Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

TILTAKSFORUM 15. OG 16. SEPT 2010 TØRVIS HOTELL Erfaring frå satsing i reiselivet i Sogn Rolf Wikborg.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "TILTAKSFORUM 15. OG 16. SEPT 2010 TØRVIS HOTELL Erfaring frå satsing i reiselivet i Sogn Rolf Wikborg."— Utskrift av presentasjonen:

1 TILTAKSFORUM 15. OG 16. SEPT 2010 TØRVIS HOTELL Erfaring frå satsing i reiselivet i Sogn Rolf Wikborg

2 Olav Grov

3 Wikborg

4

5

6 Aftenposten, 11. mars 2010D2, 22. mai 2009

7 Effekt i Marifjøra - Investert 40 millioner, skal bygge skøytebane, båthavn - 2 nedlagte gårder, 1 nabohus pusset opp og ett nytt hus bygget - ressurspersoner - Vi har leiet jaktterreng med 2 lokale guider, garantert lønn, ryper og 60 løyver -Omsatt for NOK 10 Million siden vi åpnet i mai i fjor, går i pluss så vidt etter en tung vinter!

8

9

10

11

12

13 Feil vi har gjort - Gjort for mye for raskt med for lite penger! - Med blå øyne holdt åpent i vintersesongen! - Rett og slett for mye å pusse opp, forr mange avgjøelser, for mye tid, for mye innbo!

14 Hemmelig grunner Trengte en utfordring, hadde litt penger og mye verdier, mye energi, noe å gjøre sammen med min familie, noe skikkelig - Jeg er veldig naiv, dumdristig optimist, liker å gå mot strømmen

15 Erfaringer Gode lokale håndtverkere kombinert med polakker Må ha flinke folk, Huseby, Brekke, Munthe Olsen, Bukve Aktiviteter for turistene er nøkkel til suksess

16

17 Hva skal til - Turistsesongen er kort - må ha lokalmarked -Skuldersesonger er viktig, jakt fiske, kultur arrangementer -Mangler serviceinnstilling, må læres i skolen, cruisebransjen må reguleres, boplikten må vurderes, fleksibilitet i arbeidskraft er nøkkel

18 Utfordringer Kan vi holde oppe hele vinteren, konferanser med overnatting er vesentlig, alt annet er bytte av penger

19 Hva skal til Fylke og Kommune må planlegge, koordinere og hjelpe til Lokale banker er vesentlig Tiden er med oss, fjellet og Norge er populært, nå er tiden til å gjøre Sogn og Fjordane verdens beste reisemål (skilt, do, parkering, innstilling, forståelse).

20 Samarbeid med Skjolden

21 Sjøveis kommunikasjon er sannsynligvis er den største utfordringen for å utvikle turismen i Sogn – vi vil delta i den men det må dere også

22 Hvordan få turister til Sogn -Mentalt er det lang avstand til de store byene. -Samabeide med Widerøe, sjøflybrygge. -Samabeide med hoteller og spisesteder på veien, lage turen som en del av opplevelsen.

23 Hvordan få turister til Sogn Det er veldig mange vakre og spennende steder i Norge. For å skille seg ut og bli husket må man tilby noe virkelig ekstraordinært.

24

25

26

27

28


Laste ned ppt "TILTAKSFORUM 15. OG 16. SEPT 2010 TØRVIS HOTELL Erfaring frå satsing i reiselivet i Sogn Rolf Wikborg."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google