Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

UKEPLAN FOR 5. KLASSE UKE 36 og – 16. september 2016.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "UKEPLAN FOR 5. KLASSE UKE 36 og – 16. september 2016."— Utskrift av presentasjonen:

1 UKEPLAN FOR 5. KLASSE UKE 36 og 37 5. – 16. september 2016

2 TIMEPLAN FOR 5. KLASSE MandagTirsdagOnsdagTorsdagFredag 1.økt 08.30-10.00 Ukestart Norsk GymKRLE MusikkSamf. Norsk MatteEngelsk Matte EngelskGymSamf. Musikk EngelskMatte 10.00 – 10.20 10.20-10.40 Mat+Friminutt Friminutt - Mat Mat+Friminutt 2.økt KRLEGYMNorsk Norsk/Matte/Fag /Stasjoner/A.plan Musikk KRLE/ Uke- prøve KRLE/ Uke- prøve Musikk Samf.GYMMatte 12.10 – 12.30 Friminutt 3.økt Pals Matte Engelsk Matte NaturfagNorsk Ku & Hå Slutter 13.15Naturfag Slutter 13.15 NorskNaturfag Ku & Hå Læringsmål / fokus / stikkord for perioden Norsk: Forskjellen på skjønnlitteratur og faglitteratur. Forfatteren Roald Dahl Om å skrive brev / korrekt oppsett E-post Matte: Titallsystemet Engelsk: Spør og svare med vanlige høflighet. Lese og forstå tekster av ulike lengde og vanskelighetsgrad. Grammatikk : spørrord og verbet to be i presens KRLE : Kunne fortelle om kristendommens begynnelse og livet til de første kristne. Samfunnsfag Livet ved de store elvene. Egypt Naturfag: Forsker Hypotese

3 LEKSER UKE 36 LEKSER UKE 37 Til tirsdag:  Lesehefte. Sjekk hvilke sider du har i lekse til hver dag denne perioden. Les leksa to ganger selv, og en gang for noen hjemme.  Leseleksespørsmål: Sjekk nøye leseheftet ditt. Skriv svaret inn i Book Creator.  Mattearket! Før inn i lekseboka Til tirsdag:  Lesehefte. Sjekk hvilke sider du har i lekse til hver dag denne perioden. Les leksa to ganger selv, og en gang for noen hjemme.  Leseleksespørsmål: Sjekk nøye leseheftet ditt. Skriv svaret inn i Book Creator.  Mattearket! Før inn i lekseboka Til onsdag:  Lesehefte. Sjekk hvilke sider du har i lekse til hver dag denne perioden. Les leksa to ganger selv, og en gang for noen hjemme.  Leseleksespørsmål: Sjekk nøye leseheftet ditt. Skriv svaret inn i Book Creator.  Mattearket! Før inn i lekseboka Til onsdag:  Lesehefte. Sjekk hvilke sider du har i lekse til hver dag denne perioden. Les leksa to ganger selv, og en gang for noen hjemme.  Leseleksespørsmål: Sjekk nøye leseheftet ditt. Skriv svaret inn i Book Creator.  Mattearket! Før inn i lekseboka Til torsdag:  Lesehefte. Sjekk hvilke sider du har i lekse til hver dag denne perioden. Les leksa to ganger selv, og en gang for noen hjemme.  Leseleksespørsmål: Sjekk nøye leseheftet ditt. Skriv svaret inn i Book Creator.  Mattearket! Før inn i lekseboka Til torsdag:  Lesehefte. Sjekk hvilke sider du har i lekse til hver dag denne perioden. Les leksa to ganger selv, og en gang for noen hjemme.  Leseleksespørsmål: Sjekk nøye leseheftet ditt. Skriv svaret inn i Book Creator.  Mattearket! Før inn i lekseboka Til fredag:  Lesehefte. Sjekk hvilke sider du har i lekse til hver dag denne perioden. Les leksa to ganger selv, og en gang for noen hjemme.  Leseleksespørsmål: Sjekk nøye leseheftet ditt. Skriv svaret inn i Book Creator.  Mattearket! Før inn i lekseboka  Engelsk:les s.10-11 i Stairs textbook.  Lag ferdig tankekartet ditt i I thoughts om engelske spørreord. Til fredag:  Øv deg til ukeprøven. Sjekk «Øve til prøve» –kartet i I-Thoughts.  Mattearket! Før inn i lekseboka  Engelsk :les s. 12 eller s. 13-14 minst tre ganger, en gang høyt for voksen + oversett til norsk.

4 Til foreldre / foresatte Da var en innholdsrik oppstart av skoleåret unnagjort, og mange ting begynner å falle på plass. For oss på 5.trinn har det vært en veldig fin start. Nye lokaler med bedre plass, gjør at vi har enda flere muligheter til å drive en solid og god skolehverdag. Hver dag starter med stillelesing i bok lagd av papir….- de setter seg rolig på sin plass og leser stille i noen minutter. Myk start! I-Pad opplæringen via Emma fra RIKT ble helt topp. Hun var spent på hvordan vi skulle løse det med 57 elever på en gang, men det fungerte strålende. Elevene fulgte beskjed, gjorde som hun sa, og fikk lært masse på tre dager. For vår del er signalene til dere der hjemme at vi kommer til å ta i bruk I-Paden med små og vettuge steg. Fint at dere hjelper til med lading. Lekser & Sånn : Dersom det skulle dukke opp en lekse eller to på I-Pad som verken dere eller den håpefulle skjønner seg på – ikke stress – nok for oss at dere har prøvd. Det gjelder også andre skolehverdagslige ting som evt. dukker opp – gi kjapt beskjed så fixer vi! Bruk VIGILO eller SMS. Vi har offisiell kontaktlærertime – fredag 11.30 – 12.10. Kontortelefon: 52846853, men døgnåpent ellers på mobil og mail : Dagfinn 913 90 296 – dagfne@online.nodagfne@online.no Espen 928 91 821- espelar1205@karmoyskolen.noespelar1205@karmoyskolen.no VIKTIG PALS fokus denne perioden: Arbeide rolig uten å forstyrre andre. Ordenselever denne perioden: Uke 36 : Caroline, Kristian og Kine Uke 37 : Rakel Marie, Zekariya og Arne Engelsk To be = å være I am= jeg er you are = du er he,she, it is= han,hun,det/den er we are= vi er you are= dere er they are= de er «OJAMSSF» (Ord Jeg Aldri Mer Skal Skrive Feil…) Begynner – forsiktig – kanskje Forresten – ordentlig – farlig Sjansen – avslutte – igjen Beltet – gjennom - halvveis


Laste ned ppt "UKEPLAN FOR 5. KLASSE UKE 36 og – 16. september 2016."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google