Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Markedstørrelse Til fredag 23.2

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Markedstørrelse Til fredag 23.2"— Utskrift av presentasjonen:

1 Markedstørrelse Til fredag 23.2
Hjemmeoppgave 2 Markedstørrelse Til fredag 23.2

2 Markedsstørrelse Sikrere beslutningsgrunnlag, styrke forretningsplan og argumenter ovenfor investorer. Dokumenterer behov og kjøpsvillighet Mulighetene å lykkes kommersielt, men også om det eksisterer konkurrenter. Ingen konkurrenter= ingen marked?

3 Eksempel: Daglig forbruk av bleier i Norge.
4,7 millioner innbyggere 2,5 år brukstid av bleie/80 år snittlevealder (2,5/80=3,1%, personer) Demografiske justeringer: Antakelse: Daglig bleieforbruk 4-6 4-6 bleier pr. dag Totale daglige bleieforbruket: , i bleiepakker Faktiske tall: Kilde (McKinsey&Company, s.64)

4 Størrelse i kroner? Utvikling?

5 Til neste fredag Finn størrelsen i penger for et gitt produkt i:
Norge Europa Hvilke er de 3 viktigste aktørene? Markedsutvikling? -Tall, trender, synkende eller voksende Kilder Bransjemagasin, bransjeorganisasjoner, bedrifters årsrapporter & hjemmesider, statistikk fra Statistisk Sentralbyrå eller EU... Ikke nödvändigtvis så att det är bedridfter som är de viktigeste aktörene.

6 Samme gruppe som frusten 4 min Powepoint Velg mellom:
- Solceller - MP3-spiller Digitale høreapparater Frust Selvvalgt


Laste ned ppt "Markedstørrelse Til fredag 23.2"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google