Tjenester Stamdataoversikt SAP Best Practices Baseline versjon 1.604.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Bruke beregningsplan for innsatsestimering SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Advertisements

Anleggsanskaffelse for konstruerte anlegg SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Régis Laurent Director of Operations, Global Knowledge Competencies include: Gold Learning Silver System Management Touch, flip and fold Håvard Haukeberg.
Anskaffelseskontrakt SAP Best Practices Baseline Package
Solgte varers kostmetode SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Lageroverføring uten levering SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Interaction Center-Service SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Serviceordrestyring (frittstående) SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Interaktiv rapportering SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Serieproduksjon SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Salgskontrakt med fast pris og ressursrelatert fakturering SAP Best Practices Baseline package SAP Best Practices.
Standard kostnadsberegning SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Salgsmulighetsstyring SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Serienummerstyring SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Scenariooversikt – 1 Formål og fordeler: Formål Fordeler
Slank kampanjestyring SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Internt vedlikehold SAP Best Practices Baseline Package
Lean-WM SAP Best Practices Baseline Package
Lagerhåndtering: Utrangert og sperret beholdning SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Internordre for markedsføring og budsjettering av andre indirekte kostnader SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Salgskvantumsprognose SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Anleggsanskaffelse via direkte aktivering SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Ekstern anskaffelse av ressurser fra fra tredjepart SAP Best Practices Baseline package SAP Best Practices.
Periodeavslutning for prosjekter SAP Best Practices Baseline package SAP Best Practices.
Scenariooversikt – 1 Formål og fordeler: Formål Fordeler
Budsjettering av FoU-internordre SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Scenariooversikt – 1 Formål og fordeler: Formål Fordeler
Materialstyring – oversikt Building Block B28.  SAP AG 2002, Title of Presentation, Speaker Name 2 B28 (MM) FI B29 Org.str. B10 MM B28 SD B27 Formål.
Scenariooversikt – 1 Formål og fordeler: Formål Fordeler Hovedpunkt
Scenariooversikt – 1 Formål og fordeler: Formål Fordeler
Kreditorreskontro SAP Best Practices Baseline Package
Lageroverføring med levering SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Segmentrapportering SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Aktivere bilagsoppdeling SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Batchstyring SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Lead Management SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Debetnotabehandling SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Aktivitetsstyring SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Adhoc-konsulenttjenester med fastprisfakturering SAP Best Practices Baseline package SAP Best Practices.
Gratis levering SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
SAP Best Practices Forhåndsdefinert, bransjespesifikk og generell kunnskap Tilgjengelighet for SAPs kunder og partnere.
Innkjøpstilbud SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Prosjekt med fast pris og ressursrelatert fakturering SAP Best Practices Baseline package SAP Best Practices.
N ø dvendige prosesstrinn SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Faktisk internordre for FoU SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Scenariooversikt – 1 Formål og fordeler: Formål Fordeler
E-tjenester: Reklamasjons- og returbehandling SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Logistikkplanlegging SAP Best Practices Baseline Package
Budsjettering av priser for innkjøpte materialer SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Tjenester Stamdataoversikt SAP Best Practices. © 2011 SAP AG. All rights reserved.2 Produkthierarki Logistikk Toppnivå 00001B0001 Produkt A (Produksjon/handel)
Logistikkstamdata- design Handel SAP Best Practices Baseline versjon
Verdivurdering av lager for årsoppgjør SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Kunde- og kontaktadministrasjon SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Etterbehandling (varer i arbeid) SAP Best Practices Baseline package SAP Best Practices.
Reklamasjons- og returbehandling SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Internt prosjekt SAP Best Practices Baseline package SAP Best Practices.
SAP Best Practices for CRM Nyheter. © SAP 2010 / Side 2 SAP Best Practices for Customer Relationship Management omfatter forhåndskonfigurerte forretningsscenarioer.
Salg av planlagte tjenester SAP Best Practices Baseline package SAP Best Practices.
Retur til leverandør SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Etterbehandling (lagerprodusert material) SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Returer og reklamasjoner SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Innkjøp uten kvalitetsstyring SAP Best Practices Baseline Package
Tidsregistrering SAP Best Practices Baseline package
Modell- og simuleringskalkulasjon SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Reiseadministrasjon SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Pipeline Performance Management SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Tilbud SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Interaction Center-markedsføring SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Scenariooversikt – 1 Formål og fordeler: Formål Fordeler
Logistikkstamdata- design Handel SAP Best Practices.
Utskrift av presentasjonen:

Tjenester Stamdataoversikt SAP Best Practices Baseline versjon 1.604

Produkthierarki Logistikk Toppnivå 00001B0001 Produkt A (Produksjon/handel) 00001B0002 Produkter B (Tjenester) 00001B Produkter A.01 (ordreproduksjon) 00001B Produkter A.02 (lagerproduksjon) 00001B Deler A B Produkter B B Produkter B0,02 Nivå 1 Nivå 2 Nivå 3 Produkthierarki Nivå 3 Produktgruppe Nivå 2 CO-PA SOP-grensesnitt Alle materialstamdataposter tilordnet til produkthierarkinivå 3 Disse dataene opprettes i BB 104

Produktgruppe Tjenester Materialgruppe YBSV01 ServicematerialerTjenesteliste Reservedeler Material*: D100 S300 Material*: Material*: H100 H200 * Alle materialer som brukes, er tilordnet en materialgruppe Fabrikk 1000 Nivå 1 Nivå 2 Disse dataene opprettes i BB 192 Materialgruppe YBSVM1

Reservedeler Produktstruktur D300 Reservedel, (DIEN) D102 Reservedel, (DIEN) D103 Reservedel, (DIEN) D200 Reservedel, (DIEN) Brukes i tjeneste- scenarier for lag 2 Disse stamdataene opprettes i BB 192 og 213 Brukes i konsulta- sjons- scenario for lag 1 D101 Reservedel, (DIEN) Brukes i konsulta- sjons- scenarier for lag 2 Lag 1 Lag 2 D201 Reservedel, (DIEN) D301 Reservedel, (DIEN) D303 Reservedel, (DIEN) D302 Reservedel, (DIEN)

Medarbeider/selger Tjenester og produksjon – Medarbeider Aktivitetstype 8 (konsultasjon) Kostnadssted 1321 Brukt i alle tjenestescenarier for konsultasjon: 194 lag lag – Medarbeider Aktivitetstype 101 (tjenestestandard) Kostnadssted 1321 Brukt i alle tjenestescenarier (IT): 193 Lag , 212, 217 Lag Medarbeider Ingen aktivitetstype Kostnadssted 1101 (gen) Brukt i scenario for reiseadministrasjon: 191 lag 1 (alle andre EmplNb kan også brukes) Medarbeider Aktivitetstype 9 (utvikling) kostnadssted 1602 Brukt i produksjonsscenario : Tilbakekalling av batch 122 lag Selger Stam- datafor - bedring i BB 122 – lag 2 Opprettes i BB 192 – lag 1 Grunnlags-SRV Aktivitetstype 9 (utvikling) kostnadssted 1501 Brukt i produksjonsscenario : PLM – Intern produktutvikling 210 lag 2 Opprettes i BB 192 – lag 1 Grunnlags-SRV Opprettes i BB 191 – lag 1 Grunnlags-SRV og bibliotek for MF Opprettes i BB 122 – Layer 2 bibliotek for MF Opprettes i BB 210 – Layer 2 bibliotek for MF

Stamdata for prosjektsystem WBS-elementstruktur S-EXT Standard WBS-element Eksternt tjenesteprosjekt Disse stamdataene opprettes i BB 196 og 197 S-EXT-10 fase 1, prosjektstudie S-EXT-20 fase 2, utvikling S-INT Standard WBS-element Internt tjenesteprosjekt S-INT-10 fase 1, prosjektstudie S-INT-20 fase 2, utvikling Brukes i tjenestekonsulta- sjonscenario: 196 lag 2 Brukes i tjenestekonsulta- sjonscenario: 197 lag 2

Stamdata for prosjektsystem Standardnettverk Standardnettverk S-10 fase 1, prosjektstudie Standardnettverk S-20 fase 2, utvikling Brukes i tjenestekonsulta- sjonscenario: 196 lag 2 Disse stamdataene opprettes i BB 196

Stamdata for prosjektsystem Materialfordeling til standardnettverk S-EXT Standard WBS-element Eksternt tjenesteprosjekt Disse stamdataene opprettes i BB 196 S-EXT-10 fase 1, prosjektstudie S-EXT-20 fase 2, utvikling S-10 Standardnettverk fase 1, prosjektstudie D300 Material (DIEN) D301 Material (DIEN) S-20 Standardnettverk fase 2, utvikling Brukes i tjeneste- konsulta- sjonscen- ario: 196 lag 2

Handelsvarer Tjenester Produktstruktur H100 Handelsvarer, kjøpt inn (HAWA) Brukes i tjeneste- scenarier med tredjepart for lag 2 Disse stamdataene opprettes i BB 213 – lag 2 Brukes i tjeneste- scenarier for lag 2 H200 Handelsvarer, tredhepart (HAWA)

Halvfabrikata, tjenester Produktstruktur S300 Halvfabrikat, (SEMI) Disse stamdataene opprettes i BB 217 – lag 2 Brukes bare i tjeneste- scenario 217 for lag 2 Serie- nummer Serienumre

Servicestamdata Produktstruktur Servicestamdata, (SERV, tjeneste: innkjøp) Disse stamdataene opprettes i BB 215 – lag 2 Brukes bare i tjeneste- scenario 212 for lag 2

Oppgaveliste Oppgavelistestruktur Arbeidsplan, Generelt vedlikehold Disse stamdataene opprettes i BB 215 – lag 2 Brukes i tjeneste- scenarier for lag 2 1 Gruppeteller 2 Gruppeteller 3 Gruppeteller Arbeidsplan, Generelt vedlikehold Arbeidsplan, Generelt vedlikehold

© 2010 SAP AG. All rights reserved. No part of this publication may be reproduced or transmitted in any form or for any purpose without the express permission of SAP AG. The information contained herein may be changed without prior notice. Some software products marketed by SAP AG and its distributors contain proprietary software components of other software vendors. Microsoft, Windows, Excel, Outlook, and PowerPoint are registered trademarks of Microsoft Corporation. IBM, DB2, DB2 Universal Database, System i, System i5, System p, System p5, System x, System z, System z10, System z9, z10, z9, iSeries, pSeries, xSeries, zSeries, eServer, z/VM, z/OS, i5/OS, S/390, OS/390, OS/400, AS/400, S/390 Parallel Enterprise Server, PowerVM, Power Architecture, POWER6+, POWER6, POWER5+, POWER5, POWER, OpenPower, PowerPC, BatchPipes, BladeCenter, System Storage, GPFS, HACMP, RETAIN, DB2 Connect, RACF, Redbooks, OS/2, Parallel Sysplex, MVS/ESA, AIX, Intelligent Miner, WebSphere, Netfinity, Tivoli and Informix are trademarks or registered trademarks of IBM Corporation. Linux is the registered trademark of Linus Torvalds in the U.S. and other countries. Adobe, the Adobe logo, Acrobat, PostScript, and Reader are either trademarks or registered trademarks of Adobe Systems Incorporated in the United States and/or other countries. Oracle is a registered trademark of Oracle Corporation. UNIX, X/Open, OSF/1, and Motif are registered trademarks of the Open Group. Citrix, ICA, Program Neighborhood, MetaFrame, WinFrame, VideoFrame, and MultiWin are trademarks or registered trademarks of Citrix Systems, Inc. HTML, XML, XHTML and W3C are trademarks or registered trademarks of W3C®, World Wide Web Consortium, Massachusetts Institute of Technology. Java is a registered trademark of Sun Microsystems, Inc. JavaScript is a registered trademark of Sun Microsystems, Inc., used under license for technology invented and implemented by Netscape. SAP, R/3, SAP NetWeaver, Duet, PartnerEdge, ByDesign, Clear Enterprise, SAP BusinessObjects Explorer, and other SAP products and services mentioned herein as well as their respective logos are trademarks or registered trademarks of SAP AG in Germany and other countries. Business Objects and the Business Objects logo, BusinessObjects, Crystal Reports, Crystal Decisions, Web Intelligence, Xcelsius, and other Business Objects products and services mentioned herein as well as their respective logos are trademarks or registered trademarks of SAP France in the United States and in other countries. All other product and service names mentioned are the trademarks of their respective companies. Data contained in this document serves informational purposes only. National product specifications may vary. The information in this document is proprietary to SAP. No part of this document may be reproduced, copied, or transmitted in any form or for any purpose without the express prior written permission of SAP AG. This document is a preliminary version and not subject to your license agreement or any other agreement with SAP. This document contains only intended strategies, developments, and functionalities of the SAP® product and is not intended to be binding upon SAP to any particular course of business, product strategy, and/or development. Please note that this document is subject to change and may be changed by SAP at any time without notice. SAP assumes no responsibility for errors or omissions in this document. SAP does not warrant the accuracy or completeness of the information, text, graphics, links, or other items contained within this material. This document is provided without a warranty of any kind, either express or implied, including but not limited to the implied warranties of merchantability, fitness for a particular purpose, or non-infringement. SAP shall have no liability for damages of any kind including without limitation direct, special, indirect, or consequential damages that may result from the use of these materials. This limitation shall not apply in cases of intent or gross negligence. The statutory liability for personal injury and defective products is not affected. SAP has no control over the information that you may access through the use of hot links contained in these materials and does not endorse your use of third-party Web pages nor provide any warranty whatsoever relating to third-party Web pages.