Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

EHandel FØYS kommunene 20 mars 2014. handel/elektronisk- handel/hvordan-innfore- ehandel Innkjøp Regnskap Systemteknisk.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "EHandel FØYS kommunene 20 mars 2014. handel/elektronisk- handel/hvordan-innfore- ehandel Innkjøp Regnskap Systemteknisk."— Utskrift av presentasjonen:

1 eHandel FØYS kommunene 20 mars 2014

2 handel/elektronisk- handel/hvordan-innfore- ehandel Innkjøp Regnskap Systemteknisk Prosjektgjennomføring 2 Pilarer i eHandelsprosjektet

3 Agenda Sette prosjektgruppen Prosjektgjennomføringsplan Risikoanalyse Overordnet løsningsbeskrivelse Fullmaktsmodulen Utrullingsplan Gjennomgang av oppgaver Eventuelt 3

4 Aktivitetsplan 4

5 Risikoanalyse I analysen skal risikofaktorer for å nå oppsatte mål identifiseres. For hver risikofaktor skal sannsynligheten for at denne inntreffer vurderes. Skalaen under benyttes 5

6 6

7 Overordnet løsningsbeskrivelse Fase 1 – Opprette rekvisisjon 7

8 Overordnet løsningsbeskrivelse Fase 1 – Bestille og levere 8

9 Overordnet løsningsbeskrivelse Fase 1 – Behandle faktura  Ordrenr/ressnr i faktura  Ved ordrenr: Query på EI02 som finner rekvirent og oppdaterer ext_ord_ref i aeiinvoiceinput med ressursnummer  Gjøres om fra Innkjøpsfaktura til leverandørfaktura  Distribueres på midlertidig interimskonto  Behandles som leverandørfaktura  Tilgang til varemottak, men ikke ’tvungen’ varemottak 9

10 Overordnet løsningsbeskrivelse Fase 2 – behandle faktura 10

11 Overordnet løsningsbeskrivelse Fase 2 – Behandle faktura  MVA må ligge i filen (SUM)  Ordrenr bestemmer behandlingskode (44)  Sum faktura (nettobeløp + mva) matches mot ordre  IMS  ’Tvungen’ varemottak  Åpner opp for matching på detaljnivå  Skal alle innkjøpsfaktura matches?  Nytt skjermbilde for avviksbehandling  Egne bokføringsjobber 11

12 Fakturamatching Fase 2 12

13 Organisasjon Ledelsesforankring Hvem skal kunne bestille Er bestiller = attestant Delegering Beløpsgrenser Informasjon Opplæring og veiledere samarbeidspartner/stotteteam samarbeidspartner/stotteteam 13

14 Utrullingsplan Big bang eller pilotering? Skjele mot leverandørfakturautrullingen Forskjellig utrulling Fase 1 og Fase 2? 14

15 Oppgaver Definere grenseskiller mellom innkjøp, regnskap og systemmessige oppgaver Etablere avtale med CapGemini (ibx), og legge strategi for leverandøraktivering Integrasjonsdokumentasjon og prosjektdeltakere CapGemini Integrasjonsdokumentasjon Leverandøravtaler Identifisere alle leveringsadresser og opprette lokasjonsverdier Fullmaktsstruktur og dokumentasjon av dette Legge bestillere og anvisere over i nye roller Knytte ressursrelasjoner 15

16 Oppgaver forts. Opprette artikkelgrupper Knytte artikler til artikkelgruppeneartikler Netto mva Brushe kontoplanen med konteringsregler Kontakte meldingsformidler og informere om tolking av mva Rydde i leverandørregisteret Registrere tpid på markedsplassleverandører 16

17


Laste ned ppt "EHandel FØYS kommunene 20 mars 2014. handel/elektronisk- handel/hvordan-innfore- ehandel Innkjøp Regnskap Systemteknisk."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google