Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertPeder Antonsen Endret for 8 år siden
1
Det juridiske fakultet, Universitetet i Oslo Obligasjonsrett våren 2010 Forbrukarspørsmål i obligasjonsretten v/Kåre Lilleholt
2
Det juridiske fakultet, Universitetet i Oslo Forbrukaren Rolla som avtakar (sluttbrukar) av varer og tenester (Andre roller: næringsdrivande, student, veljar, skattebetalar, osv.) Forbrukarretten og obligasjonsretten
3
Det juridiske fakultet, Universitetet i Oslo Forbrukarlovgjeving Reglar om forbrukaren som kontraktspart Andre reglar i obligasjonsretten (forseinkingsrentelova) Reglar om tryggleik m.m. –produktkontroll, produktansvar, mattilsyn, osv.)
4
Det juridiske fakultet, Universitetet i Oslo Forbrukarorgan og tvisteløysing Forbrukarrådet –”forvaltningsorgan med særskilte fullmakter” (vedtektene § 3) Forbrukarombodet –har oppgåver særleg etter marknadsføringslova Forbrukartvistutvalet (handverkartenester og kjøp)
5
Det juridiske fakultet, Universitetet i Oslo Føremålet med reglar om forbrukarkontraktar Verne part med ufullstendig informasjon –opplysningsplikt, angrerett Verne svakare avtalepart –ufråvikelege reglar –urimelege vilkår Tillit til marknaden
6
Det juridiske fakultet, Universitetet i Oslo Framveksten av forbrukarlovgjevinga Sosial vernelovgjeving –arbeidarvern, husleige, prisregulering Forbrukarreglar i kjøpslova frå 1974 Nyare forbrukarlovgjeving –dels EU-inspirert –dels nasjonale reglar
7
Det juridiske fakultet, Universitetet i Oslo Regulering av marknadsføring Offentlegrettsleg lovgjeving Marknadsføringslova 2009 –direktiv 2005/29 om urimeleg handelspraksis –urimeleg handelspraksis overfor forbrukar –uønskt reklame, ikkje-bestilte varer –kontroll med avtalevilkår, ”garantiar” Ehandelslova
8
Det juridiske fakultet, Universitetet i Oslo Informasjonsplikt før avtale Reglar utan kontraktsrettslege verknader –ehandelslova Reglar med kontraktsrettslege verknader –angrerettlova, tidspartlova, forsikringsavtalelova, finansavtalelova, kredittkjøpslova, eigedomsmeklingslova
9
Det juridiske fakultet, Universitetet i Oslo Standardvilkår Kontroll med standardvilkår etter marknadsføringslova Direktiv 93/13 Avtalelova §§ 36 og 37
10
Det juridiske fakultet, Universitetet i Oslo Kontraktslover med forbrukarreglar Tradisjonelle vernelover –husleigelov, arbeidsmiljølov, kredittkjøpslov, forsikringsavtalelov Særlege forbrukarlover –forbrukarkjøpslova, handverkartenestelova, bustadoppføringslova, pakkereiselova Blanda –avhendingslova, finansavtalelova
11
Det juridiske fakultet, Universitetet i Oslo Verkeområdet Forbrukar og næringsdrivande (”b2c”) Forbrukaren –fysisk person –som ikkje hovudsakleg handlar som ledd i næringsverksemd
12
Det juridiske fakultet, Universitetet i Oslo Regeltypar Fråvikelege bakgrunnsreglar Bakgrunnsreglar som ikkje kan fråvikast til skade for forbrukaren Partane kan avtale kva som skal ytast Ufråvikelege reglar om mishaldsverknader
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.