Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertAase Magnussen Endret for 9 år siden
1
IKT 1 Elementer av kundeveiledning Informasjon om rettigheter o.l. Oppfølging etter kjøp Produktinformasjon Hjelp til å bruke produkt Hjelp til å finne produkt best tilpasset kundens behov Inspirasjon og idéer Enhver nettbutikk Det lille ekstra
2
IKT 2 Effekten av kundeveiledning Direkte mål ”Conversions” Redusert belastning på kundesenter Indirekte mål Lojalitet Merkevarestyrke Høynivå subjektive mål Kundetilfredshet Lavnivå subjektive mål Tilfredshet med det enkelte kundeveiledningstiltak Direkte mål Lavnivå subjektive mål Indirekte mål Samsvar med virksomhetens mål Lav Høy Følsomhet for effekten av kundeveiledning Høynivå subjektive mål
3
IKT 3 Evaluering av kundeveiledning Er veiledningen tilpasset kundens behov? Brukes veiledningen på en hensiktsmessig måte? Hvordan kan veiledningen gjøres bedre? Brukertest Unobtrusive usability Fremtidige forskningsprosjekt
4
IKT 4 Evaluering og måling av elkjop.no Gjentatt måling: Survey -05 og -06 Bruksmønstre Kundetilfredshet Tilfredshet med det enkelte kundeveiledningstiltak Sammenlignende brukertester: Gammel og ny versjon Oversikt over produktområde Sammenligning Subjektiv tilfredshet
5
IKT 5 Oversikt over produktområde Oppgave: Skaffe oversikt over SONY mp3-spillere til under 2500 Oppgaven gir innsikt i Bruk og forståelse av “winnowing” Effekt på kundeatferd Effekt på kundetilfredshet
6
IKT 6 Oversikt over produktområde Oppgave: Skaffe oversikt over SONY mp3-spillere til under 2500 Oppgaven gir innsikt i Bruk og forståelse av “winnowing” Effekt på kundeatferd Stabil strategi … vs. strategiskift (8 av 20) ?
7
IKT 7 Oversikt over produktområde Oppgave: Skaffe oversikt over SONY mp3-spillere til under 2500 Oppgaven gir innsikt i Bruk og forståelse av “winnowing” Effekt på kundeatferd Stabil strategi … vs. strategiskift (8 av 20) Effekt på kundetilfredshet 1 2 3 4 5 Gammel Ny
8
IKT 8 Sammenligning Oppgave: Hvordan bruke elkjop.no til å få best mulig grunnlag for å velge mellom to navngitte mp3-spillere? Oppgaven gir innsikt i: Bruk og forståelse av sammenligning
9
IKT 9 Sammenligning Oppgave: Hvordan bruke elkjop.no til å få best mulig grunnlag for å velge mellom to navngitte mp3-spillere? Oppgaven gir innsikt i: Bruk og forståelse av sammenligning Forbedringspotensialer Design pr. i dag forutsetter kjennskap til funksjonen Mulig å gjøre funksjonen intuitiv for alle?
10
IKT 10 Sammenligning Oppgave: Hvordan bruke elkjop.no til å få best mulig grunnlag for å velge mellom to navngitte mp3-spillere? Oppgaven gir innsikt i: Bruk og forståelse av sammenligning Forbedringspotensialer Design pr. i dag forutsetter kjennskap til funksjonen Mulig å gjøre funksjonen intuitiv for alle? Tilfredshet med sammenligning Høy tilfredshet – på tross av en del brukerproblemer -> klart ønsket funksjon 1 2 3 4 5 Gammel Ny
11
IKT 11 Subjektiv tilfredshet Målt gjennom sammenlignende brukertest Førsteinntrykk Etter gjennomført brukertest Skal også måles gjennom gjenntatt survey 1 2 3 4 5 Gammel Ny 1 2 3 4 5 Gammel og ny
Liknende presentasjoner
© 2023 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.