Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Trivselsprogrammet Trivselsprogrammet Erfaringer fra Drammen Svend Kristian Eidsten.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Trivselsprogrammet Trivselsprogrammet Erfaringer fra Drammen Svend Kristian Eidsten."— Utskrift av presentasjonen:

1

2 Trivselsprogrammet Trivselsprogrammet Erfaringer fra Drammen Svend Kristian Eidsten

3 «En skole der hver enkelt elev oppfyller sitt fulle faglige potensial og blir et trygt og selvstendig menneske» Drammensskolen Norges beste skole

4 Drammensskolen Skoler: Elever: 7422 (561 TL-er) Lærere: 654 Pedagogiske medarbeidere: 161

5

6

7

8

9

10

11

12

13 Utviklingsbasen betaler: • Busser & hall-leie for lekekurs • 30 NOK til «Takk-for-hjelpen-dagen» • TL-kort • TL-seminar • *Utstyr Drammensskolen Norges beste skole

14 Drammensskolen

15

16 To trivselsminutt To trivselsminutt på barneskolen Mette Mikkelsen

17 • Organisering i Bergen: – 5 koordinatorer fordelt på 67 skoler – Lene Hundvin – Fyllingsdalen/Laksevåg – Bodil Risøy – Årstad/Bergenhus – Kari Snartemo - Ungdomsskoler – Tom Carlos Eimhjellen – Fana/Ytrebygda – Mette Mikkelsen – Åsane/Arna

18 • Hvem er Mette Mikkelsen? – Avdelingsleder ved Flaktveit skole i Bergen – Koordinator for 17 barneskoler i bydelene Åsane og Arna • Flaktveit skole: – Barneskole med 410 elever – Trivselsskole siden januar 2011 – 50 trivselsledere

19 Indiana Jones - Vestlandshallen januar 2013 • TL-organisering på Flaktveit: – 10 midttimer i uken a 30 minutter – Ingen ”småfriminutt” – TL-aktiviteter i 8 av 10 midttimer! – Trivselslederne jobber 60 min x 2 dager – Inne- og uteaktiviteter fra oktober-april – Kun uteaktiviteter fra april-oktober – Trivselslederne bytter aktivitet etter 2-3 uker – Vertskap for Norges største lekekurs – 17 skoler i Vestlandshallen

20 • To midttimer hver dag – TL-aktiviteter i alle pauser (ikke fredag) – Større mulighet for å oppnå Helsedirektoratets anbefalte tid i aktivitet (60 min hver dag) – Flere muligheter for fordeling av bane/gymsal etc. – Færre arenaer for konflikter/plaging – ingen småfriminutt uten aktivitet – Elevene tar et stort ansvar for egen og medelevers skolehverdag

21 Banefordeling TL – Vinter 2012/2013

22 Besøk av skolebyråd Harald Victor Hove

23 Lek, moro, aktivitet og glede

24 UTEAKTIVITETERUTEAKTIVITETER

25 OG INNE 

26 PÅ KURS!

27 Superscoop

28 KINESISK FOTBALL

29 MYE AKTIVITET!

30 EN STOR R E S U R S !

31 Trivselsprogrammet Trivselsprogrammet Erfaringer fra Ungdomsskolen Elisabeth Ødegaard

32 Hvem er vi?

33 Hva gjør vi?

34 Hvem når vi?

35 Hvorfor ungdomsskoleelever søker om vervet som TL ?

36

37 Skileik og skiglede

38 Hva har Jacobsen med dette å gjøre? Erik Aas Andersen Tore Øvregård

39

40 Jacobsen 2013 ”Jeg er mye mer på jakt etter følelser enn resultater når jeg hopper. Det er bare et tall, og så får du en premie. Det gir meg ingenting. Andre tenker nok annerledes, og det har jeg nok gjort selv også. Men det jeg elsker, er følelsen av å fly. Da er jeg helt fri. Det finnes ingen bekymringer eller frykt. Det er bare glede”. (VG Helg)

41 Jacobsen (Foto VG helg)

42 Jacobsen misser

43 Jacobsen tar pause •Vinteren 2011 begynte Anders å bli lei av å jakte. Han lå på andreplass etter første omgang i storbakke-VM i Oslo. Så gjorde jeg et katastrofalt dårlig andrehopp, og hele stadion bare dævva … mennesker bare … poff. Han blåser lyden ut. Det ble helt stille i gryta. Han tar seg til pannen. Da rakna det. (VG Helg) •Note: •Når Jacobsen fortalte at han ville ta en pause fra hoppingen, var beskjeden fra Norges Skiforbund. Du har tatt den riktige beslutningen, men du vil alltid være velkommen tilbake som utøver, trener eller leder. •NSF hopp ønsker utøvere, ledere og trenere med den indre gløden som brenner for sporten. Da kan vi sammen løfte norsk hoppsport til å bli verdens viktigste hoppnasjon.

44 Jacobsen danser

45 Skal vi danse •– Jeg kviet meg for å bli satt i en situasjon der jeg kunne drite meg ut. Jeg var egentlig livredd. For jeg visste ikke én gang om jeg kunne bevege kroppen til musikk. Det kan jeg ikke ha godt av, tenkte jeg. Men frua mi mente at det var akkurat det jeg hadde: Å tore å ta meg selv litt mindre høytidelig. For jeg var blitt utrolig trangsynt. Alt måtte være på den og den måten, for at jeg skulle nå mine mål, forteller han. •– Det var kona som presset meg, og det traff bra. Jeg lærte at ting ikke er så farlig. Og jeg fant ut hvorfor jeg syntes skihopping er viktig: Det er fordi det er lek. (VG Helg)

46 Jacobsen lader opp til skiflyvning

47 Om leken ”Dette er moro, og det er viktig å ha det moro på ski. Jeg var på ingen måte bekymret for å ødelegge meg i forkant av dagens renn. Viktig å vise seg for de unge hopperne, selv om jeg senere i dag skal prøve å hoppe 250 meter..” Bygdeposten Om leking på ski: ”Jeg tror det er derfor jeg ble god, fordi jeg har lekt hele livet. Det er sånn idrett skal være: Du skal kose deg og ha det moro.” (VG Helg)

48 Lader opp til VM stor bakke •HopprennHopprenn

49 Skirenn app – 15. mars

50

51

52 Del bilder og resultater på Facebook

53


Laste ned ppt "Trivselsprogrammet Trivselsprogrammet Erfaringer fra Drammen Svend Kristian Eidsten."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google