Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Murhuskampanje 2006  TV-reklame  Web-annonsering  Brosjyrer  Webside  Fagpresse-annonsering  Oppfølging.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Murhuskampanje 2006  TV-reklame  Web-annonsering  Brosjyrer  Webside  Fagpresse-annonsering  Oppfølging."— Utskrift av presentasjonen:

1 Murhuskampanje 2006  TV-reklame  Web-annonsering  Brosjyrer  Webside  Fagpresse-annonsering  Oppfølging

2 Reklame, oppfølging, kundehåndtering og salg Support Support/ posten Forh-salgForh-salg/ samarb.partnere Kan gjentasMer effektiv håndtering med Vega Automatisering Ressursbruk Outsourcing Profesjonalisering Synliggjøring Forbedringspotensiale KatalogbestillingerOppfølging -tlf -mail -møter Konkret prosjektoppfølging/ salg Reklame skaper oppmerksomhet

3 Mediemuligheter  Innenfor budsjettrammen har vi valgt å gå videre med følgende prioriterte media –TV –Internett  Print (avis/ magasin) nedprioriteres pga de andre medienes dokumenterbare effekt  Kommunikasjonsmål 1.Bygge kjennskap på et høyt frekvensnivå TV 2.Motivere til handling (henvendelse om brosjyre) Internett (TV)

4 Samme film Nå med flere nye murhus!

5 Nye murhus fra våre samarbeidspartnere  Nyheter alltid positivt  ”Unnskyldning” for ny henvendelse til 2005- respondenter  5 hus fra Murgaardhus  5 hus fra Håndverksmur  2 hus fra Blinkhus

6 Kampanjemålsetting og -periode  Gjøre folk mer oppmerksom på: –murhus som et alternativ –at det finnes typehus i Leca –egenskapene ved murhus  Periodisering –Romjul –Uke 5-6 (OL starter fredag i uke 6, går i uke 7-8) –Uke 10-12 –Uke 16-17 (Uke 15 – Påske)

7 Bruk av TV - Stasjonsallokering Share of viewing  Innenfor budsjettrammen benyttes flere kanaler i kombinasjon: –TV2 vil være den dekningsbyggende kanalen. –TV2 har også en fin programprofil for målgruppen –Satellitt kanalene (TV3 og TV Norge) vil i tillegg bygge frekvens og kostnadseffektiv dekning gjennom program med høy affinitet i målgruppen

8 Bruk av 3 kanaler Budsjettsplitt:  50% TV2  35% TV Norge  15% TV3  TV2 –A-sesong: 26% (Fom. Uke 9) –B-sesong: 28% (Tom. Uke 8)  TV Norge –A-sesong: 45% (Fom. Uke 9) –B-sesong: 49% (Tom. Uke 8) –I tillegg får vi index 78 på 20 sek. Film (opprinnelig index 80)  TV3 –50% + 10% rabatt i alle sesonger

9 Webannonsering  NR1 Samkjøringen –44 lokale nettaviser –500.000 unike brukere  Mediasite Nett –22 nettaviser –600 000 unike brukere  Dagbladet.no og DB Magasinet –Ledende webside, nedslagsfelt hele landet  Forbruker.no –Aftenpostens forbrukersatsning –Skreddersydd innhold for bl.a. bolig  Dinside.no –Landets mest profilerte forbrukernettsted –Samarbeid med TV2.  Til vurdering: –Byggrelaterte sider/ portaler –Google sponset link

10 Reviderte nettsider  http://www.leca.no/?aid=9154880 http://www.leca.no/?aid=9154880

11 Oppfølging  Segmentere kundepotensialene før distriktssjefene følger opp  Kun ”hete” kunder skal ha personlig oppfølging  Øvrige kunder skal identifiseres mht seriøsitet, byggetid etc og holdes ”varme”

12 Million Handshakes – et oppfølgingssystem  Databasert oppfølgings- og kundebehandlingsprogram –Kampanjehåndtering –Segmentering –Kundedialog  Hånd i hånd med Vega, salgsapparatets kundeoppfølgingsprogram

13  Segmentering av kunder  Identifisere kundens seriøsitet, potensiale, byggetid etc.  Brennhete kunder overføres til Vega for videre bearbeiding/ personlig salg  Responsprogram for å holde fremtidige kunder ”varme”  Jevnlige analyser for å identifisere endring i kjøpssannsynlighet (fra lunken til het)  Håndteres av Support  Kun brennhete kunder  1-til-1 dialog salgsapparat – kunde  Konkrete prosjekter (prosjektmodul)  Endringer rapporteres til Million Handshakes  Håndteres av salgsapparatet

14 Starten på en dialog

15

16

17

18 Eksempler på dialog pr. mail

19

20 Eksempler på spørreskjema

21

22

23

24

25

26 Det profesjonelle byggemarkedet  Kampanje som er sterk i virkemidlene  2005-kampanjen var bra, men litt safe  Ref. BUG-kampanje 2004 som var ”riktig”, mens BUG-kampanje 2005 var oppsiktsvekkende

27 Boligrelaterte temaer med ”kreativt potensiale”  Lyd  Brann  Våtrom  Fasade  Felles: Profilerende for maxit som leverandør av gode boligkonsepter

28 Boligrelaterte temaer med ”kreativt potensiale”  Fagpresseannonsering –Lyd –Brann –Fukt –Fasade  Hensikt –Oppmerksomhet. –Provosere. –Skape debatt. –Skremme. –Maxit som leverandører gode boligkonsepter.  Sikkerhet for løsningen.  Risikovurdering.  Suksesshistorier.  Ny teknisk håndbok  SINTEF/NBI godkjenning på fasadesystemene.  WEB, tegn og beskrivelser etter NS 3420

29 Media:  Byggeindustrien + www.bygg.nowww.bygg.no  Murmesteren  Mur  Bo  Maleren  Byggmesteren  Oppfølgingskampanje på Teknisk Håndbok…

30 Floor-kampanjen med flere boligrelaterte konsepter

31 Oppsummering TV-reklame Webannonsering Effektiv håndtering med Vega Million Handshakes og Vega Effektiv ressursbruk Profesjonalisering Synliggjøring KatalogbestillingerOppfølging -tlf -mail -møter Konkret prosjektoppfølging/ salg Reklame skaper oppmerksomhet


Laste ned ppt "Murhuskampanje 2006  TV-reklame  Web-annonsering  Brosjyrer  Webside  Fagpresse-annonsering  Oppfølging."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google