - klassing - elavgift
Insentiv som for el-bil = avgiftsfritak. For hydrogenfartøy: Ikkje hamneavgift (refusjonsordning til hamnefortaka frå staten), ikkje avgift til klassing, ikkje elavgift for el.energi til produksjon av H2 til maritim bruk.

9 Suksesshonorar - pr båt/driftsår - ruteproduksjon - nye funksjonar
Statleg utbetaling av suksesshonorar for kvar passasjerbåt som blir bygd med H2-framdrift og for kvart år med rutedrift. Suksesshonorar basert på lengd rute, passasjertal etc. Inkludere nye funksjonar i rutebåtane.

10 Pendlarruter, td. Florø-Måløy
Pendlarruter, td. Florø-Måløy. Arbeidsplassar om bord, nytte tida, utvide geografisk bu og arbeidsområde.

11 Statsbudsjettet Setje av midlar til insentivordningar på statsbusjettet, auke frå Føreseieleg ordning for operatørane. GKP7H2 = Brødrene Aa (verdsleiande på hurtiggåande lettvekt karbonfiber passasjerbåtar) - MANCRAFT (leiande på elektro og hybrid motorløysingar) - Florø Skyssbåt (svært dyktige på drift av hurtiggåande passasjerfartøy) - Flora muncipality (organisering, strategi, kontaktnett). Maritim Forening Sogn og Fjordane / Trond Strømgren leiar hydrogenbåtprosjektet.

12 Takk Jan Henrik Nygård Styreleiar GKP7H2 Hamregata 36, 6900 Florø


Laste ned ppt "Brødrene Aa - MANCRAFT - Florø skyssbåt - Flora muncipality"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google