Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

De profesjonelle markedene

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "De profesjonelle markedene"— Utskrift av presentasjonen:

1

2 De profesjonelle markedene
Bedriftsmarkedet Mellomhandlermarkedet Offentligemarkedet Organisasjonsmarkedet

3 Bedriftsmarked Kjøpssituasjoner De 8 fasene -Registrening av behov -Beskrivelse av behov og mengde -Produktspesifikasjon -Søking etter leverandører -Innhenting av tilbud -Valg av leverandører -Avtale inngåelse og gjennomføring av avtalen -Evaluering

4 Mellomhandlermarkedet
Gjenkjøp Bestillingsmåter

5 Offentligemarked 3 forskjellige innkjøpsmåter
-Kjøp etter anbudskonkurranse -Kjøp etter forhandlinger -Direkte kjøp (Kan variere)

6 Organisasjonsmarked Hvordan organisasjoner handler


Laste ned ppt "De profesjonelle markedene"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google