Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertMarit Knudsen Endret for 7 år siden
1
LEDELSE ER FORANDRING Adm.direktør Idar Kreutzer, Finans Norge President Institute 1. september 2015
2
2 To improve is to change; to be perfect is to change often
3
Drivere for endring: 1.Digitalisering 2.Bærekraft 3.Demografi 4.Globalisering 3
5
Kundene ønsker enkelhet One-click-buy Fjerner fordyrende ledd Kundeorienterte løsninger Setter ny standard i bransjen Innovasjon 5
6
Ny teknologi tas raskere i bruk 6 Airplane
7
Sterk vekst for nettbaserte løsninger
8
Et globalt marked i endring 8
9
Miljø Økonomi Samfunn Bærekraftig verdiskaping 9
10
KRAV TIL LEDELSE
11
Den negative endringssirkelen Kilde: Org. psykolog B.I.Raknes 11 Endring Orientert mot fortid Se truslerAngst Fokus på sikkerhet Defensiv tenkning Reaktiv
12
Den positive endringssirkelen Kilde: Org. psykolog B.I.Raknes 12 Endring Orientert mot fremtid Se muligheter Energi Fokus på læring Kreativ tenkning Proaktiv
13
Kompetanse er mer enn kunnskap Kunnskap Adferd Holdninger
14
Ledelse av kunnskapsmedarbeidere Oppgave Motivasjon Verdier Retning RespektFormell autoritet Kontroll Regler 14
15
Active disengagement Culture eats strategy for breakfast! …it is about leadership and culture 15
16
Forutsetninger for å gjennomføre en vellykket endringsprosess 16 Eierskap Aksept Forståelse Kjennskap
17
17 The fundamental risk “There are risks and costs to action. But they are far less than the long range costs of comfortable inaction”. John F. Kennedy PRESENTASJONEN KAN LASTES NED PÅ WWW.FNO.NO
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.