Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Hjemmeoppgave 2 Markedstørrelse Til fredag 23.2. Markedsstørrelse Sikrere beslutningsgrunnlag, styrke forretningsplan og argumenter ovenfor investorer.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Hjemmeoppgave 2 Markedstørrelse Til fredag 23.2. Markedsstørrelse Sikrere beslutningsgrunnlag, styrke forretningsplan og argumenter ovenfor investorer."— Utskrift av presentasjonen:

1 Hjemmeoppgave 2 Markedstørrelse Til fredag 23.2

2 Markedsstørrelse Sikrere beslutningsgrunnlag, styrke forretningsplan og argumenter ovenfor investorer. Dokumenterer behov og kjøpsvillighet Mulighetene å lykkes kommersielt, men også om det eksisterer konkurrenter. Ingen konkurrenter= ingen marked?

3 Eksempel: Daglig forbruk av bleier i Norge. 4,7 millioner innbyggere 2,5 år brukstid av bleie/80 år snittlevealder (2,5/80=3,1%, personer) Demografiske justeringer: Antakelse: Daglig bleieforbruk bleier pr. dag Totale daglige bleieforbruket: , i bleiepakker Faktiske tall: Kilde (McKinsey&Company, s.64)

4 Størrelse i kroner? Utvikling?

5 Til neste fredag Finn størrelsen i penger for et gitt produkt i: –Norge –Europa Hvilke er de 3 viktigste aktørene? Markedsutvikling? -Tall, trender, synkende eller voksende Kilder –Bransjemagasin, bransjeorganisasjoner, bedrifters årsrapporter & hjemmesider, statistikk fra Statistisk Sentralbyrå eller EU...

6 Samme gruppe som frusten 4 min Powepoint Velg mellom: - Solceller - MP3-spiller -Digitale høreapparater -Frust -Selvvalgt


Laste ned ppt "Hjemmeoppgave 2 Markedstørrelse Til fredag 23.2. Markedsstørrelse Sikrere beslutningsgrunnlag, styrke forretningsplan og argumenter ovenfor investorer."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google