Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertHans-Petter Mikkelsen Endret for 9 år siden
1
Prissetting og prisstrategier Ingeborg, Inger, Karina og Maren
2
Minicase - målgrupper • Toppidrettsutøvere • Trimmere • Grillere • Voksne • Eldre • Ulike målgrupper har ulike behov
3
Minicase - prisdifferensieringstiltak • Idrettslagsrabatter – Få rabatt ved fremvisning av medlemskort • Aldersrabatt – Øvre og/eller nedre aldersgrense – Legitimasjon • Medlemsrabatt – Medlemmer får bedre pris enn andre
4
• Industri: • De er leverandører av varer og tjenester til smelteverk, entreprenører, gruver, mekaniske verksted, bygg og anlegg og flere produksjonsbedrifter. • Offshore: • Kvalitetssikring, moderne styringsverktøy, dyktige medarbeidere.
5
Maritim: • Leverer redningsutstyr og nautiske hjelpemidler til alle typer fartøy. • 3 servicstasjonene. Havbruk: • Spesialisert seg innen førtøyningssystemer til oppdrettsanlegg. • Teknisk kompetanse og kunnskap når det gjelder engineering av fortøyningssystemer.
6
• Forhandler får lavere pris enn sluttbruker • Ca 70 % av salget er basert på bruttopris – rabatt – Prislister og erfaring • Resten er basert på pris regnet opp fra kostpris • Fortjeneste og konkurranse
7
• 5 produktansvarlige • 17 varegrupper – 4 hovedområder • Lite eksport
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.