Prekonfigurert forretningsekspertise SAP Best Practices for CRM

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Anleggsanskaffelse for konstruerte anlegg SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Advertisements

Anskaffelseskontrakt SAP Best Practices Baseline Package
Solgte varers kostmetode SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Lageroverføring uten levering SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Interaction Center-Service SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
SAP Best Practices Forhåndsdefinert, bransjespesifikk og generell kunnskap Kom raskt i gang med dine implementeringer med SAP Best Practices.
SAP Business All-in-One, SAP Best Practices-undersøkelse 2006, Asia Pacific Japan Chris Schuler, Julianne Tosa SAP Asia, Singapore.
Serviceordrestyring (frittstående) SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Likviditetsstyring SAP Best Practices Baseline Package
Lead Management SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Salgskontrakt med fast pris og ressursrelatert fakturering SAP Best Practices Baseline package SAP Best Practices.
Salgsmulighetsstyring SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Serienummerstyring SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Kunde- og kontaktadministrasjon SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Scenariooversikt – 1 Formål og fordeler: Formål Fordeler
Slank kampanjestyring SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Internt vedlikehold SAP Best Practices Baseline Package
Lean-WM SAP Best Practices Baseline Package
Lagerhåndtering: Utrangert og sperret beholdning SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Områdestyring SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Aktivitetsstyring SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Internordre for markedsføring og budsjettering av andre indirekte kostnader SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Serviceordrestyring SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Salgskvantumsprognose SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Anleggsanskaffelse via direkte aktivering SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Ekstern anskaffelse av ressurser fra fra tredjepart SAP Best Practices Baseline package SAP Best Practices.
Periodeavslutning for prosjekter SAP Best Practices Baseline package SAP Best Practices.
E-tjenester: Løsningsstøtte SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Scenariooversikt – 1 Formål og fordeler: Formål Fordeler
Budsjettering av FoU-internordre SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Scenariooversikt – 1 Formål og fordeler: Formål Fordeler
Scenariooversikt – 1 Formål og fordeler: Formål Fordeler Hovedpunkt
Scenariooversikt – 1 Formål og fordeler: Formål Fordeler
Kreditorreskontro SAP Best Practices Baseline Package
Segmentrapportering SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Aktivere bilagsoppdeling SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Batchstyring SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Lead Management SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Debetnotabehandling SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Aktivitetsstyring SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Scenariooversikt - 1 Formål og fordeler: Formål Fordeler
Adhoc-konsulenttjenester med fastprisfakturering SAP Best Practices Baseline package SAP Best Practices.
Gratis levering SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Innkjøpstilbud SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
N ø dvendige prosesstrinn SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Faktisk internordre for FoU SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Scenariooversikt – 1 Formål og fordeler: Formål Fordeler
E-tjenester: Reklamasjons- og returbehandling SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Interaction Center-Service SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Budsjettering av priser for innkjøpte materialer SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
BI-analyse SAP Best Practices for Customer Relationship Management SAP Best Practices.
E-tjenester: Serviceforespørselstyring SAP Best Practices for CRM
Kunde- og kontaktadministrasjon SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Etterbehandling (varer i arbeid) SAP Best Practices Baseline package SAP Best Practices.
Reklamasjons- og returbehandling SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Internt prosjekt SAP Best Practices Baseline package SAP Best Practices.
SAP Best Practices for CRM Nyheter. © SAP 2010 / Side 2 SAP Best Practices for Customer Relationship Management omfatter forhåndskonfigurerte forretningsscenarioer.
Salg av planlagte tjenester SAP Best Practices Baseline package SAP Best Practices.
Retur til leverandør SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Etterbehandling (lagerprodusert material) SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Returer og reklamasjoner SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Tidsregistrering SAP Best Practices Baseline package
Tjeneste med tids- og material- basert fakturering SAP Best Practices Baseline package SAP Best Practices.
Modell- og simuleringskalkulasjon SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Reiseadministrasjon SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Pipeline Performance Management SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Tilbud SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Interaction Center-markedsføring SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Kundeordrebehandling for interessent SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Salgsmulighetsstyring SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Utskrift av presentasjonen:

Prekonfigurert forretningsekspertise SAP Best Practices for CRM

è Indeks Hva er "SAP Best Practices"? SAP Business All-in-One-løsninger og SAP Best Practices SAP Best Practices: Brukskonsepter Building Block-prinsipp SAP Best Practices for CRM Fordeler med SAP Best Practices

SAP Best Practices: Reduser kostnader, tidsforbruk og risiko Pragmatisk metode Utprøvd prekonfigurasjon Omfattende dokumentasjon SAP Best Practices Kostnader SAP Best Practices er det fornuftige fundamentet for forhåndsdefinerte forretningsløsninger som er klare til å brukes SAP Best Practices dekker velutprøvde forretningsscenarier som hjelper deg å utnytte potensialet i SAP-løsninger Fleksibel building block-teknologi gjør at du kan implementere og tilpasse løsningen på en fleksibel måte Komponenter Omfattende prekonfigurasjon for å konfigurere a) hele systemmiljøet b) komplette forretningsscenarier Detaljert dokumentasjon om innstillinger og prosesser Enkel metode : Lettforståelig, trinnvis fremgangsmåte

Justeringer innen prosjektet Justeringer innen prosjektet SAP Best Practices Få en fungerende og fullt dokumentert prototyp i løpet av få dager som du raskt kan gjøre om til en produktiv løsning Demonstrasjon av en løsning som er enkel å identifisere seg med implementere tilpasse til spesielle behov Rask og enkel implementering Tradisjonelt prosjekt Med SAP Best Practices Justeringer innen prosjektet Justeringer innen prosjektet Standard-/add-on-system SAP Best Practices Standard-/add-on-system Spar tid og arbeid! Identifisering av og forutsigbarhet for forretningsprosesser og prosjektaktiviteter som kan brukes om igjen

SAP Best Practices: leveranser Metode og innhold Dokumentasjon Prekonfigurasjon Scenariobeskrivelse Sluttbrukerdokumentasjon Konfigurasjons- og installasjonsdokumentasjon Konfigurasjonsinnstillinger (BC-sett) Eksempeldata (eCATT) Solution Builder Utskriftsformularer Levering Levering Dokumentasjons-DVD Forretnings-dokumentasjon, teknisk dokumentasjon System-add-on Add-on-komponenten inneholder alle elementer som trengs i installeringsprosessen for SAP Best Practices

Tre ulike typer SAP Best Practices-pakker SAP Best Practices Baseline Package Kan brukes på alle områder der en bransjespesifikk pakke ikke er tilgjengelig. Den består av generiske forretningsscenarier, for eksempel SAP Best Practices Baseline Package for Norge Bransjepakker i SAP Best Practices Utformet for å oppfylle bransjespesifikke krav, for eksempel SAP Best Practices for High Tech SAP Best Practices for bransjeuavhengige pakker Inneholder forhåndsdefinerte forretningsscenarier som fokuserer på bransjeuavhengig innhold, for eksempel SAP Best Practices for CRM

è Indeks Hva er "SAP Best Practices"? SAP Business All-in-One-løsninger og SAP Best Practices SAP Best Practices: Brukskonsepter Building Block-prinsipp SAP Best Practices for CRM Fordeler med SAP Best Practices è

SAP Best Practices Et nøkkelelement i SAPs porteføljetilnærming til små og mellomstore bedrifter Bransje-løsninger Partnere En enkel forretningsapplikasjon dekker grunnleggende funksjoner for små og mellomstore bedrifter Komplett forretningsløsning som kan tilpasses ved behov Konfigurerbar og utvidbar forretningsløsning med bransjespesifikke Best Practices Akselerert av SAP Best Practices

SAP Business All-in-One Utvidbar Business Suite med bransjespesifikke Best Practices Integrert Suite som utnytter bredden i SAP-løsninger Bransjefunksjonalitet med underbransjeløsninger basert på SAP Best Practices Kan utvides for å oppfylle unike kundebehov Forutsigbar utplassering - vanligvis under 16 uker ved bruk av forhåndstilpassede forretningsscenarier Tilgjengelig globalt med over 11 000 kunder med over 50 landversjoner 1 100 sertifiserte, erfarne partnere med over 660 utvidelser

Implementeringsakseleratorer Markedsføringsakseleratorer SAP Best Practices-pakker Solid fundament for SAP Business All-in-One-løsninger Partner-utvidelser Kvalifisert SAP Business All-in-One-partnerløsning Stykkliste for partnerløsninger Registrering av partnerløsning Kvalifisering for partnerløsning Gjennomgang av partnerløsning Implementeringsakseleratorer ASAP-fokusimplementeringsmetode Prosjektplan og bemanningsmal Partneropplæring SAP Business All-in-One-løsning Markedsføringsakseleratorer Markedsføringsmateriell Utvidet demosystem SAP Best Practices Konfigurasjons-DVD for SAP Best Practices Dokumentasjons-DVD for SAP Best Practices Framework for integrert verktøy Demosystemeksport og referansesystemer

è Agenda Hva er "SAP Best Practices"? SAP Business All-in-One-løsninger og SAP Best Practices SAP Best Practices: Brukskonsepter Building Block-prinsipp SAP Best Practices for CRM Fordeler med SAP Best Practices è

Bruk av SAP Best Practices involverer fem basistrinn 1. Gjennom-gang og nedlasting Gå gjennom dokumentasjonen og scenarieomfanget for SAP Best Practices for å velge de riktige utrullingsscenariene på SAP Help Portal, og last deretter ned den valgte pakken 2. Installasjon Installer SAP-applikasjoner og nødvendige merknader 3. Aktivering Last opp og aktiver de prekonfigurerte scenariene, eller konfigurer systemet manuelt 4. Presisering Identifiser og legg til andre krav i tillegg til prekonfigurerte scenarier for SAP Best Practices 5. Tilpasning og utvidelse Tilpass og utvid systemet for å oppfylle kunde- eller underbransjekravene

Hvordan kommer jeg i gang? Forutsetning Du har installert programvaren som løsningen krever, i systemmiljøet (for eksempel SAP CRM). SAP Best Practices-pakken inneholder to komponenter: Dokumentasjons-DVD med forretningsdokumentasjon, teknisk dokumentasjon, dokumentasjonsmaler og persontilpasningsveiviser System-add-on Add-on inneholder alle nødvendige elementer (installasjonsveiviseren for SAP Best Practices, eCATT-prosedyrer, BC-sett osv.) som du trenger til installeringsprosessen for SAP Best Practices START For å forberede deg til installeringen av SAP Best Practices, kan du importere SAP Best Practices add-on til systemet

Hva er Solution Builder for Business All-in-One-løsninger? Utvidelser for installeringsveiviseren i SAP Best Practices Bakoverkompatibilitet Fullstendig kompatibel med eksisterende teknisk struktur i SAP Best Practices Fokus på "løsninger" (SAP Best Practices packages) Klarere skille mellom sluttbrukeroppgaver og utviklingsrelaterte oppgaver Utvidet funksjonalitet for utvikling og utrulling

Solution Builder Taksonomi av innhold Samling av scenarier i løsnings- eller pakkeomfang Tilordnet til sett med installasjonsdata (mappe) Er vertsmaskin for informasjon på tvers av scenarier (applikasjonsområder, maler, metainformasjon) Løsningsomfang Samling av nødvendige building blocks Utformet for separat installasjon Minste enhet i omfangsprosessen av konsulenten Scenarier Deler av forretningsinnhold som kan brukes på nytt Oppgaver i implementeringsaktiviteter Struktur bestemt av rekkefølge på aktivering Building Blocks

Direkte relasjon Innholdskomponenter – verktøykomponenter Solution Builder Løsningsomfang Solution Builder Scenarier Implementeringsassistent Building Blocks Building Block Builder

Solution Builder Komponenter og grunnleggende funksjonalitet Administrerer ulike løsnings- eller pakkeomfang Grafisk motor for definisjon av løsningsomfang Org.strukturcomposer/persontilpasning Redigeringsprogram for applikasjonsområder + tilordning Solution Builder Administrerer og overvåker implementering av en løsning/pakke (scenariebasert), tilgang til protokoller Building block-tilordning, vedlikehold av informasjon på scenarionivå/scenarioredigeringsvisning (f.eks. parametere for prisfastsetting) Implementeringsassistent Oppretting av building blocks Sette inn ulike oppgavetyper for implementeringsaktiviteter Vedlikehold av installasjonsdata Building Block Builder

IMPLEMENTERE - Solution Builder Forenklet bane for å aktivere SAP Best Practices DEF. AV LØSNINGSOMFANG TILPASNING AKTIVERING Valg av grafisk scenario Standardmaler for omfang leveres av SAP Best Practices Enkle utvidelser med flere maler Persontilpasning av organisasjonsdata og stamdata Automatisert installasjon av valgte scenarier med persontilpassede data Forbedret ytelse og anvendelighet

STARTE Solution Builder Se og administrere tilgjengelige pakker eller løsninger Direkte tilgang til alle funksjoner som er relevante for sluttbrukeren Funksjonsknapper med veiledning til riktig rekkefølge for endring og implementering av pakker eller løsninger

IMPORTERE XML-fil for pakken/løsningen 1 IMPORTERE XML-fil for pakken/løsningen SAP Best Practices Package SAP Business All-in-One-løsning SAP Business All-in-One-partnerløsning Partner Løsnings- variantkonfigurasjon XML-filen inneholder definisjonen av de prekonfigurerte scenariene for en SAP Best Practices-pakke, Business All-in-One-løsning, eller en egendefinert løsning. Importer scenarioutvalget fra den webbaserte løsningsvariantkonfigurasjonen.

2 LASTE OPP installasjonsdata Løsningsspesifikke datafiler for installasjon Installasjonsdataene er de eksterne filene som lastes opp under implementeringen av eCATT-er og BC-sett Representerer også verdien som vises og endres av composer for organisasjonsstruktur og composer for persontilpasning Konsistenskontroll

3 DEFINISJON AV LØSNINGSOMFANG Grafisk definisjon av løsningsomfang for en egendefinert løsning basert på maler Standardmaler leveres av SAP Best Practices Omfang kan enkelt utvides og tilpasses SAP-partner kan opprette egne maler

OPPRETTE generisk persontilpasning Ytterligere persontilpasning 4 OPPRETTE generisk persontilpasning Ytterligere persontilpasning Funksjonsomfang som persontilpasningsassistent

NEDLASTING av installasjonsdata 5 NEDLASTING av installasjonsdata Nedlasting av alle data som kreves for å aktivere de utvalgte scenariene Inneholder også de persontilpassede dataene

6 AKTIVERING av løsning Automatisert aktivering av de utvalgte scenariene Kontrollere scenarier, versjonsnivåer, støttepakker, SAP-merknader Raskere scenarioaktivering Generere protokollfiler

Gjør SAP Best Practices til et produktivt system SAP Best Practices add-on Støtte for alle (pre-)salgsaktiviteter Identifisering av nødvendig prekonfigurasjon Valg av building blocks Opplæring av prosjektteamet Kunnskapsformidling Installer alle scenarier Prototyp UTV. Installer valgte scenarier Egendefinert deltatilpasning KVS. SAP Best Practices danner grunnlaget for hele implementeringsprosjektet Egendefinert deltatilpasning ! PROD.

è Agenda Hva er "SAP Best Practices"? SAP Business All-in-One-løsninger og SAP Best Practices SAP Best Practices: Brukskonsepter Building Block-prinsipp SAP Best Practices for CRM Fordeler med SAP Best Practices è

Definisjon av Building Blocks - innhold Building Blocks er gjenbruksenheter som dekker følgende: Forretningsinnhold (løsninger, scenarier, prosesser eller kombinasjoner) Tekniske prosedyrer (integrasjon, teknisk oppsett for et system) Vanlige standarder (organisasjonsstrukturer, grunnleggende logistikk) Kriterier: Kva kreves? Hva kan brukes om igjen (reduksjon av overflødig utviklingsinnsats)? Ingen statiske kriterier for innhold som dekkes av building blocks

Building Block-prinsipp En SAP Best Practices-pakke er ikke en ensartet blokk, men strukturert i Building Blocks Building Blocks… En teknisk metode for utvikling og levering av SAP Best Practices Gir brukere av SAP Best Practices små, fleksible og oversiktlige funksjoner (Building Blocks), for eksempel et bestemt scenario som kan implementeres som en add-on til en eksisterende løsning Fremmer interoperabilitet og gjenbruk ved å gi nødvendig veiledning og verktøy, slik at innholdsutviklere kan opprette Building Blocks som har en felles struktur

Building Block-prinsippet i SAP Best Practices Når du skal konfigurere et SAP Best Practices-scenario, må du installere en rekke Building Blocks i en forhåndsdefinert rekkefølge Når du bruker installeringsveiviseren i SAP Best Practices, utføres installasjonen automatisk i riktig rekkefølge. 1. 2. 3. 4.

Hurtigveiledning for installering av SAP Best Practices SAP Best Practices hurtigveiledning Sikrer at installeringen lykkes Forhindrer mulige feil Gir viktig informasjon om verktøy, konfigurasjon og dokumentasjon som følger med SAP Best Practices Beskriver generiske installasjonsaktiviteter

è Agenda Hva er "SAP Best Practices"? SAP Business All-in-One-løsninger og SAP Best Practices SAP Best Practices: Brukskonsepter Building Block-prinsipp SAP Best Practices for CRM Fordeler med SAP Best Practices è

SAP Best Practices for CRM: funksjoner Stort foretak Mellomstort foretak Lite foretak Scenarioomfang tilpasset SMB-marked (forretningskrav og systemmiljø) Fokus Fleksibilitet Kampanjestyring Inngående Lead Management Utgående Lead Management Aktivitets styring Salgsmulighets styring Telesalg inngående Telesalg utgående Internett salg B2C Internett salg B2B Utvidet kunde ordrebehandling CRM Core Utvidet Kanaler Generiske scenarier som enkelt kan kombineres til komplekse løsninger Støttefaseorientert CRM-utrulling Building block-tilnærming for modulær bruk av CRM-komponenter BP CRM BP opprinnelig plan BP-bransje SAP CRM SAP BW SAP ERP Prekonfigurert integrasjon med andre versjoner av SAP Best Practices Integrasjon med andre SAP Business Suite-løsninger Integrasjon

SAP Best Practices for CRM: innholdsomfang (1) Scenarioliste SERVICESCENARIER Interaction Center-service Serviceordrestyring Reklamasjons- og returbehandling E-tjenester: Løsningsstøtte E-tjenester: Serviceforespørselstyring E-tjenester: Reklamasjons- og returbehandling ANALYSESCENARIER Rapportering for markedsføring, salg og servicescenarier via SAP BI eller CRM Interaktiv rapportering MARKEDSFØRINGSSCENARIER Slank kampanjestyring Lead Management Interaction Center-markedsføring SALGSSCENARIER Kunde- og kontaktadministrasjon Aktivitetsstyring Salgsmulighetsstyring Områdestyring Pipeline Performance Management Interaction Center-salg

SAP Best Practices for CRM: innholdsomfang (2) Andre leveranser GRENSESNITT- KONFIGURASJON Prekonfigurerte roller for CRM WebClient tilpasset til omfanget i BP CRM-scenariet GRUPPEVARE Kompleksitetsreduksjon via gruppevareintegrasjon på klientsiden og en-til-en -e-post RAPPORTERING Forenklet informasjonsanalyserapportering for kunder uten SAP BW ERP-INTEGRASJON Stam- og transaksjonsdataintegrasjon mellom SAP ERP og SAP CRM tilpasset til BP CRM-scenarioomfanget Grunnleggende grensesnittintegrasjon mellom ERP NetWeaver Business Client og CRM WebClient

SAP Best Practices for CRM: Building Blocks (1) Building Blocks lag 0 Building Blocks lag 1 BB-navn B01 CRM Generation C71 CRM Connectivity C72 CRM Connectivity Standalone C04 CRM WebClient User Interface B09 CRM Customizing Replication C01 CRM Organizational Model C02 CRM Organizational Model Standalone C05 CRM Organizational Model with HR Integration C03 CRM Master Data Replication C10 CRM Central Master Data C09 CRM Central Master Data Standalone BB-navn B08 CRM Cross-Topic Functions C41 CRM Interactive Reporting C11 CRM Marketing Master Data C23 CRM Basic Sales C13 CRM Service Master Data Grunnleggende BB-er Obligatorisk for alle scenarier BB-er på tvers av scenarier Obligatorisk bare for spesielle scenariogrupper, ellers valgfritt

SAP Best Practices for CRM: Building Blocks (2) Building Blocks lag 2 BB-navn C22 CRM Lean Campaign Management C37 CRM Lead Management C31 CRM Activity Management C36 CRM Account and Contact Management C32 CRM Opportunity Management C06 CRM Territory Management C26 CRM Service C28 CRM Complaints C78 CRM Interaction Center C33 CRM Teleservice C74 CRM E-Service Scenariospesifikke BB-er Obligatorisk bare for ett bestemt scenario

Prekonfigurert WebClient-grensesnitt Følgende WebClient- grensesnittelementer er prekonfigurert for SAP Best Practices-scenarioomfanget: Navigeringslinje Lenke for hurtigoppretting Arbeidsstasjon Lenkegruppe for arbeidsstasjon Logiske lenker 3 1 4 5 2

Prekonfigurerte WebClient-forretningsroller Markedsføring Salg Service Markedsføringsmedarbeider Markedsføringssjef IC Agent-markedsføring IC Manager Selger Salgssjef IC Agent-salg IC Manager IC Agent-service IC Agent-støtte Servicemedarbeider Servicetekniker Servicesjef

SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices for CRM V1.2007 Integrasjonsemner - SAP CRM <-> SAP ERP ERP CRM SAP Best Practices for CRM Innhold Scenario Tilbuds- og ordrebehandling foretas bare i SAP ERP, f.eks. ERP tilbuds-/salgsordre fra CRM Interaction Center ERP-tilbud basert på CRM-salgsmulighet Oppretting av ERP tilbuds-/salgsordre direkte fra CRM WebClient-grensesnittet med begrenset funksjonalitet Ingen utveksling av salgsdokumenter mellom SAP ERP og SAP CRM Organisasjons modell 3 varianter for integrasjon for organisasjonsmodell støttes: Bare integrasjon med ERP SD-salgsområdet Integrasjon med ERP HR-organisasjonmodell Ingen integrasjon med frittstående CRM Fleksibilitet i henhold til bestemte kundekrav Stamdata Systemtilpasning Stamdataobjekter utvekslet mellom SAP ERP og SAP CRM: Kunder, kontrakter Produkter Betingelser (basispris) Anbefalinger for integrasjon: hovedsystemer, nummerserier osv. Brukergrensesnitt Integrasjon mellom SAP ERP NWBC og SAP CRM WebClient ERP NWBC  CRM WebClient Rendering av fullstendig CRM WebClient i NWBC Inngangsnivå: CRM-aktivitet, f.eks. Lead CRM WebClient  ERP NWBC ERP SAP GUI-transaksjon som kjører i CRM WebClient-rammen Inngangsnivå: ERP-transaksjon System miljø Konfigurasjonsstøtte for integrasjon mellom SAP ERP og SAP CRM

è Agenda Hva er "SAP Best Practices"? SAP All-in-One-løsning og SAP Best Practices SAP Best Practices: Brukskonsepter Building Block-prinsipp SAP Best Practices for CRM Fordeler med SAP Best Practices è

Fordeler med SAP Best Practices Tidsbesparelser Reduksjon av kostnader og risiko Myndighet gjennom konkurransedyktig forretningsekspertise Rask vei til å utvide forretningsløsningen din med nye forretningsprosesser Ingen testkjøringer – start direkte med en fullt dokumentert prototyp som kan brukes om igjen Kommunikasjon mellom prosjektteammedlemmer og ledere blir effektivisert Forretningsplattform for partnere: Evaluering, felles utvikling, egen utvikling Konsistent tilnærming med fokus på integrerte forretningsprosesser i hele bedriften Fleksibilitet som følge av muligheten for persontilpasset installasjon

Informasjon om SAP Best Practices Mer informasjon og kontakt http://www.sap.com/bestpractices (Internett) http://service.sap.com/bestpractices (SAP Service Marketplace) http://help.sap.com/bestpractices (SAP Help Portal) bestpractices@sap.com (e-post) Gratis Slik bestiller du http://service.sap.com/bestpractices Presentasjon av bestillingsordningen for kunder/partnere og interne

Copyright 2009 SAP AG All rights reserved No part of this publication may be reproduced or transmitted in any form or for any purpose without the express permission of SAP AG. The information contained herein may be changed without prior notice. Some software products marketed by SAP AG and its distributors contain proprietary software components of other software vendors. SAP, R/3, mySAP, mySAP.com, xApps, xApp, SAP NetWeaver, Duet, Business ByDesign, ByDesign, PartnerEdge and other SAP products and services mentioned herein as well as their respective logos are trademarks or registered trademarks of SAP AG in Germany and in several other countries all over the world. All other product and service names mentioned and associated logos displayed are the trademarks of their respective companies. Data contained in this document serves informational purposes only. National product specifications may vary. The information in this document is proprietary to SAP. This document is a preliminary version and not subject to your license agreement or any other agreement with SAP. This document contains only intended strategies, developments, and functionalities of the SAP® product and is not intended to be binding upon SAP to any particular course of business, product strategy, and/or development. SAP assumes no responsibility for errors or omissions in this document. SAP does not warrant the accuracy or completeness of the information, text, graphics, links, or other items contained within this material. This document is provided without a warranty of any kind, either express or implied, including but not limited to the implied warranties of merchantability, fitness for a particular purpose, or non-infringement. SAP shall have no liability for damages of any kind including without limitation direct, special, indirect, or consequential damages that may result from the use of these materials. This limitation shall not apply in cases of intent or gross negligence. The statutory liability for personal injury and defective products is not affected. SAP has no control over the information that you may access through the use of hot links contained in these materials and does not endorse your use of third-party Web pages nor provide any warranty whatsoever relating to third-party Web pages Weitergabe und Vervielfältigung dieser Publikation oder von Teilen daraus sind, zu welchem Zweck und in welcher Form auch immer, ohne die ausdrückliche schriftliche Genehmigung durch SAP AG nicht gestattet. In dieser Publikation enthaltene Informationen können ohne vorherige Ankündigung geändert werden. Einige von der SAP AG und deren Vertriebspartnern vertriebene Softwareprodukte können Softwarekomponenten umfassen, die Eigentum anderer Softwarehersteller sind. SAP, R/3, mySAP, mySAP.com, xApps, xApp, SAP NetWeaver, Duet, Business ByDesign, ByDesign, PartnerEdge und andere in diesem Dokument erwähnte SAP-Produkte und Services sowie die dazugehörigen Logos sind Marken oder eingetragene Marken der SAP AG in Deutschland und in mehreren anderen Ländern weltweit. Alle anderen in diesem Dokument erwähnten Namen von Produkten und Services sowie die damit verbundenen Firmenlogos sind Marken der jeweiligen Unternehmen. Die Angaben im Text sind unverbindlich und dienen lediglich zu Informationszwecken. Produkte können länderspezifische Unterschiede aufweisen. Die in diesem Dokument enthaltenen Informationen sind Eigentum von SAP. Dieses Dokument ist eine Vorabversion und unterliegt nicht Ihrer Lizenzvereinbarung oder einer anderen Vereinbarung mit SAP. Dieses Dokument enthält nur vorgesehene Strategien, Entwicklungen und Funktionen des SAP®-Produkts und ist für SAP nicht bindend, einen bestimmten Geschäftsweg, eine Produktstrategie bzw. -entwicklung einzuschlagen. SAP übernimmt keine Verantwortung für Fehler oder Auslassungen in diesen Materialien. SAP garantiert nicht die Richtigkeit oder Vollständigkeit der Informationen, Texte, Grafiken, Links oder anderer in diesen Materialien enthaltenen Elemente. Diese Publikation wird ohne jegliche Gewähr, weder ausdrücklich noch stillschweigend, bereitgestellt. Dies gilt u. a., aber nicht ausschließlich, hinsichtlich der Gewährleistung der Marktgängigkeit und der Eignung für einen bestimmten Zweck sowie für die Gewährleistung der Nichtverletzung geltenden Rechts. SAP übernimmt keine Haftung für Schäden jeglicher Art, einschließlich und ohne Einschränkung für direkte, spezielle, indirekte oder Folgeschäden im Zusammenhang mit der Verwendung dieser Unterlagen. Diese Einschränkung gilt nicht bei Vorsatz oder grober Fahrlässigkeit. Die gesetzliche Haftung bei Personenschäden oder die Produkthaftung bleibt unberührt. Die Informationen, auf die Sie möglicherweise über die in diesem Material enthaltenen Hotlinks zugreifen, unterliegen nicht dem Einfluss von SAP, und SAP unterstützt nicht die Nutzung von Internetseiten Dritter durch Sie und gibt keinerlei Gewährleistungen oder Zusagen über Internetseiten Dritter ab. Alle Rechte vorbehalten.