Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertMaren Knudsen Endret for 9 år siden
1
FOU-arbeid ved Høgskulen i Sogn og Fjordane Sølvi Lillejord Professor II Sølvi Lillejord Professor II
2
CV •Dr. Philos 2000 •Professor i pedagogikk 2004 •Styrer ved Institutt for utdanning og helse •Leder av forskningsgruppen Productive Learning Practice •Leder av forskerskolen WNGER (Western Norway Graduate School of Educational Research)
3
CV •Leder av Nasjonalt Fagråd for Utdanningsvitenskap •Leder Planutvalg som skal forberede nytt forskningsprogram for utdanningsvitenskapelig forskning (10 år) •Leder prosjekt med 3 universiteter i Det sørlige Afrika (6 PhD-kandidater) •Extraordinary Professor ved University of Pretoria
4
FOU-arbeid •Alle ansatte i universitets- og høgkolesektoren har undervisning og forskning i stillingene sine •Undervisningen blir i stor grad organisert for oss •Forskningen må vi organisere selv •Forskningsformidling er en forpliktelse for ansatte i UH-sektoren.
5
Forskning •Evalueringen av norsk pedagogisk forskning •I dag organiseres forskning i større grad i grupper •Forskeropplæring i forskerskoler •En forutsetning for deltakelse i WNGER er gruppedannelse •HiSF forpliktet seg i søknaden til å etablere gruppe i læringsforskning
6
Mer om WNGER •Ingrid Fossøy er HiSF sin representant i WNGER og medlem av styringsgruppen •WNGER: UiB, HiSF, HSH, HiB og NLA •UiB: Productive Learning Practice •HiSF: Læringsforskning •HSH: Digital læring •HiB: Profesjonskunnskap •NLA: Pedagogisk filosofi
7
Professor II-arbeid •Dialogpartner •FOU-utvalget (idealer og realiteter) •FOU-leder (strategidiskusjoner) •Planarbeid •Strategi med hensyn til stillingsutlysninger •Gode koblinger mellom regional nytte og forskningsgevinst
8
Professor II-arbeid •Veiledning av kandidater –Inn i PhD-programmet (VNN) –Veiledning på oppgaver •Veiledning ved søknadsskriving
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.