Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertLeif Eriksson Endret for 7 år siden
1
www.mercuriurval.com Øygarden kommune Driftstilpasningsprosjekt 2013 Oppsummering frå intervjukartlegging 06.03.2013
2
www.mercuriurval.com Om intervjukartlegginga I det følgjande tar vi med forhold og synspunkt som respondentane har vore opptatt av og som konsulenten meiner er viktig å ha med vidare i arbeidet. Oppsummeringa vil visa eit ”bilete” som konsulenten har fått av kommunen – basert på intervju og gruppeintervju med politikarar, leiararar, medarbeidarar og tillitsvalde. Vi har erfart at slike kartleggingar har ei tyngd av tilbakemeldingar på ”Svake sider”. Dette er likevel viktige innspel som ein i neste fase, konkretiseringsfasen, kan diskutera og forma til forbetringstiltak.
3
www.mercuriurval.com Tema i intervjukartlegging Kultur – kva kjenneteiknar Øygarden? Organisering Leiing og leiarskap Mål og strategiarbeid Arbeidsprosessar Kompetanse Ressursutnytting Samarbeid og samhandling
4
www.mercuriurval.com Kultur – kva kjenneteiknar Øygarden? Folk er stolte av kommunen sin Folk har vore vane med nøkternhet. Nå: Ny-rik kultur Kommuneorganisasjonen er raus mot brukarane Nord – Sør tenking blant folk og i politikken. Kanskje manglar vi ei felles identitet? Olje-Gass industrien påverkar kulturen Tette band mellom innbyggarar og politikarar «Nokon har snakka saman» «Vi gjer det ikkje slik her ute» - litt eigenrådige? Mykje underliggande kommunikasjon – folk let seg ikkje lett begeistra
5
www.mercuriurval.com Organisering Sterke sider Gode tenester og gode arbeidsforhold Stor fridom i einingane Delegert rådmannsmynde til kommunalsjefane frigjer rådmannen til meir overordna arbeid. Samhandlingsreforma drar nytte av legeordninga Behovet til brukarane viktigast i organiseringa 2-nivåmodell frå 2005 positiv med delegert økonomi og personalansvar
6
www.mercuriurval.com Organisering Svake sider Det er for mange einingar Mange av dei gode tenestene er dyre Sjukeheimen dyr å drive pga. av fysisk utforming. Den har for mange plasser. Effektiv organisering har ikkje vore det viktigaste for kommunen Det er for mange politiske utval. Dette krev ekstra arbeid frå administrasjonen Skoleorganiseringa/strukturen gjer at klassene blir små og kostnadane store Barnehagane har overkapasitet. Kostnaden pr barn er høg Organiseringen av vedlikeholdsarbeid og vaktmeistertenesta fungerer ikke godt nok
7
www.mercuriurval.com Organisering Forbetringsområde Redusera tal på politiske utval og tal på møte i utvala Bygningsmessige tilpassingar av Tednebakkane Leggja ned ei avdeling på sjukeheimen(6-7 plasser) og bruka denne førebels til PU. Flytta avlastningstilbodet for PU inn i denne Skuleklasser kan slåast saman. Ein kan òg sjå på skulestruktur på nytt, med mål om å dekka behovet for barneskular på 2 skular. Det kan vera nok med to barnehagar i kommunen – ein privat og ein kommunal (60 fødsler i året). Organisera meir forpliktande oppfølging av vedlikehald Det vert etterlyst ansvarsavklaring på IKT-området
8
www.mercuriurval.com Organisering Forbetringsområde forts Brannvern: Færre vaktlag og færre personar i kvart lag. (prosess på gang for felles IKS med Fjell/Sund) Legevaktordninga bør slåast saman med Fjell Det er mogeleg å leggja fleire publikumsretta tenester til Servicetorget (lettare saksbehandling) Vurdera å leggja tenester ut på anbod, eksempel: AMK-sentral, kjøkkendrift, reinhald med meir
9
www.mercuriurval.com Leiing og leiarskap Sterke sider Politisk leiing speglar Øygardsamfunnet Politikarane er på tilbodssida – er rause Fleire meiner at makta ligg i formannskapet Tydeleg rådmann Mange gode leiarar i kommunen Gode tilbod på leiaropplæring Viktig med faste møte med alle einingsleiarane Pleie og omsorg innfører nye ting fort
10
www.mercuriurval.com Leiing og leiarskap Svake sider Det er for lite kritisk pengebruk – politisk og administrativt Mange har «fleire hattar på» Litt uklare linjer mellom politikk og administrasjon og ulik forståing av rollefordelinga Det blir tatt for lite tak i dei vanskelege sakene – administrasjonen kan bli meir aktive Nokre tenester/leiarar held ikkje dei økonomiske rammene Det er for god ivaretaking av folk som ikkje fungerer Ein jobbar med for mange saker om gongen Det er for mange møte utan avgjerder
11
www.mercuriurval.com Leiing og leiarskap Forbetringsområde Kommunen kan gå ned i tal på tilsette og på leiarar Kommunen kan prioritera og kutta i tal på saker Vi kan jobba meir effektivt – eit leiaransvar Det er behov for sterkare økonomisk styring Einingsleiarane må vera meir tydelege og ta tak i dei vanskelege sakene I større grad sjå på samarbeid med nabokommunane, spesielt i «små» tenester
12
www.mercuriurval.com Mål og styring Sterke sider Målet har vore å gje nære og gode tenester Vi har no ein økonomiplan med føringar på kor nivået på tenester skal liggja i framtida – på eller over landsgjennomsnittet Vi har ambisiøse mål og mange gode ønskjer Einingane er frie til å handla innafor eiga ramme og kan omdisponera innafor eige budsjett
13
www.mercuriurval.com Mål og styring Svake sider Det har i vore lite langsiktig styring med årsbudsjetta som styringsredskap Det er mange gode ønskjer, men lite semje i prioriteringane Det har vore snill styring av økonomien. Pengar som ikkje er gjeve, er likevel brukt. Overforbruk blir dekka. Nokon vil ha eit dynamisk økonomisystem. No blir budsjetta stort sett vidareført frå året før Vatn og avlaup vert ei stor utfordring Bustader for PU manglar
14
www.mercuriurval.com Mål og styring Forbetringsområde Leiarane i kommunen må ansvarliggjerast meir på budsjettdisiplin Det er naudsynt å redusera talet på og behovet for planar Det er behov for å sjå nærare på pleie og omsorgstenester i lys av den såkalla «omsorgstrappa» for å justera og prioritera nivået på tilboda for dei ulike gruppene Det er behov for å få ned kostnad pr. elev i skulane uavhengig av løysing Leggja ansvar for energibruk ut til einingane
15
www.mercuriurval.com Arbeidsprosessar Svake sider Kommunen har ein tidkrevjande møtestruktur Stabsfunksjonane må i større grad vera støttefunksjonar for einingane Det er lang saksbehandlingstid i byggjesaker Det er dårlig logistikk, eventuelt system, for levering av service frå stabsfunksjonane – nokre etterlyser meir fleksibilitet Vi har ein byråkratisk vedlikehaldsprosess Vi treng meir fleksibilitet og samhandling i enkelte tenester / prosessar, t.d. bruk av kompetanse og kapasitet
16
www.mercuriurval.com Arbeidsprosessar Forbetringsområde Gjennomgå arbeidsprosessar for levering av service til einingane på desse områda: Vaktmeistertenester Vedlikehald IKT Økonomi Personal Eigen prosessgjennomgang for å betra investeringsprosessar Identifisera og gjennomgå arbeidsprosessar: på tvers av tenestene for å effektivisera og unngå dobbeltarbeid internt i tenestene for å effektivisera og unngå dobbeltarbeid Eksternt i forhold til andre kommunar/statlige etatar for å effektivisera og unngå dobbeltarbeid
17
www.mercuriurval.com Arbeidsprosessar Forbetringsområde forts Gjennomgå fordeling av oppgåver mellom Plan/forvaltning og Teknisk drift på: Behandling av utslepp og avkøyrsler Iverksetjing av fakturering av kommunale avgifter Gjennomgå prosess for utsending av saker til politiske utval Kan spara mykje arbeid ved innføring av elektroniske timelister på løn til alle
18
www.mercuriurval.com Ressursutnytting generelt Sterke sider Det vert teke tak og det er søkjelys på ressursbruken Kommunen har gode inntekter og ikkje stram økonomi Kommunen veks og tenestene kan utnyttast betre. Kommunen treng større økonomisk handlingsrom framover – jfr vedtak i økonomiplanen Utan nedtrekk dei siste åra ville kommunen hatt underskot. Styrke at 62% av driftsutgiftene går til løn. I andre kommunar er prosenten høgare
19
www.mercuriurval.com Ressursutnytting generelt Svake sider Vi har vanar som passar til ein svært romsleg økonomi Det har ikkje vore naudsynt å effektivisera før i dei siste åra Ikkje alltid samsvar mellom dyre tenester og god kvalitet i Øygarden. Jfr vurderingane i Agenda-Kaupang rapport Låge eigendelar på tenester, sjølv med auke i det siste Kommunen har dyre tenester, eksempel: Framleis høg pleiefaktor, dyr og god pleie og omsorgsteneste Høg kostnad pr. elev i skulen og pr. barn i barnehage Andre: Tekniske tenester, administrasjon, kyrkja, politisk organisering Det går mykje pengar til ikkje lovpålagte tenester
20
www.mercuriurval.com Ressursutnytting generelt Forbetringsområde Identifisera stillingskutt i den enkelte eining Vurdera vikarpool Auke eigendeler og kommunale avgifter, og sjå på gebyrpotensialet Betre rutinane for innkrevjing av avgifter Auke kommunale husleiger Gjennomgå tilskotsordningar Rekna på einskilde tenester for å sjå kva som svarer seg: eigne tilsette eller kjøp av tenester? Kommunen bør byggja opp eit reservefond Redusera arealbruk i bygga våre; (barnehage, skoler, pleie og omsorg med meir)
21
www.mercuriurval.com Samarbeid og samhandling Sterke sider Godt samhald i leiargruppa God inkludering av tillitsvalde God vilje til å betra samhandlinga Svake sider Mange opplever at tonen i kommunestyret er røff Det er skott mellom stabsfunksjonar Det er for lite teamjobbing og samhandling mellom einingane
22
www.mercuriurval.com Samarbeid og samhandling Forbetringsområde Behov for meir teamjobbing Samhandling mellom stabsfunksjonar kan betrast Det kan bli større fleksibilitet mellom einingane i ressursbruk og kompetansedeling
23
www.mercuriurval.com Uformelle kontaktliner i kommunen kan skapa bruk av omvegar utanom linjeorganiseringa Store forventningar frå innbyggarane som har vore vant med gode år i det siste. Nokre stiller spørsmål med om dette stemmer og at det kanskje er ei myte. Folket og kommunen er prega av naturen Folk er blitt meir verdsvante God service i helse og omsorg Nokre peikar på styrken med å ha «sin eigen» kommunalsjef Nordsjøordning bør prøvast på nytt Oppfølging av nye leiarar kan bli betre Vedlegg 1
24
www.mercuriurval.com Vedlegg 2 Elevtalet vil veksa med ca 40% og skuledrifta vil bli billegare Øygarden kommune har 46% meir areal pr. innbyggar enn landsgjennomsnittet Det er no ulike syn på korleis økonomiplanvedtaket om total reduksjon i drifta på 35 millionar innan 2014 skal tolkast. Mange kvadratmeter gjev stor vedlikehaldskostnad. Seniorpolitikken i kommunen er dyr Vi må effektivisera for å «få lov» til å fortsetja som eigen kommune
25
www.mercuriurval.com Vedlegg 3 Øygarden kommune har nokre nøkkeltall som genererer tenester utover gjennomsnittet Eit mogeleg alternativ for 2013: 2,9 mill som ikkje er identifisert i nedtrekk for 2013 vert teke ved prosentvis reduksjon for heile kommunen. Prosjektet kan så konsentrera seg om tiltak som kan gje det store kuttet for 2014. Fleire meiner at «ostehøvelprinsippet» verker dårleg Skulane ønskjer meir «skulekontor-service»
26
www.mercuriurval.com Vedlegg 4 -Kompetanse Styrker Høg kompetanse på nokre område Lettere å rekruttera til skulene no Felles barnevernsvakt frå 1.april Felles fosterheimsoppfølging Det vert oppretta kompetansebank i dei 4 samarbeidskommunane
27
www.mercuriurval.com Vedlegg 5 Kompetanse Svake sider Utsette fagmiljø blir for små og slit med å halda på folk med god utdanning Øygarden blir opplæringsstad for nyutdanna fagfolk. Dette gjer at tjenestene ikkje blir effektive nok Vi vel ofte dyre løysingar ved å finna opp kruttet sjøl, i staden for å dra meir nytte av kompetanse og erfaring frå andre kommunar
28
www.mercuriurval.com Vedlegg 6 Kompetanse Forbetringar Flere heile stillingar i pleie og omsorg, eventuelt oppretta vikarpool Vurdera kjøp av kompetanse på utsette område i staden for eigne tilsette Utnytta betre andre kommunar sin kompetanse og inngå samarbeid på enkelttenester Korleis kan Øygarden trekkja til seg dei rette folka? Kva skal til for å styrka omdømmet?
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.